Hallo, Onze kraam verzorgster is morgen voor het laatst bij ons. Zij maakt de flesjes klaar door middel van warm water uit de kraan. De kleine heeft dan nergens last van en slaapt bijna onmiddellijk weer in. Het valt mij op dat als de kraamverzorgster weg is en we zelf een flesje klaar maken de kleine anderhalf uur met darmkrampjes ligt. Ze komt dan niet in slaap en ik heb haar continue bij me. Ik denk dat ze last heeft van misschien temperatuur verschillen met water? Ik zit er dus aan te denken om het water in de magnetron te gaan verwarmen. Het betreft 65/75cc op 800 watt. Wat adviseren jullie? Groetjes Jacq
Beste Jacq84, Gefeliciteerd met jullie dochter! Veel kindjes hebben ´s avonds meer last van krampjes dan overdag. Het hoeft dus niet aan jullie manier van een flesje maken te liggen. En veel kleine kindjes hebben ´s avonds een huiluurtje. Ze moeten dan alle prikkels van de dag verwerken. Vraag vandaag nog aan je kraamverzorgster of jij heel anders het flesje klaarmaakt dan dat zij dat doet. De beste temperatuur voor een flesje is handwarm 37°C. Succes en geniet van de kleine. Groet, Anne