Heel herkenbaar! Mijn eerste zwangerschap misselijk van de 6e week t/t 16e week. De HELE dag door! Nu begon het ook weer in de 6e week,maar met nog een kleintje heb ik geen zin in 10 weken niet kunnen functioneren doordat ik steeds moet spugen en het liefst op bed lig! Van de huisarts emesafene tabletten gekregen. Die hielpen al helemaalniet en ik werd er nog vermoeider van. Ben nu naar een acupuncturist geweest en de volgende dag voelde ik me niet misselijk meer! Echt een aanrader
Probeer de Zwangerschapsgranules van VSM Puur Mama eens. Bij mij hielp het. Eerst dacht ik dat het psychisch was: ik slik ze en ja hoor het gaat weg (niet altijd helemaal, maar toch). Toen bedacht ik: ook al is het psychisch, het helpt wel! Op mijn advies heeft een vriendin ze ook gebruikt en bij haar hielp het ook.
Als ik jullie berichtjes zo lees, voel ik me maar een aansteller. Ik hoef gelukkig niet over te geven. Voor ik 's morgens uit mijn bed ga eet ik iets, de hele dag beetjes eten helpt ook. Zo kom ik de dag wel door. Nee, ik mag geluk spreken dat ik niet de hele dag in bed moet liggen of zelfs naar het ziekenhuis moet. Succes voor iedereen!
Je bent echt geen aansteller hoor! Ten eerste is iedere dag misselijk, in welke gradatie ook, hoe dan ook heel erg vervelend. De onzekerheid daar nog bij, hoe lang moet ik dit nog volhouden... En de dagen duren zo vreselijk lang. Daarnaast is t gewoon lekker om dan af en toe goed te klagen. Toen ik er minder last van had, klaagde ik er ook nog steeds over, ook al was ik vreselijk blij dat het niet meer zo'n hel was als in t begin. Want iedereen wil toch het liefste nergens last van hebben en 9 maanden lang kunnen rondzweven op een heerlijke roze wolk? Zo irritant als mensen zeggen: "ach ja, hoort erbij he!" Zeker als t mannen zijn, GRRR!
Ik ben tot afgelopen weekend misselijk geweest met dagelijks braken. Helaas was het bij mij niet met de bekende 12 weken over maar duurde het nog een weekje of 10 langer... Wat helpt is regelmatig kleinere maaltijden eten, vet en veel vlees vermijden en veel groenten en fruit. Fruit kon ik zelf niet luchten of zien maar heb me wezenloos gegeten aan komkommers en tomaten. Nu gaat het iets beter, ik braak nog een aantal keren per week. Het is zoals Rozemarijke zegt: het braken is niet leuk, maar misselijk zijn is veel erger. Als het eruit is, voel je je een stuk beter! Beterschap en probeer toch maar lekker te genieten van je zwangerschap!
Gut wat herkenbaar allemaal. Ik ben ook sinds een week of 5 de hele dag door misselijk. (Ben nu 10 weken en 5 dagen) Alleen bij mij wordt het pas echt erg als ik trek krijg. Op het moment dat ik echt iets moet eten is het al te laat, dan ga ik dus over mijn nek. En je snapt het al, dan komt er niks uit. Ik zit dan dus boven de pot alleen gal op te geven (pijnlijk) en soms denk ik echt dat mijn maag mee komt..... Ik heb gisteren van mijn huisarts pilletjes gekregen die de braakneiging/misselijkheid in je hersenen uitschakelen. Cyclizine heet het, ik heb er nu bij elkaar drie ingenomen dus het is afwachten of het echt helpt. (gisteren had ik het idee van wel) Wat ik vooral heel erg vind is dat je idd niet echt kan genieten van het wondertje in je buik, als je je zo vaatdoekerig voelt. Ik heb maandag de hele dag in bed gelegen. Gisteren had ik een redelijke dag (slechts 1 keer over mijn nek) en vandaag is het eigenlijk weer net niks..... IK ZEG JAK! PS wel fijn hoor ff van je af zeiken...hahahaha
Hier nog eentje, het gaat maar niet over, ik word er gek van. Vandaag al 6 keer overgegeven, niks helpt, zetpillen, primperan (pilletjes of siroop). Ik geniet echt niet van deze zwangerschap.