hele discussie met bekenden, naam afkorten of niet?

Discussie in 'De lounge' gestart door loesje1982, 22 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Jij zegt het zelf al goed,het is jou kind.
    Het zou toch te gek zijn dat mensen over jou gaan beslissen hoe jij je kind moet noemen.
    Onze zoon heeft al een korte naam (valt niet aftekorten) maar als koosnaampje noemen wij hem meestal popje/poppie.

2. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Mijn zoontje heeft een superkorte naam en die maken we voor de gein juist vaak langer!:D
    Maar ik vind de afkorting van Charlotte juist leuk! Mijn schoonzusje heet ook zo en iedereen inclusief ik noemt haar Lot!
    Dus ik zou zeggen...lekker blijven doen!;)

3. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Mijn zoon zijn naam is van zich zelf al kort. Heb ik hem echt nodig maak ik zijn naam langer. Arun Ramon en dan zijn achternaam er achter aan haha.

Dochter heeft een lange naam.

Ik maak er soms karis van maar meestal zeg ik gewoon Karishma.
    er zijn mensen die haar charisma noemen.. Haha het blijft een lastige naam voor sommige.

Ik zelf heet patricia. En ik word altijd afgekort naar patric... Maar dat heb ik liever niet. Het beste is gewoon Patricia.;)

4. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Oh ik ken dat commentaar! Mijn oudste dochter heet Mayla en ik noem haar wel eens May en mijn stiefvader bleef daar over vallen en steenvast de discussie over aan gaan. Ik vind May ook prima klinken en het is mijn kind dus dat bepaal ik zelf.. Waar ik een hekel aan heb is dat mensen haar naam verkeerd uitspreken en Meila zeggen, je kan me daarmee zo op de kast krijgen.
    Onze jongste heet voluit Lilith maar haar roepnaam is Lily en ook dat korten we zelfs nog geregeld af naar Lil. En mijn eigen naam wordt ook door iedereen afgekort, daar heb ik geen moeite mee.
    Ik snap niet waar mensen zich druk om maken.. pfff... alsof er niet genoeg andere zaken zijn waar we ons druk over kunnen maken...

5. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

ik kort ook af...en zeg hun voledige naam jeetje nooit druk over gemaakt....als een ander het niet mooi vind blijven ze maar uit de buurt....dat maak jij toch uit?

6. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Waar je je al niet druk om kan maken (die bekenden dan heh)
    Ik heb een zoon die heet Michael (zegt het als maikel) en die noem ik Mike (maik) en oma noemt hem wel eens mikie en mikie maus (nu moet ik erbij zeggen dat zij weet dat we op Michael kwamen toen we aan t grappen waren om hem dan maar mikey Mouse te noemen...eerste knuffel die ik ooit kocht voor hem stond op t bed toen we aan t verzinnen waren ;) ) Ik heb een zoon die heet Patrick en noem hem Pat/patje en als ik grappig wil zijn Patteflat.
    En Wendy heet wel eens wennetje of wendolientje of wennepen wennie wen....ze weten snel genoeg dat ZIJ er mee bedoeld worden dusseuh.

Ik wordt zelf ook afgekort naar Wil en zoooo'n lange naam is Wilma toch ook weer niet? :p

Kijk ik kan mn kinderen ook bvb Michael Robert Falco gaan noemen of Patrick Quinten Danïel maar dat vind ik zo'n mond vol :p

7. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

mijn dochter heeft al een korte naam, anne, maar toch kort ik hem vaak af als an hihi. mijn man laat ik vaak de laatste letter weg, mijn naam is al een afkorting van mijn officele naam en kan niet korter

8. Yelice

Yelice Niet meer actief

Nee wij korten de namen niet af.Heb er een hekel aan als iemand anders dat wel doet.
    Ik heb me kinderen niet voor niks die naam gegeven.

9. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.627
    113
    Dat moeten jullie toch lekker zelf weten!

10. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Leuk topic, onze dochter heet ook Charlotte ;):D
    Ik noem haar meestal gewoon bij haar naam, maar soms ook weleens Lotteke of Charlotje. Maar meestal gewoon Charlotte, ik ben zelf ook niet zo van het afkorten namelijk en ik vind de naam te mooi om iets anders van te maken.
    Mijn broer noemde haar steevast Lotje en daar heb ik iets van gezegd :) omdat anderen het gingen overnemen en dat wilde ik niet. Ik heb toen aan hem gevraagd of hij gewoon Charlotte wilde zeggen omdat we haar die naam gegeven hebben, anders hadden we haar wel Lotje genoemd. Ik begon me er heel erg aan te storen namelijk.

Maar jullie mogen je dochter noemen zoals jullie willen, daar heeft niemand iets over te zeggen lijkt me.

11. cc93

cc93 Bekend lid

10 okt 2010
    996
    2
    18
    Ik hou niet van afkorten en al helemaal niet van verkleinen.
    Ik doe dat dus ook niet, niet bij mijn eigen dochter en ook niet bij andere mensen.

Maar om daar met andere een discussie over aan te gaan:(.
    Mijn zus verkleint de namen van haar kinderen wel en ook die van mijn dochter, maar vind het niet nodig daar iets van te zeggen. Moet ze zelf weten hoor. Het zal mijn dochter vast niet schaden;)

Wat ik dan wel leuk vind is een koosnaampje, die heeft mijn dochter dan ook genoeg!

12. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Bij onze oudste dochter gaat dat niet, daar is de naam te kort voor. De tweede Sara kunnen we Saar of Saartje gaan noemen, maar ik zeg nu al ooit Saratje (al klinkt Saartje leuker).
    Onze oudste dochter (2.5) kort ook af. Ze noemt me al ooit mam :D. Hoe ze daar aan komt???

13. Jel

Jel Niet meer actief

Ik heb alleen de beginpost gelezen.

Helaas heb ik geen kind om voor te zorgen, maar ik begrijp het afkorten niet zo. Als ik onze dochter *Lenthe Len zou noemen, dan had ik haar toch beter zo kunnen noemen?

Dat is natuurlijk mijn persoonlijke mening erover. Wat een ander doet moet ie zelf weten.

14. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Ik snap dat afkorten ook niet.
    Soms zeg ik voor de gein Kenji'ke, maar das meer als ik in een melige bui ben.
    Afkorten tot Ken zal ik echt niet doen, want dat vind ik een verschrikkelijke naam!

15. tulip

tulip Niet meer actief

ik vind dat sommige namen zich er voor lenen om afgekort te worden, maar dan wel door diegene zelf of door de ouders, ik zou nooit andermans naar afkorten. Maar als jullie de naam van jullie kind afkorten kan ik niet begrijpen dat andere mensen zich daar druk om maken, dat moeten jullie toch zelf weten.

16. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Ik heb een zusje die charlotte heet. voor iedereen gewoon lotte of lotje toen ze nog klein was.

Ik heet toevallig melissa :)
    Ik wordt alleen door vrienden lis of lizzie genoemt.

17. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Maar dat vind dat die bekende echt zelf een probleem van maken is toch jou dochter.

18. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Ik vind dat je gewoon zelf moet weten hoe jullie jullie eigen dochter noemen. En als jullie afkorten mogen anderen dat ook...lijkt me prima toch?

19. glimworm

glimworm Niet meer actief

Iedereen moet zoiets helemaal voor zichzelf weten. Collin kan ik niet echt lekker afkorten, Col??, wordt dan al gauw coltruitje ;) of border collie?? dus dat blijft gewoon Collin(netje)

Zelf zou ik geen (koos)naam verzinnen die er totaal niet oplijkt

20. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ja ik doe dat ook weleens hoor.... bij allebei mijn dochters.... ze weten zelf heel goed hoe ze daadwerkelijk heten dus ik zie het probleem niet.... :p is toch schattig juist!!

Deel Deze Pagina