Spiraal EN de Pil

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Laurake, 25 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Laurake

Laurake Actief lid

22 mrt 2011
    245
    0
    0
    bediende/opticien/mama/vrouw
    belgië/Riemst
    Hallo,Sinds sept 2009 heb ik spiraal en sinds sept 2011 neem ik er nog de pil bij(deso 20),is bedoeld om menstruatie te regelen zei de gynaecoloog.Wordt dit nog gedaan en kan dit eigenlijk kwaad?Kan het zijn dat mijn libido niet meer zo hoog is?Nu is men menstruatie sinds vorige maand zo goed als gestopt,kan dit allemaal?Zou ik gewoon blijven verder doen of hebt u ander advies?Die xtra pil was om men cyclus wat te regelen de ene maand had ik ene van 25 dagen de maand erna 35 dagen en dat vond ik niet meer aangenaam en das de reden dat ik ook de pil erbij neem.Grtjs

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

het kan wel ja,maar echt nodig is het niet.
    Het kan zeker je libido beïnvloeden ja. Ik zou overleggen of dit nu echt nodig/wenselijk is. Als je het vervelend vindt dat je cyclus onregelmatig is, dan heb je meer aan de pil dan aan je spiraal. Schrijf je vragen op en maak een afspraak met je arts, misschien kan je spiraal eruit dan.

Mirjam

3. Laurake

Laurake Actief lid

22 mrt 2011
    245
    0
    0
    bediende/opticien/mama/vrouw
    belgië/Riemst
    Hallo,

Ik heb nog een vraagje.
    Die xtra pil nam ik dus om mijn cyclus te regelen maar sinds 2/012/11 heb ik mijn regels niet meer gekregen dus in principe hoef ik die xtra pil dan nu niemeer te nemen omdat ik men menstruatie toch niet meer doorkrijg;),niet?
    Van spiraal ben ik zeer tevreden hoor!:)
    Is het slecht voor het lichaam mss om zoveel hormonen te nemen?
    Heb dus de pil met 20 microgram en spiraaltje.
    Is het ook normaal dat ik veel last heb van zo witverlies?
    Alvast bedankt

4. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo,

Ik kan niet zeggen of als je nu stopt met de pil en je spiraal behoud je geen menstruatie meer krijgt.
    Het is heel normaal dat je bij een spiraal een hele andere cyclus krijgt, en dat is een cyclus waar je geen invloed op hebt.
    Als je een regelmatige cyclus wilt dan moet je niet beginnen aan een spiraal.
    Witverlies is normaal.

Groetjes Ineke

Deel Deze Pagina