Hallo Zit even in een lastige prive situatie waarbij er wat problemen zijn in de relatie met mij en mijn vriend. Op dit moment zijn we uit elkaar, we wonen niet samen maar hij steunt me heel erg in alles en staat continu voor me klaar. Beide hopen we dat dit een nare fase is waar we doorheen komen maar op dit moment is het even zoals het is. Er is sprake van bemoeienis van familie en met name van mijn moeder. Nu is het zo dat ik mijn vriend bij de bevalling wil hebben. Omdat we nu even niet samenwonen zit ik met een dilemma over de kraamtijd maar heb besloten dat hij er overdag vanaf voor de kraamzorg tot in de avond uur of 20 kan blijven en dan de nachten mijn moeder bij me. Ik weet niet hoe ik dat heb besloten maar lijkt me fijner zodat die me kan verzorgen. Nu heeft mijn vriend me gevraagd of hij er de eerst nacht bij mag zijn thuis gewoon omdat het nieuw is en hij ook wilt weten hoe ons kindje die nacht is en om er ook voor mij te zijn want het is toch iets wat we samen hebben meegemaakt de bevalling enz. Nu vraag ik me af of het redelijk is wat hij vraagt hij zegt ook ivm stukje hechting omdat baby eerst die hij hoort en ruikt zijn wij, zijn mama en papa. Mijn verloskundige zegt dat het goed kan dat dit hele gedoe over is als de bevalling achter de rug is dat ik steun aan hem heb en denk te hebben want anders zou ik hem er ook niet bij willen en die zegt dat hormonen gekke dingen met je kunnen doen. Dus vroeg me af wat jullie advies zou zijn. Mijn vriend en ik hebben geen ruzie en geniet als hij er is want dan is het fijn.
Hoi hoi, Heel erg lastig lijkt het me. Maar je moet hierin je hart volgen. Ik weet niet wat er precies speelt, of hij iets verkeerds heeft gedaan, waardoor er geen vertrouwen zou zijn. Zo te horen niet eigenlijk. Het is wel zo dat het altijd zo is, dat vader en moeder samen zijn de nachten, dus dan is er ook geen oma in de buurt. Jullie redden het wel samen dan hoor. De kans ik er dat je in de nacht bevalt, en dan is het al helemaal geen dillema meer. Volg echt je hart meid. Succes met je keuzes. Groetjes Adrienne