Ziekenhuisbevalling

Discussie in 'De bevalling' gestart door anna123, 3 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anna123

anna123 Fanatiek lid

12 feb 2009
    2.021
    0
    0
    Hi hi!

Het is nog ver weg, maar wat ik me nu opeens afvroeg he....ik moet in het ZKH bevallen maar hoe gaat dat dan als ik thuis met weeen zit? Normaal komt de VK bij je kijken thuis maar zo werkt dat (volgens mij) niet bij een Zkh bevalling...moet ik dan maar op de gok naar het ziekenhuis rijden als ik denk dat het begonnen is?

Iemand ervaring?

x

2. Natas85

Natas85 Actief lid

23 mrt 2009
    156
    0
    0
    kapster
    Rotterdam
    Ik kreeg van het ziekenhuis een belkaartje in welke gevallen ik moest bellen en naar welk nummer.
    Dit kreeg ik ongeveer met 32 weken, maar met 24 weken had ik het nummer al, omdat ik vroegtijdige weeën had.
    Maar zou het gewoon even aan je gyn vragen, want ieder ziekenhuis is anders.

3. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Bij een ziekenhuisbevalling is het meestal zo dat je wanneer je weeen om een bepaald aantal minuten komen (ik geloof vier of vijf?), dat je dan naar het ziekenhuis gaat.

4. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    -als je voor de 37 weken bloedverlies hebt of veel buikpijn/rugpijn.
    -als je vliezen zijn gebroken
    -als je weeen hebt om de 5 min die langer aanhouden als 1 min gedurende 1 uur.
    - en natuurlijk als je jezelf ongerust maakt

dit waren mij bel instructies.
    Alleen ik zou ingeleid worden en snachts braken de vliezen vanzelf dus mocht ik gekijk komen

5. spijkervrouwtje

spijkervrouwtje Fanatiek lid

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Ik wilde thuis bevallen bij de eerste maar omdat er in het vruchtwater was gepoept mocht ikheel fijn met 7 cm ontsluiting en weeen om de minuut nog 20 min de auto in ;)
    Uurtje later was de kleine meid er ;)

6. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Sta je onder controle van de gyn of de vk? Bij onze (en volgens mij de meeste andere) verloskundige, krijg je een belinstructie zoals hierboven is genoemd. Er komt dan een vk bij je thuis om te kijken hoe het gaat, hoeveel ontsluiting je hebt etc. Dan geeft zij aan of je naar het zh moet of nog thuis kunt blijven.

7. Seth

Seth Niet meer actief

hahaha hier precies omgekeerde wereld....
    vk wilde me niet meer naar het ziekenhuis laten gaan, was bang dat ik in de auto zou bevallen, kregen ook instructies voor als ik niet meer op kon houden. ik wilde perse...
    met 6cm in auto... ook 20 minuten... om 08.20 was ik er, had ik 8 cm... en om 08.46 meissie geboren....

TS
    Mijn eerste vk kwam idd niet naar huis, maar moest ik direct naar het ziekenhuis...
    Deze komt wel thuis en beslist dan idd ..... met dochter reed ze gelijk achter ons aan....
    dus ff aan vk vragen hoe zij werkt...

8. Mariiyelle

Mariiyelle Actief lid

13 jan 2010
    450
    0
    0
    Bij mij sturen ze me pas naar het ziekenhuis als ik 5 cm ontsluiting heb.. Eerder niet.. Tenzij ik onder medische indicatie valt.. zoals poepen in vruchtwater/bloedverlies!
    Dus mag ik fijn tussen de weeén door de auto in!

Ps: ben nog niet bevallen hoor!!;) ook al is het de dag vandaag:D

9. Eylem

Eylem Niet meer actief

Het ligt aan de afspraken die je hebt gemaakt en idd of je bij een vk of gyn bevalt...

Ik moet gewoon de vk bellen bij weeen om de 5 minuten, neem aan dat ze dan eerst komt kijken want als je nog niet ver genoeg bent ga je nog niet naar het ziekenhuis. En als het dan zover is belt zij het ziekenhuis om aan te geven dat we eraan komen

10. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier kwam de vk ook een paar keer kijken voordat ik naar het ziekenhuis mocht. S´ochtends om 8 uur waren mijn vliezen gebroken en s´avonds rond 7 uur mocht ik naar het ziekenhuis omdat ik 5cm ontsluiting had.

11. Seth

Seth Niet meer actief

De dag is nog niet om......:D
    Alvast succes gewenst...!!! ennuhhh zet hem op... tjakka!!:D

12. anna123

anna123 Fanatiek lid

12 feb 2009
    2.021
    0
    0
    Loop bij een gyn..al vanaf het begin. Dus heb geen vk om te bellen..vandaar mn vraag!
    Zal 't allemaal nog wel te horen krijgen natuurlijk, maar vroeg het me gewoon opeens af!

@ maryelle...Nog 1,5 voor de dag voorbij is..je weet maar nooit!:D

13. Mariiyelle

Mariiyelle Actief lid

13 jan 2010
    450
    0
    0
    Haha en nog steeds geen beeb in onze armen of activiteiten... :(

14. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik ben met weeen en al naar het zh gereden door mijn man, achter de vk aan. Het was 8 uur 's ochtends toen ik naar buiten moest, ik ging tussen de weeen door naar buiten de trap af... maar kreeg uiteraard een wee op straat, terwijl daar een hoop mensen fietsten op weg naar werk :D

Maar goed, dat kleine ritje met de auto heeft mij 1 cm meer ontsluiting opgeleverd dus het was het wel waard!! :D

Ik had namelijk maar 2 cm na 10 uur rugweeen, vandaar dat ik naar het zh ging - voor een ruggeprik (ben uiteindelijk medisch en niet poliklinisch bevallen).

Deel Deze Pagina