zwanger en huisdieren! wie heeft ervaring?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door annie83, 20 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annie83

annie83 Lid

6 jul 2010
    72
    0
    0
    NULL
    Gld.
    Hallo Dames!

Even een vraag:

Sinds kort weet ik dat ik zwanger ben. Ik maak mezelf nu al ongerust hoe het gaat als ik bevallen ben. Mijn vriend en ik hebben een hond en twee katten. Onze hond is nogal groot, het is namelijk een Duitse Dog. Onze hond is van nature nogal beschermend en soms angstig aangelegd. Eén van de katten is met vlagen nogal opvliegend.

Hoe gaat dat nou als je bevallen bent? Kun je de dieren onder je zwangerschap al laten wennen aan het idee van een nieuwe huisgenoot? Zijn er dames die hier ervaring mee hebben? Schijnbaar hebben ze wel door dat een vrouw zwanger is.

Ik hoor graag van jullie!

2. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik heb er geen ervaring mee maar begreip precies wat je bedoeld
    ik ben nu 17 weken zwanger en wij hebben heeeeeel veel huisdieren ;) een aantal in kooien en terrariums maar ook 2 hondjes (klein)

Ik ben gewoon van plan om niks anders te doen als normaal en als de baby er is ze er meteen bij te laten, positief naar de hond toe als die lief tegen de baby is en er vooral voor zorgen dat je hem niet ineens te veel minder aandacht gaat geven.

Als je net bevallen bent is dat natuurlijk logisch maar dan zijn er misschien wel mensen die even een extra keertje met de hond uit willen ;)

Honden hebben het snel genoeg door, en willen de kleine dan vaak ook beschermen, en vooral duiste doggen schijnen lief met kinderen te zijn.

Ik probeer het gewoon allemaal op zn beloop te laten!

ik heb er alle vertrouwen in!

3. giraf

giraf Niet meer actief

Wij kregen de tip om je bevallings shirt aan je honden te geven zodra je bevallen bent, dan kunnen ze daar aan ruiken, snuffelen, wennen...
    En niet al te veel poespas van maken, gewoon "dit is de nieuwe baby en die hoort er vanaf nu ook bij"