Hele dag trek, wat eten jullie?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door carpediem2010, 31 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Paint

Paint Actief lid

27 feb 2007
    392
    0
    0
    Ben nog niet zo ver heen als jullie allemaal, maar dat honger gevoel klinkt wel heel bekend.
    Al vanaf het moment eigenlijk dat ik het wist.
    Probeer wel gezonde dingen te eten tussen door. En bij erge trek een droge cracker. Heb inmiddels al aardig wat crackers versleten.:)
    Toch maar even aan de verlosk gevraagt. Maar zolang het "normaal"
    eten is wat je extra eet is het geen probleem.

2. Es09

Es09 VIP lid

10 aug 2009
    5.336
    0
    0
    Honselersdijk
    Ik eet wel 6 boterhammen op een dag :) hihi..
    Wel moet ik oppassen met wat ik eet en wat ik dus op mijn boterhammen doe, want ik heb een te hoog suiker gehalte..

3. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

11 feb 2008
    887
    0
    0
    Ik herken het maar al te goed dat hongergevoel. Ik eet veel brood, wat fruit, tussendoor koekjes, cracker of beschuit. Warme maaltijd, vla. En ook weleens iets lekkers zoals chocolade en chips.
    Ik denk dat je gewoon moet toegeven aan je hongergevoel hoor, maar dan op een beetje verantwoorde wijze, door bijv. een extra boterham o.i.d. tussendoor te eten.
    Ik zou je hongergevoel niet negeren, want het is zeker een teken dat je lichaam/kindje meer nodig heeft is mijn mening.
    En je mag best weleens iets snoepen tussendoor of in het weekend hoor.
    Ik zeg dus gewoon toegeven eraan.

4. Agatha

Agatha Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    Ik eet 2x zo veel brood als voor mijn zwangerschap.
    Ben nu 25 weken en 7 kg aangekomen.
    Het liefst zou ik de hele dag door eten, maar ik moet op mijn suikers letten.
    Maar meer (volkoren)brood en fruit helpt tegen snoepen (snoep evengoed wel wat, hoor).
    Als ik dit zou eten als ik niet zwanger was zou ik vreselijk aankomen, maar nu niet. Eerste 3 maanden kwam ik niet aan. Je hebt nu gewoon meer nodig.

5. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    gelukkig heb ik geen onbedwingbare trek (nu ruim 21 weken) en zit ik sneller "vol", zodat ik alleen maar kleine beetjes over de hele dag verspreid kan eten...

Ik eet 's morgens flink veel fruit met verse sinaasappelsap of ik maak een combi met fruitsap (vers). geeft je een enorme boost en is super gezond! Daarna eet ik meestal twee beschuitjes met appelstroop/kaas of crackers met pindakaas.

In de middag eet ik vaak twee tosti's (zelf gemaakt) met kaas of 4 boterhammen met andere dingen. Tussendoor wil er nog wel eens een bak yoghurt ingaan (als ik thuis ben want als ik werk gaat dat niet!) en volkorenkoekjes/ontbijtkoek of een croissantje en wat chocola (probeer ik niet teveel te doen...)

Een glas yokidrink en een warme choco zijn dagelijkse prik (melk!!) en dan avondeten: groenten, rauwkost en wat vis, ei of kip (ik eet geen vlees en lust het niet) en gebakken aardappelen of een wokschotel met van alles of een lekkere groentepasta. Ik eet ook veel soep en bonen...

Als ik dit zo lees is het best veel!haha! Maar ben tot nu toe 5,5 kilo aangekomen...je kan het beste volgens mij als je trek hebt eerder naar extra fruit grijpen, of lange vingers die maken niet snel dik schijnt. En ontbijtkoek is voedzaam, of rauwkost, veel (water)drinken, geen suiker en een kopje boullion is ook heel lekker!Rijstewafels ook niet verkeerd!

6. MrsXL

MrsXL Fanatiek lid

19 nov 2009
    1.007
    0
    0
    Huismama.
    #26 MrsXL, 2 apr 2010
    Laatst bewerkt: 2 apr 2010
    Pff heb eigenlijk altijd honger!
    Na een uur nadat ik gegeten heb, begint mijn maag alweer te rommelen.

Ik eet eigenlijk alleen maar brood. En natuurlijk avond eten.
    - 's Ochtends : 2/3 plakjes bruin brood.
    - 's Middags : 4 plakjes bruin brood
    - 's Avonds gewoon mee eten wat de pot schaft. Alleen ik hoef geen vlees meer, dat vind ik nu niet erg lekker.

Tussendoor probeer ik niet te veel te eten, maar als ik echt erg honger heb, maak ik rustig nog een broodje.

Heb nu zo'n tik, en dat is ook waarom ik zoveel brood eet, bruin brood met kaas en tomaat of komkommer of allebei :p.
    Erg lekker, niet ongezond, dus ik ben helemaal blij. Hoop niet dat dit alleen omslaat ongezonde snacks...

.Ik denk ook dat ik daarom een kilo ben afgevallen.

7. MissT

MissT Niet meer actief

Hmmmm heerlijk hé.
    Ik zit nu ook constant bruin brood met kaas, tomaat en mayo te eten.. mmmmmmmm!!!

8. Mika013

Mika013 Lid

10 dec 2009
    93
    0
    0
    Die tik heb ik ook, bruin brood,met kaas en komkommer...;) Ik eet bijna niet anders meer... Echt erg... Ondertussen krijg ik de laatste week steeds bezoek dat taart meeneemt, maar dat is niet best.... Hartstike lekker en gezellig, maar ik groei dicht op deze manier en ik en al niet bepaald de slankste...:(

9. amundsen1978

amundsen1978 Actief lid

29 nov 2009
    411
    0
    0
    NULL
    NULL
    wou dat ik trek had, heb nergens zin in en waar ik altijd dol op was wil ik ook al niet meer:(
    ben nu wel 5 kilo aangekomen maar dat is al een stuk minder als in mn andere zwangerschappen..
    sochtends krijg ik niks door mn keel, meestal pas rond 12 uur en dan savonds avondeten en soms een klein tussendoortje maarm eer niet

10. MrsXL

MrsXL Fanatiek lid

19 nov 2009
    1.007
    0
    0
    Huismama.
    Ja ik vind het het einde, maar moet wel op bruin brood wezen, anders vind ik het niet zo lekker.
    Normaal vind ik ei ook echt lekker op een broodje met kaas. Maar eerlijk gezegd kan ik geen ei zien. Bah wat vies! Haha.
    Pff heb nu al zin in morgen ochtend!! Lekker weer een broodje. :D

11. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Ik kan helemaal niks eten:(
    Doe het omdat het moet... Maar ben verder de hele dag misselijk en moet overgeven.. Ben 3 kilo afgevallen en woog al niet veel..:(

Hoop dat ik binnekort me weer wat beter voel. Wil wel graag eten;)

12. Agatha

Agatha Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    Paaseitjes!!! ;)

13. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Momenteel kan ik niet veel meer eten, geen ruimte meer en maagzuur, maar daarvoor vrat ik alles aan elkaar. Moet kunnen als je zwaner bent hoor, en pas iets van 13kg aangekomen.

Deel Deze Pagina