verschil tussen zwanger zijn van een jongen of zwanger zijn van een meisje

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lies29, 2 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lies29

Lies29 Bekend lid

5 sep 2008
    700
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ik wilde graag weten of jullie een verschil merkte tussen zwanger zijn van een meisje of van een jongen.

Liefs Lies

2. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    Bij meisje was ik de eerste 13 weken misselijk, spugen. Ziekenhuisopname en sondevoeding.
    Bij de tweede zwangerschap, een jongen, misselijk en spugen met ziekenhuisopname en sondevoeding tot 20 weken.
    Verder was de zwangerschap niet echt verschillend.

3. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

een vriendin van mij had de eerste zwangerschap nergens last van, perfecte zwangerschap gehad.

2e zwangerschap 9 maanden spugen, ziek, heeft ze veel thuisgezeten.

ze heeft 2 meiden.

mijn moeder is bij al haar zwangerschappen enorm ziek geweest en heeft 2 jongens en 2 meiden.

ik heb zelf alleen een zoontje en heb alleen bi gehad, verder niets.

4. Angelina

Angelina Niet meer actief

Hier ook geen verschil. Ik heb jongens en meiden.

5. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    ik denk dat dat niet uitmaakt jongen of meisje , ik denk dat gewoon elke zwangerschap anders is .........

6. desteny

desteny Actief lid

13 dec 2005
    272
    0
    0
    Hier ook geen verschil alleen het aantal kilo's wat ik ben aangekomen...

Alicia

7. linnepinnie

linnepinnie Actief lid

5 feb 2007
    252
    1
    0
    Weet niet of het komt omdat de eerste een meisje was en ik nu zwanger ben van een jongen, maar bij mij is het verschil enorm!

Bij de eerste was ik de eerste 20 weken kotsmisselijk, 10 kilo afgevallen, 6 tot 12 keer per dag overgeven, kon de hele zwangerschap geen vlees of pizza of ander pittig voedsel eten. En waterijsjes at ik juist de hele dag. Toen ik eenmaal begon te groeien na 20 weken werd ik ook echt heel zwaar. Nu ben ik ''maar'' een week of 12, 13 misselijk geweest geweest, overgeven maar 1 of 2 keer per dag, op 1 dag na toen ik wel even zo ziek ben geweest als de eerste keer. Maar 5 kilo afgevallen in de eerste periode. Nu lust ik wel vlees, pizza en ander eten, maar geef niks meer om ijsjes. En ik kom nu ook veel aan, maar minder dan de eerste keer.

Draag dit kindje ook anders. Buik voelt anders. Eigenlijk is alles compleet anders. Heel gek. Kan dus eigenlijk niks vergelijken met de vorige keer. Verder schijn ik er nu gezonder uit te zien dan de eerste keer. Nu wel wat meer last van brandend maagzuur. En minder heftige stemmings wisselingen. :D

Nou ja. Een wereld van verschil hier dus. Zou haast al die baker praatjes gaan geloven!

8. Jessy25

Jessy25 Actief lid

1 nov 2006
    310
    2
    0
    Receptioniste
    Katwijk
    Bij mijn eerste zwangerschap had ik nergens last van en het was een jongen!

Nu bij mijn 2de alleen maar ziek ziek ziek.... en we weten nog niet wat het is maar mocht het een meisje zijn dan kloppen alle bakerpraatjes in mijn geval ;)

9. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    mijn eerste zwangerschap wel wat misselijk geweest een week of 3-4, maar niet heel erg, hoefde bijna niet over te geven, buikje begon te groeien met 14 weken (zwangerschapsbroeken)
    nu (met 17 weken) kan ik nog steeds mijn eigen broeken aan, ben ontzettend misselijk geweest vanaf week 6-13, met pilletjes ging het, maar anders alleen maar van bed naar bank...
    de eerste was een jochie, en nu weten we voor 80% dat dit weer een knulletje is... woensdag weten we het zeker...
    dus denk dat de bakerpraatjes allemaal niet kloppen, elke zwangerschap is gewoon anders...

10. liebrando

liebrando Niet meer actief

Bij mijn 1e 2 mannetjes heb ik nergens last van gehad, wel droeg ik ze beide rondom.
    Bij mijn 3e kindje een meisje ben ik vanaf 1 week voor me ongi tot 16 wken van me zwangerschap enorm misselijk geweest, kon niks eten en drinken......En ik droeg haar in een punt.

Dus ja bakerpraatjes weet ik niet, bij mij kwam het wel (toevallig) zo uit.......

11. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Bij mijn zoon was ik tot 20 weken misselijk, daarna was dat over, maar moest ik er 4x per nacht uit om te plassen. Nu ben ik zwanger van een meisje, heb ik meer last van puistjes en ben ik nog steeds misselijk (ruim 31 wk....) Gelukkig hoef ik 's nachts minder te plassen.

12. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    hier ook geen verschil en ook jongens en een meid.
    ik denk dat elke zwangerschap op zich is en niet te maken heeft of er een jongen of een meid in je buik zit ;)

13. buikje Essie

buikje Essie Fanatiek lid

4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    Hier ook een knul en 2 meiden en alle zwangerschappen waren anders. Ook alle 3 de keren waren mijn buiken anders, dus nee helaas...bij mij golden de bakerpraatjes ook niet.

14. Mamavan

Mamavan Actief lid

27 mrt 2009
    137
    0
    0
    Mijn eerste zwangerschap, was ik altijd de vrolijkheid zelve, geen kwaaltjes of pijntjes, ik straalde.....en dat werd een jongentje.

Nu ben ik weer zwanger van een jongentje en deze keer ben ik de eerste 3 maanden net een brakende vaatdoek geweest,met dof haar en een doffe huid.

T valt me ook lichamelijk zwaarder dan bij de eerste, ben ook veel mee bij gekomen trouwens.

mamavan

Deel Deze Pagina