Zelf ben ik sinds januari 20 kilo afgevallen, niet enkel en alleen omdat we nog een kindje wilden, maar dat speelde zeker wel mee... Heb ooit ergens gelezen dat overgewicht de kans op een zwangerschap verkleint. En wilde niet bovenop mn overgewicht ook nog eens die extra zwangerschaps-kilo's, niet alleen voor mezelf, maar ook niet omdat een verhoogd BMI extra risico's voor de zwangerschap en bevalling met zich mee brengt. Zijn er meer mensen die voor het stoppen met anti conceptie eerst afgevallen zijn, om hun kansen op een zwangerschap te vergroten of risico's op complicaties in de zwangerschap en met de bevalling te verkleinen?
Voor mij geldt dit helaas nog niet. Ik heb laatst vanwege problemen met mijn baarmoeder en spiraaltje laten zetten. Wel ga ik nu bezig met afvallen zodat als de tijd zo ver is ik ook niet meer een verhoogd BMI heb !
Ik heb 4 kids. Twee daarvan, de jongste, heb ik gekregen terwijl ik obesitas had. Bij alletwee zijn de zwangerschappen probleemloos verlopen, de bevalling prima gegaan, alletwee lekker thuis geboren en ook de baby's deden het gelukkig goed. Ik heb beide zwangerschappen ook gewoon bij de verloskundigen gelopen. Wel heb ik een extra suikertest moeten doen die goed was. Bij alletwee was ik ook in 1x zwanger ondanks mijn weinige eisprongen. Ik wil heel graag een een 5e kindje maar ik wilde ook graag een gezond lijf. Ik heb in januari een gbp (maagverkleining) gehad en ben inmiddels 35 kilo kwijt. In overleg met ziekenhuis mag ik weer zwanger worden (afvallen gaat bij mij nog wel door maar geen extreme hoeveelheden per maand). Ik wacht eerst mijn bloedonderzoek af en dan ga ik voor mijn 5e kindje.