even van me afschrijven. Ik ben nu tussen de 6 en 7 weken zwanger en ik heb al ruim anderhalve week last van misselijkheid en honger. Het word met de dag erger helaas. Ik moet ieder uur wat eten anders trek ik het niet meer. Dan voel ik me echt zo zwak worden. Het gaat de hele dag door. Soms denk ik het gaat beter maar dan begint het weer. Vandaag kwartier na het eten van 4 boterhammen al weer honger. Ik kan slecht de hele dag eten. Ik probeer wel zo gezond mogelijk te eten als ik eten pak. In ongezond eten ook totaal geen trek. Alsik denk dat dit nog 7 weken duurt word ik best moedeloos
Hier even misselijk geweest en nog steeds last van. Ik kreeg van mijn gynaecoloog het medicijn Postafene. Dit doet de misselijkheid niet weg, maar maakt het wel draaglijk. Tussen week 6 en 8 moest ik bijna worden opgenomen in het ziekenhuis door de misselijkheid. Inmiddels ben ik 9 weken en is het terug iets beter. Het is zwaar en vervelend, ik weet het. Maar kop op meid! En niet aarzelen om je huisarts, verloskundige of gynaecoloog te raadplegen
Hier hetzelfde. Mijn misselijkheid is op zich te doen, zolang ik maar wat eet. Maar als ik niet op tijd eet, kun je mij opvegen, zo waardeloos maakt het me dan. Maar ook hier last van een niet te stillen honger. Werd er vannacht een paar keer wakker van. Tijdens een vergadering op mijn werk gisteren ging mijn maag als een bezetene te keer en had net 2 bananen op.
Idd ga naar de huisarts hiermee! In NL kun je bij de huisarts emesafene krijgen (net zoiets als postafene) en dat kan echt helpen om de scherpe randjes eraf te halen. En je kunt daarmee ook voorkomen dat je in een neerwaartse spiraal terecht komt.
Hi meid, hier hetzelfde probleem. Ik heb de hele tijd liga en fruit in mijn tas, want als mijn maag ook maar een beetje leeg is ben ik misselijk. Thee maakte het bij mij erger. Nu ben ik 10 weken zwanger en merk ik dat het afneemt. Ik kan ook weer thee verdragen. Fijn, want alleen cola is ook niet goed Zorg dat je kleine beetjes eet! Sterkte!
Had dit bij mijn tweede ook. 10 boterhammen en 5 stuks fruit per dag was niets . Ik stond zelfs 's nachts op om een droge boterham te eten, anders kon ik niet slapen van misselijkheid. Emesafene deed helemaal niets voor mij en omdat ik niet spuugde weigerde huisarts me iets anders te geven. En toch... ben ik niet aangekomen tot 20 wkn! Mijn lijf kon die extra energie blijkbaar toch ook erg goed gebruiken . In totaal die zwangerschap 14 kg aangekomen die 10 dgn na bevalling weer vanaf waren. Mijn misselijkheid was overigens zo erg dat ik vanaf 9 wkn gedeeltelijk en vanaf 18 wkn volledig in de ziektewet terecht kwam (gecombineerd met bekkeninstabiliteit). Ik kon er nauwelijks mee functioneren en duurde helaas tot de bevalling. Hoop dat je je snel wat beter gaat voelen.
Vanochtend toch maar de dokter gebeld. Ik kan dadelijk bij de apotheek medicijnen ophalen. Hopelijk gaan ze helpen.
gisteravond en vanochtend ingenomen wel nog erg moe en hongerig maar de ergste misselijkheid is op dit moment weg jippie.
Welke medicatie heb je gekregen? Ik heb hier precies hetzelfde, ben ongeveer 6,5 week zwanger. Ik dacht dat het de nasleep van de griep was dat ik zo misselijk bleef, maar ik weet nu wel dat het daar niet van komt... Ben ook de hele dag misselijk, maar heb ook de hele dag honger. Hoef gelukkig niet overgeven, maar ik ben er best wel zat van! Wil weer 'gewoon' eten...
Ik ben ook vanaf 6 weken iedere dag misselijk. Het erge is dat ik inderdaad vooral misselijk ben als ik nuchter ben of het weer een tijdje geleden is dat ik gegeten heb. Maar denk ik dan aan eten, word ik van de gedachte van veel dingen nog misselijker. Weet bijna niet meer wat ik wel en niet kan eten en ik moet eten. Om gek van te worden. Hoewel het voor een goed doel is, hoop ik toch dat ik er met een paar weken vanaf ben , van het misselijke dan he
Ik had echt precies hetzelfde de eerste weken. Na 14 weken werd het bij mij eindelijk wat minder. Ik kon blijven eten leek wel of het in een zwart gat verdween. Maar daarnaast wel vreselijk misselijk, constant kokhalzen of spugen. Werd er helemaal gek van. Emesafene hielp maar matig bij mij. Op gegeven moment wist ik gewoon echt niet meer wat ik moest eten, werd er ook 's nachts wakker van. Ik weet niet hoe je postuur is maar ik ben vrij klein en was ook niet de dikste. Schijnt dat je lichaam dan reserves aan wil leggen en dat je mogelijk daardoor zo'n honger hebt. Die eerste maanden vond ik echt verschrikkelijk. Iedereen was blij voor me maar oh wat voelde ik me toch ellendig. Nu gaat het heel goed en ben ik ontzettend gelukkig en blij dus het cliché is waar, volhouden meid! Er is licht aan het einde van de tunnel
Wat heel erg helpt is de langzame koolhydraten eten; zo komt de energie langzamer en over langere periode vrij. Misselijkheid heeft (bij mij in elk geval) te maken met bloedsuikerspiegel. 's ochtends havermout met amandelmelk, 's middags naast gewoon brood een roggecracker en iets vezelrijk zoals gedroogde abrikozen of linzensoep. Oppassen met voedsel met een hoge glycemische index; zoals stokbrood, niet-volkoren-crackers en witbrood, want dan krijg je enorme pieken en dalen in je bloedsuikerspiegel. Veel noten tussendoor en fruit. 's avonds uiterlijk om 18.00 uur eten. Ik heb nu een recept voor 's ochtends met gekookte boekweit en bosbessen uit de oven. Ga ik eens uitproberen. Tussendoor en vlak voordat je gaat slapen kwark met muesli en hennepzaad (eiwitrijk eten helpt de honger te verdrijven) of warme rijstepap met kaneel. Warm eten helpt ook je maag te kalmeren. Tussendoor drink ik rosvicee laxo, want als je stoelgang goed verloopt scheelt dat ook enorm in de misselijkheid. Nu begint bij mij net de misselijkheid (5w3d), we gaan het meemaken!