Waar kun je je druk om maken zeg jemig..... Lekker belangrijk zeg dat je een naam af kort.... Gut gut gut een wereld ramp.... Gewoon zeggen als ze er over beginnen dat ze zich nergens mee moeten bemoeien. Jou kind, jouw koosnaam, jouw leven dus........ Moet je je dochter de naam Jaslene geven (djeslien) vele hebben daar moeite mee en zij op 1 jarige leeftijd ook. Jessie is het een tijd geweest tot ze zelf Jaslene kon zeggen. Nu als koosnaampjes: Jessie, muisje en mijn kleine poepestinkie. Oh enne ik heet Kim maar wordt al snel Kimmie of kimmetje en dat op je 28ste. Op mijn werk ook en weet je ik reageer toch wel.
Ik vind het raar dat andere mensen daar iets over zeggen. Is toch jullie eigen beslissing. Ik heb er wel een hekel aan als mensen de naam van mijn zoontje afkorten. Hij heet Finnley en vaak zeggen mensen Finn..ik krijg daar gewoon de kriebels van. Als hij straks vriendjes heeft dan zal dat ook wel gebeuren, maar dan kiest hij daar zelf voor. ZOlang ik het voor het zeggen heb blijft het Finnley
Ik kort zelf nooit af maar veel mensen noemen mijn dochter Merc of Merry,al haar vrienden noemen haar zo. Thuis noem ik haar kippie,maar alleen ik en haar vader mogen haar zo noemen.
Wat bijzonder dat mensen de ruimte voelen en nemen om iets van jouw eigen gedrag richting je kinderen te vinden en zeker wanneer het gaat om namen... Wij korten niet af (maar goed dat kan ook niet.. de namen zijn al zo kort) maar hebben wel koosnaampjes en die gebruiken we veel. Lekker doen waar je jezelf goed bij voelt en vooral tegen die andere mensen: bemoei je er even lekker niet mee.
Mijn zoontje zijn naam kort ik eigenlijk altijd af naar Jace hij heet Jason! Mijn naam wordt ook altijd afgekort of ik ben An, Annie of Angie! Die van mijn vriend zeg ik ook nooit voluit. Als ik er nu over nadenk kort ik het bij iedereen eigenlijk af en spreek diegene ook met de afkorting aan. Haha! Nooit bij stilgestaan.