lekker doen wat je zelf wilt! Sommige mensen kunnen ind overal een drama om maken! Hier valt er bij nummer 1 weinig af te korten omdat het 1 lettergreep is, (Tijn)maar heel soms als hij heeeeel lief is zet ik er wel eens -tje achter... Bij nummer 2, doen we het soms wel, (lara wordt vaak Laar) Over het algemeen noemen we ze gewoon bij hun eigen naam, maar vind het geen probleem als een ander afkort. Wel als ze er een andere naam van maken (na zoveel jaar hoor ik nog steeds Stijn en Lana) Ik werk op een kdv en heb dus wel eens ouders die kritiek geven als wij hun kinderen anders noemen. Ik respecteer hun, en let er dan op, maar vind het stiekum wel een beetje zeuren hoor! Het is vaak juist alleen maar lief bedoeld...
ja ik kort ook de naam van dochter af en op dezelfde manier ook de laatste letters. Dochter vindt het ook lief en ze is ook een mama`s ....tje Owee als een ander haar zo noemt dan komt eruit dat ze ............. haar hele naam dus heet. papa doet het ook nooit. is echt iets van ons samen. Bij broer doe ik het ook en papa niet, maar wat ervan vindt duurt nog even voordat ik daarachter ben .
Inderdaad... de ouders bepalen dat... en niet een ander. Zelf ben ik ook juist van het afkorten ondanks dat, is Katelynn nog steeds echt Katelynn -hoe leuk ik Katy of Lynn ook vind hihi, het klinkt op de één of andere manier niet. Heel soms is het weleens Linnetje... maar dat is hoogst zelden. Wie weet als ze ouder wordt, of als ze straks zelf haar naam gaat zeggen en het daardoor anders zegt dat wij dat overnemen. Maar ik vind het allemaal prima. Maar sowieso heeft een ander daar niets mee te maken!
Ik vind het vreselijk. Ik zelf heet Stephanie maar iedereen noemt me Stef en dat is nu zo gewenning dus maakt niet uit. MAar voor me kinderen heb ik express namen gekozen niet niet afgekort kunnen worden en gebeurd ook echt niet
nou dat moet je toch lekker zelf weten! Mijn dochter heet emma en zo noem ik haar ook meestal. Nooit "em" bijvoorbeeld. Wel eens emmie als ze mammie tegen me zegt voor de gein. Vaker nog noem ik haar prinses. En dat vinden andere mensen juist weer vreselijk. So what? is mijn kind? Mijn zoon heet Sam maar mijn dochter heeft er Sammie of sammiepammie van gemaakt. Zo noemen we hem nu eigelijk bijna altijd. Mijn schoonmoeder vroeg laatst of we het erg vinden als ze hem sammie noemt want dat vond ze zo leuk. Ik dacht dat moet je toch lekker zelf weten. Ik kan moeilijk de rest van zijn leven mensen verbieden hem anders te noemen.
sja de ouders kunnen dat nu misschien wel bepalen maar straks op school of nog later zal het vast wel gebeuren. Maak je je er nu druk om, gebeurt het straks toch wel. Mijn vriendin dr dochter heet trouwens Caithlin. Maar die is al een stuk ouder (10). Ik noem dr wel eens Kathy. En dr dochter Nikita noem ik wel eens Nicky. Het is meer voor de gein of als ze hier zijn. Ik ben eigelijk de enige die het doet maar dat vind ik eigelijk wel leuk. Mijn zusje heet Suzanne. Ik noem haar al haar hele leven Sanne. En ik ben ook de enige. Meeste andere noemen haar suus. Vind dat zelf echt geen gehoor Mijn ex en zijn familie noemden mij altijd Deb. Nu eigelijk bijna niemand meer maar als iemand dat dan doet dan associeer ik het eigelijk vaak aan hun. Grappig eigelijk.
Gniffel, ik doe aan verlangeren. Ze heet Mia maar ik noem haar altijd Mieke. Zelf zegt ze ook mieke, mmm wordt mss een probleem op school later.
als jullie haar naam afkorten prima toch. zou me daar niet druk om kunnen maken als de ouders het zelf doen. Fleur wordt niet afgekort (zou niet weten hoe ), maar ik noem haar zelf nog wel eens bloempje, maar dat mag dan weer alleen ik (of mijn man die het niet doet).
Als je een naam uitkiest voor je kindje, ga je toch meestal ook een beetje met de naam stoeien? Welke afkortingen kun je er van maken, waar rijmt het op etc. Wij gebruiken geen afkortingen en zeker geen verkleining van de namen. Vind het dan ook erg storend als anderen dat wel doen. Maar als jij er voor kiest om je kind aan te spreken met een afkorting, dan is dat jullie goed recht. je zult de naam wel leuk hebben gevonden, omdat het kan
Ik ben voor de gehele familie "Mar", mn stiefdochter heeft me zelfs een poos "Maarie" genoemd en voor een vriendin ben ik "Marie" (Marietje ) terwijl ik officieel gewoon Marjan heet. Bij onze dochters word vaak afgekort tot Jel of Jella en Do of Niekie. En ik merk dat de omgeving het ook gaat overnemen.
ik noem jayson heel vaak jay.. alleen als hij iets heel stouts doet noem ik zijn volledige naam plus zijn 2de naam ihihihi
Haha hier ook wel afkorten ja. Ze heet jolisa lyana maar wij zeggen al gauw jolie of jolili. of lisa maar ook soms haar 2de naam lyana yana zeker als ik moppie poppetje of schatje zeg lijkt ze mij meteen aan.
Ik kort het soms af, soms gebruik ik een koosnaampje en soms zeg ik zijn naam voluit. Met het kiezen van de naam hebben we er overigens al rekening mee gehouden dat hij afgekort óók leuk moest zijn. Grappig genoeg is zijn koosnaampje juist een lettergreep langer dan zijn volledige naam. Mijn naam (4 lettergrepen) wordt ook steevast afgekort. Dat je vrienden het niet eens zijn met afkorten is hun goed recht, maar ik vind het vreemd als ze daar een hele discussie over aangaan. Het is jullie eigen keuze toch?
Onze dochter heeft een korte naam, dus nee, wij korten niet af, maar zou niet weten waarom dat niet zou 'mogen', en vooral, van wie niet! Als je het toch zelf prima vindt.
haha die 2e naam gebruik ik echt nooit!!!! of ja mijn man wel eens... als ie achter mijn dochter aanrent als ze ondeugend is (dus niet als ze echt stout is)... dan roept ie "emma aruna makuna matata (ze heet dus emma aruna) kom jij eens snel bij papa! En dan liggen ze samen in een deuk.
Ik kort niet af heb mijn meisjes hun namen gegeven omdat wij ze mooi vonden en ga ik ze niet afkorten. En dat zeg ik ook in de omgeving tegen familie.
Ons zoontje heet Fedde,en wij noemen hem eigenlijk regelmatig Fedje, klinkt zo lief en met zijn achternaam erbij is het helemaal super! Niks aantrekken van je vrienden, gewoon lekker afkorten als jullie dat willen, jullie kindje toch?!
waarom zou je de discussie aangaan over hoe je JOUW kind noemt? daar begrijp ik werkelijk niks van, en wie maakt zich in vredesnaam druk over hou JIJ je kind noemt? laat ze een hobby zoeken als ze zich zo ontzettend vervelen.
Ik kort de naam van onze dochter ook af, is mijn koosnaampje voor haar. En ik krijg ook wel een commentaar! De eerste paar keer viel ik echt bijna van mijn stoel, waar bemoeien mensen zich mee?? Nu zeg ik alleen: IK heb haar die naam gegeven, dus IK mag die naam ook afkorten. Dus.