Hee allemaal, Even iets heel praktisch... Mijn vriend zweet extreem in bed. En dan bedoel ik 's nachts, als hij slaapt. We hebben geen idee wat de oorzaak is, maar het gevolg houdt in dat de verwarming op de slaapkamer nooit aan mag staan en het raam altijd open. En zelfs dan zweet hij nog. Het is ook niet alleen op bepaalde plekken, maar echt z'n hele lijf; borst, buik, rug, kont en benen, alles is gewoon echt druipend nat van het zweet. En niet alleen hij maar vooral ik heb er last van... Hij slaapt meestal gewoon door maar zodra ik 's nachts wakker word kan ik niet meer slapen. Vaak ligt de deken ook scheef en heeft hij de hele deken nat gezweet, zoals nu. Ik typ dit om 4 uur 's nachts, ik lig maar half onder de deken. Als ik de boel nu recht trek, lig ik onder een natte deken. Niet alleen de onnodige kou, maar ook de ammoniak-achtige geur en vooral de frustratie en wanhoop houden me wakker. Nu ben ik al bijna 36 weken zwanger, en de bevalling en kraamtijd zitten er natuurlijk aan te komen. Als het zover is, MOET deze kamer gewoon warm zijn! Voor de bevalling, de kraamtijd, en de periode dat ons kindje bij ons op de kamer blijft slapen. Ik zie hier zwaar tegenop omdat ik weet dat het dan elke nacht een hel van zweet zal zijn. Nu slaapt hij af en toe apart, zodat ik een keer een nacht goed kan slapen. Ik slaap echt 9 van de 10 nachten gewoon amper, niet alleen door zwangerschapskwaaltjes maar ook echt vooral doordat ik het ijskoud heb, en zwaar geïrriteerd ben... We kunnen ook niet zomaar nieuwe goede 'antizweet' dekbedden of matrassen kopen, we hebben het niet breed. Kan iemand me alsjeblieft hiermee helpen, ik ben echt radeloos... Groetjess
Zou het een optie zijn om 2 aparte dekbedden te nemen, zodat jullie allebei onder een apart dekbed liggen? En is je vriend al eens langs de dokter geweest? Nachtelijk zweten: oorzaken en tips bij nachtzweten | Mens en Gezondheid: Aandoeningen
Dit inderdaad.. Mocht hij er nog niet zijn geweest zou ik dat toch even doen. Zo extreem zweten lijkt me niet normaal, als dit dagelijks voorkomt.. Heeft hij er overdag en bij inspanning ook last van? Voor nu zou ik ook even een apart dekbed nemen, zodat jij in ieder geval niet onder een nat dekbed hoeft te liggen en het niet koud hoeft te krijgen. Jij hebt je rust nu hard nodig! Wat betreft de kraamperiode.. Tja, als hij er nu al zo'n last van heeft zal het dan alles behalve beter worden.. Heel vervelend voor jullie! Ik snap dat je er behoorlijk gefrustreerd van raakt. Zou hem sowieso zo snel mogelijk naar de huisarts laten gaan. Succes!
Ik geloof dat jouw man mijn man is grapje hoor hihi maar dmijne heeft er ook veel last van, en ik merk in periodes van drukte op zijn werk en als hij niet lekker in zijn vel zit dat t meer is, ik denk dat t er dan s nachts gewoon uit komt. En hier elke nacht raam open. Hij is wel eens op een badlaken gaan liggen snacks! Ik zou als je er zoveel last van hebt sowieso twee aparte dekbedden nemen! En anders x kants de huisarts? Sterkte ermee!
Sinds wij een wollen onderdeken hebben zweet mijn vriend nauwelijks meer! Wol reguleert de lichaamstemperatuur namelijk. Hier een uitkomst!
Mijn vriend kan ook erg zweten snachts..idd ook nat dekbed etc. Maar mijn vriend word er ook niet wakker van dus hij trekt soms gewoon een tshirt en een dunne (trainings)broek aan en het zweet trekt dus in de kleding ipv het bed en deken. Ik moet dan alleen niet tegen hem aan gaan liggen want hij lig dan echt te gloeien in bed. 😉
Ik zou nu idd kijken of jullie met 2 dekbedden kunnen slapen en hij dan bv een hele dunne en jij een dikke. Misschien zweet hij minder als hij onder een heel dunne deken ligt? En misschien is het dan ook te doen met raam dicht? Wij hebben overigens nooit boven de verwarming aangehad, ook niet in de kraamperiode van de oudste (= geboren toen het -20 was!). In haar bed legden we lekker kruiken om voor te verwarmen, zij ging lekker ingepakt haar warme bedje in. Een doktersbezoek ivm het overmatige zweten lijkt me ook wel verstandig!
Zweet hij alleen un de nacht zo erg? Ik zou even langs de huisarts gaan. Ik heb dit ook een tijd gehad dat ik zelfs mijn pjama of bed moest verschonen. Ik bleek heel ziek te zijn (Hodgkin) Kan ook onsculdig zijn hoor maar stuur hem ff langs de huis arts