We zijn nu een jaar bezig, over een week ben ik een jaar pilvrij Ja misschien toch even bellen om eens te vragen hoe dat werkt. Ja hij kan wel een kwakje aan mij geven haha op zondag avond maar dan kan ik dat maandag pas heenbrengen. Denk biet dat dat goed genoeg is.. Hij kan wel vrij krijgen maar dat is echt bij hoge uitzondering of wanneer ik zwanger ben of in het zh lig ofzo.. Het is best lastig, door zijn huidige beroep zijn we een soort van 'verplicht' nog een jaar zelf te oefenen niet verkeerd hoor Zijn er misschien bepaalde vitaminen die ik zou kunnen slikken wat het evt bevordert?
Nee helaas moet sperma voor onderzoek binnen 1 a 2 uur in het ziekenhuis zijn, anders is het niet goed meer voor onderzoek.zou vragen of jij alvast naar de gyn mag voor cyclusanalyze, bloedprikken dan heb jij de meeste onderzoeken al gehad. Zijn ook ziekenhuizen die dit op zaterdag doen, miss vragen om doorverwijzing en als je bij de gyn zit vragen of je op een zaterdag het mag inleveren ?? dat lijkt mij de beste optie. En gezien je vriend zijn baas weet dat jullie bezig zijn, doen ze echt niet moeilijk hoor om een keer een vrije ochtend. daar mogen ze eigenlijk niet eens moeilijk over doen, gezien hij intern zit dus. en anders zit er niets anders op dan te wachten totdat hij klaar is, en dat hij weer thuis is en dan verder te gaan.
In principe kunnen ze nu wel weigeren, helaas.. Omdat hij juist in deze opleiding zit en elke dag telt. Ze worden in een jaar opgeleid voor een zeer belangrijke functie. Maar... stel nou dat het echt moet. Dan kan hij dat vast wel overleggen Ik ga in ieder geval morgen de dokter bellen om te vragen of een ziekenhuis in onze omgeving ook deze dienst op zaterdag aanbiedt. Dat zou alles zoveel makkelijker maken! Bedankt! Daar had ik echt nog niet aan gedacht
Je gaat ervan uit dat je man daar zn kwakkie niet kan inleveren... Maar dat weet je helemaal niet... Laat je man het eerst eens vragen ipv er zomaar vanuit te gaan dat het niet kan
Ik hoop dat jullie niet de MMM inhoeven, maar als dat wel moet, dan zou ik dat absoluut samen doen. Het is een veel te zwaar traject om min of meer alleen te moeten ondergaan.
Gyn's kunnen diensten draaien op zaterdag, maar ik weet niet of alle laboratoria dat ook doen in het weekend. En zeker in de onderzoeksfase ben je afhankelijk daarvan. Bloed prikken volgens mij doen ze ook niet op zaterdagen enzo. Dus kijk dan verder dan alleen de gyn. Er zit nog een heel apparaat achter wat ook maar beschikbaar moet zijn. Overigens deel ik de mening van Hilly dat het een loodzwaar traject is, die vooral bestaat uit het hebben van geduld ... veeeel geduld.
Hij kan zijn prutje vast wel inleveren in Utrecht. Dat zeg ik ook niet. Ik zeg dat vrij krijgen voor dergelijke dingen niet gaat gebeuren nu. @suzy, dat moet ik inderdaad uitzoeken. Ik ben er ook nog niet uit. Stel dat alle onderzoeken op zaterdag kunnen en hij dus mee kan dan gaan we het wel doen. Anders denk ik dat we toch nog liever zo dooroefenen en wel zien waar het eindigt het komende jaar. Ik ben ook bang dat het heel Zwaar wordt. Daarom weet ik het ook allemaal nogniet. Ik ga er over nadenken. Bedank!
OK - Bedenkt dat je lichaam zich niet aan kantoor uren houdt he Sommige onderzoeken zullen worden gedaan aan de hand van je cyclus (net na je eisprong, aan het begin van je menstruatie e.d.) Dat valt niet te plannen. Soms zullen ze een follikel meting willen doen om te kijken hoe je follikels zich ontwikkelen, meestal vallen die echo's tussen dag 8 en wanneer je een eisprong hebt. Zitten altijd 2 a 3 dagen tussen de metingen. Dat doe je niet op alleen een zaterdag . En vaak doen ziekenhuizen alleen terugplaatsingen en puncties in het weekend. Heel eerlijk zou ik het even laten varen (en ja, ik weet .. moeilijk) en eraan beginnen als jullie beiden de flexibiliteit hebben om je aan te passen aan je cyclus (wat tot bepaalde hoogte wel iets te sturen is met hormonen overigens). Want in de MMM ben je daarvan afhankelijk. Je hebt er niets aan als je ook nog moet stressen in die periode of je alles wel zo kunt plannen dat je vriend erbij is.
Het zou dan ook meer gaan om alleen de onderzoeken waar mijn man bij nodig is. Maar, je hebt volkomen gelijk. Ik begrijp ook dat dat natuurlijk op elke willekeurige dag kan vallen. En ik denk ook dat gezien mijn man zo veel weg is en niet elke 2 weken een dag vrij kan vragen we het gewoon nog moeten laten wezen. En daar heb ik verder ook geen heel groot probleem mee, daar was ik al vanuit gegaan. Ik was alleen benieuwd of er misschien toch een manier zou zijn.. En die is er niet Dus, wij gaan gewoon geduld hebben, en we zien het allemaal wel. Bedankt allemaal!!