Hey iedereen Ik ben nog maar net zwanger. en met nog maar net is ik weet het sinds maandag. ik ga maandag de vk bellen. Het is de eerste en ben harstike bang dat het fout gaat. nu vind ik het ook heel moeilijk om niks te zeggen. echter werk ik als kok en mag ik bepaalde dingen niet eten. ook na het werk dronken we altijd een biertje nu drink ik helemaal geen alcohol meer. dus dit moet opvallen voor me baas. ik weet nu niet wanneer ik het moet vertellen. vind het ook heel.moeilijk we zijn een klein bedrijf er is niemand die mij kan vervangen. Ik heb ovegens wel een vast contract dus ze zouden me niks kunnen maken maar dit maakt het wel.moeilijker om te vertellen wat zeggen jullie ?
Ik zou in ieder geval de eerste echo afwachten. Maar het vertellen ligt helemaal bij jezelf.. En qua eten en drinken, kun je mss zeggen dat je op dieet bent en dus geen alcohol en andere dingen mag hebben?
Nee ideet gloven ze nooit en dan zou me baas ook zeggen van proeven kan geen kwaad en het hoort bij je werk zegmaar
Jouw baas heeft een geheimhoudingsplicht tegenover anderen. Je kunt ervoor kiezen alleen aan jouw baas te vertellen dat je een positieve test hebt gehad en aan te geven dat je voor anderen de echo wilt afwachten voor je iets vertelt.
Dat je geen bier drinkt na 't werk daar kan echt wel niemand iets op zeggen. Ik zou zelf zoveel mogelijk dingen die je niet mag proberen te vermijden te eten. Desnoods vertel je gewoon - als iemand het opmerkt - dat je je niet goed voelt. En ik zou toch minstens (proberen te) wachten tot week 6 à 8. Tot je al een eerste controle hebt gehad. Niks belet je overigens om een alcoholvrij biertje te nemen .
2 weken Anitibiotica voor een 'Onschuldige"onsteking en daardoor geen alcohol . moet je vaak dingen met rauw vlees/ onverdampte alcohol etc proeven.
Zelf zou ik het meteen vertellen op mijn werk, maar dat komt doordat ik het gewoon niet voor me kan houden en fijne collega's heb. Mijn eerste zwangerschap eindigde in een miskraam en ik vond het fijn dat ik ook dit met ze kon delen. Daarnaast was het fijn voor mijn leidinggevende; hij kon op tijd bedenken hoe hij me wilde vervangen en/of met werk schuiven. Misschien is dit hetzelfde voor jouw leidinggevende, hij/zij zal hoe dan ook wat moeten regelen. Succes en veel plezier met je zwangerschap!
Bedenk je ook dat als (ik hoop het niet voor je!) je straks bij etensluchtjes over je nek gaat,mdat gaat opvallen? Ik zou het gewoon vertellen. Als het al misgaat dan zul je toch ook een paar dagen in ieder geval uit de running zijn... Maar goed daar denkt iedereen weer anders over.
Ik heb het wel direct op het werk verteld. Dit omdat ik direct naar een andere groep moest ivm agressie. Ik zit in ieder geval de eerste echo afwachten. En desnoods de antibiotica smoes..
Ik heb het aan mijn werkbegeleidster verteld en aan een collega waarmee ik toen avonddienst had, omdat ik vooral rond etenstijd op m'n werk (17.00) misselijk werd en moest overgeven. Ik werk in de zorg, op een redelijk lichamelijk zware afdeling. Uiteindelijk wilde ik het in mijn laatste week daar vertellen, dan zou ik 10-11 weken zijn, maar mijn collega heeft het tijdens een teametentje verteld. Erg jammer, maar achteraf maar beter ook, overgeven 's ochtends werd afgelopen weken erger dus als ik bezig was kon ik ineens weg moeten om de wc te knuffelen. Nu ben ik op dit moment wel op zoek naar werk, dus ik moet het wel aangeven tijdens sollicitatiegesprekken, want als ik officieel begin (na proeftijd) ben ik al 16 weken en dan vind ik het lullig om er nog mee aan te komen. Maar hopelijk gaan de sollicitatiegesprekken goed, en anders dikke vette pech en word het even uitpluizen wat nu..