Hele dag eten...

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Koraal82, 14 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.281
    1.443
    113
    Beste vk,

Ik ben nu ongeveer 10 weken zwanger en denk de hele dag alleen maar aan eten. Mijn normale postuur is erg slank en normaal eet ik ook zelden een koekje ofzo. Maar nu heb ik dus de hele dag honger en daarnaast helpt eten ook tegen de misselijkheid. Ik probeer het een beetje binnen de perken te houden maar merk dat ik toch al flink meer eet dan normaal. En dan heb ik ook nog een voorkeur voor vette/ongezonde dingen. Is dit normaal?

Verder had ik nog een vraag over het eten van kalfsleverworst. Normaal eet ik dit nooit maar tijdens mijn vorige zwangerschap had ik hier heel erg zin in en dat heb ik nu ook. Is het oké om 2 plakjes per dag te eten (dun gesneden)?

Bedankt!

2. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Goedemiddag,

door een zwangerschap kan je veel trek krijgen of juist niet. Het geeft niet als je wat extra's eet, alleen als je veel vette en ongezonde dingen gaat eten, ga je waarschijnlijk toch teveel aankomen in de zwangerschap. Kies dan toch voor de gezonde extra's, zoals fruit of groente. Vaak heb je toch een bepaalde voorkeur voor smaak in de zwangerschap. Helaas is het bij jouw de ongezonde variant :)
    Kalfsleverworst mag, maar met mate omdat het veel vitamine A kan bevatten. Je mag er maximaal een boterham per dag van eten. Succes!

Groetjes Monique

Deel Deze Pagina