Ik wil graag een draagdoek aan gaan schaffen. Heb al naar een paar gekeken, oa die van Girasol. Maar omdat ik het knopen best lastig lijk, ben ik verder gaan kijken. Mijn vragen voor de dragende moeders: wat raden jullie aan? is er ervaring met een bykay draagdoek? (die vind ik nl wel leuk)
Ik heb een Tricot Slen, maar dan moet je idd wel goed leren knopen. Op youtube staan wel hele duidelijke flimpjes, dus na een paar keer oefenen lukt het je gegarandeerd! Ik heb daarnaast ook en Manduca, maar heb deze pas gebruikt vanaf 4 maanden. Dus ik weet niet of deze handig is vanaf het begin van de geboorte...
Volgens mij verschilt het knopen van een Girasol en ByKay amper? Ik bedoel, het zijn allebei lange lappen stof? Ik heb een Hoppediz das leichte, een geweven zomerdoek dus. En dat is ook wat ik aanraad, want ik vind mijn doek al zo warm...een gewone geweven doek (en een tricot doek nog meer) lijkt me helemaal enorm zweten. Als je niet wilt knopen, zou ik zoeken naar een Soft Structured Carrier (SSC).
Wij hebben de babybjorn.. super ding is dat. Ik vind hem heel licht voor mijn rug en je kunt hem heel comfortabel instellen...
Ik heb een ByKay maar vind het niet wat, knopen valt wel mee, maar je kindje zelf erin doen is lastig, ga m denk ik weer verkopen via Marktplaats. Dus als je interesse hebt...? Ik heb een grijze. Maat M.
Ik heb ook een hoppediz draagdoek! Ideaal!Anders kun je een draagdoek consult volgen? Kost wel even wat, maar dan hoef je niet meer onzeker te zijn over het knopen. Heb je nog jaren plezier van!
Ik heb een Bykay gehad en vond het echt heerlijk....zodra ik haar eindelijk er goed in had zitten. Het knopen opzich vond ik niet eens het grote probleem maar meer het bepalen van hoe strak hij moest zodat mijn dochter comfortabel erin zat. Dus heb alsnog de Bykay de deur uitgedaan en daarvoor in de plaats een Mysol gekocht. Wat ben ik blij met dat ding zeg!! Is nog steeds 100% stof, maar iets minder lastig met knopen aangezien je de doek pas echt knoopt wanneer je je kindje er al in houd zeg maar. Kan hem ook heel makkelijk zelf omdoen en mijn kindje erin doen. Gebruik hem ontzettend veel, echt een aanrader en dus is het geld dubbel en dwars waard!! Ik heb deze: Girasol MySol - SlingoMama
Ik heb een combi cotti, vond het altijd ideaal in gebruik. Heb hem zelfs laatst nog een keertje gebruik toen mijn dochter ziek was (maar werd wel een beetje zwaar, ze weegt inmiddels ruim 11 kg...)
Ik ga waarschijnlijk voor een Hoppediz Das Leichte. Heb een Bykay maar die is wel erg warm. Heb bij mn dochter een Manduca gehad maar net verkocht. Wil naast een doek een Bondolino, met name ook voor papa
Als je twijfelt tussen doeken en dragers kun je leenexemplaren bestellen bij babybij.nl (nee, ik heb geen aandelen ) Ik zocht een paar maanden geleden een drager en heb 3 verschillende besteld. Je mag ze dan 2 weken lenen en uitproberen. Zelf ben ik op de manduca uitgekomen, maar de bondolino leek me ook wel handig. De eerste maanden heb ik doeken gebruikt. Op youtube heb ik gekeken hoe je ze moest knopen. Dat was heel goed te doen vond ik!
Okay bedankt dames, het wordt dan geen bykay, sorry Lindinha Ik kende de site ook nog niet, bedankt. De hoppediz lijkt me wel wat, ga ik me eens in verdiepen. Of de girasol, die blijf ik mooi vinden. En dat knopen, vonden jullie dat lastig te leren? En hoe heb je dat aangepakt? (Gewoon oefenen dat begrijp ik maar met een filmpje of gewoon zelf?) Pff wat zijn er veel zeg!
Op de site van babybij (ook geen aandelen hoor, haha!) staan een paar heel duidelijke filmpjes. Ik vind de filmpjes van Webkim (zij is van Babybij) heel fijn, ze legt heel uitgebreid uit. De FWCC (knoop voor buikdragen) heb ik mijzelf via haar filmpje als eerste eigengemaakt. Veeeeeeel oefenen. Als ik me nu bedenk hoe mijn eerste knooppogingen zaten... Hahaha! Toen ik eenmaal vertrouwen in mijn knoopkunsten kreeg, ging ik meer knopen proberen. Er zijn er genoeg te vinden op you tube en voor tips zijn er fora speciaal over dragen. Nu draag ik mijn zoontje geregeld op mijn rug (en de middelste ook nog wel eens ) Met de Hoppediz doeken heb ik geen ervarring. Girasols vind ik zelf heel fijne doeken en de meeste ook nog eens heel erg mooi. Veel draagplezier alvast!
Bedankt magickwings! Die site loopt bij mij de hele tijd vast, dus die kan ik nog even niet bekijken. Haha mijn man kwam net even kijken en die zei al: geen girasol met al die kleurtjes, ik wil m ook gebruiken en dan loop ik voor lul! Hij gaat dus voor de hoppediz Ik denk dat ik hem maar gewoon ga bestellen, en dan maar kijk hoe het gaat! Heb ik iig wat te doen, ik kan nu toch nog niet echt wandelen hihi over ene week of 2 misschien wat langer en dan heb ik mn moed ook wel verzameld
ik ben dol op mijn hoppediz acapulco ideaal om het te leren door de gekleurde randen en zoals de tips die al genoemd worden babybij filmpjes kijken of een draagconsult doen... wij hebben ook een bykay mn man vond het heerlijk de 1e weken daarna had ik mn hopp en daar draagt hij nu ook mee
Ik heb sinds een week de Bondolino Chicago, en vind hem echt top! Aandoen gaat als vanzelf, en omdat het met klittenband en knopen werkt, kan manlief (hij wilde geen gewone doek) hem ook aan, en hoeven we niks te verstellen. Mijn meisje van net 3 weken zit er zalig in! En de service van Babybij is geweldig! (geen aandelen hoor )
Knopen heb ik geleerd met filmpjes op youtube. Gewoon voor de computer staan en dan nadoen. Even een paar keer met je kindje oefenen, want je moet het knopen soms wat bijstellen. Het is echt gemakkelijk te leren hoor! Ja, een paar keer oefenen en even kijken hoe die zit, eventueel wat bijstellen, en dan heb je het binnen 1 week echt helemaal onder de knie! Ik kan het blindelings
Mij lijkt een mei tai wel wat. Hop Tye (Mei Tai) Chicago (Limited Edition) [onesize] : Babybij, Draagdoeken Maar is zoiets eigenlijk ook te gebruiken voor baby's die te vroeg geboren zijn?
Ik kreeg een boekje bij mijn draagdoek en daarmee lukte het eigenlijk al vrij aardig. Verder op youtube filmpjes gekeken en mensen op internet om advies gevraagd. Maar ik heb J. nooit op mijn rug gedragen, dat lijkt me lastiger. Maar ik vond haar toen al te zwaar en ze vond het zelf ook niet leuk, sowieso is J. niet echt een 'draagdoekkind'; die wil vrijheid. Ik dacht dat een mei tai pas vanaf een paar maanden geschikt is, al lees je ook wel dat het vanaf de geboorte kan. Zelf lijkt voor een pasgeboren kindje een gewone doek me ook veel fijner. Kun je veel meer mee variëren en veel beter steun mee geven ed. En het is geborgener. (Ik heb ook een - zelfgemaakte mei tai - en kan me niet voorstellen dat J. daar als pasgeboren baby lekker in gezeten had... Een ringsling is dan meer geschikt, maar dat draagt weer over één schouder en wordt dus al snel zwaar...)
De site van babybij loopt elke keer vast, onze laptops sluiten m daarna automatisch af! Ik ga ook maar s kijken op mp, als ik of mijn meissie het niks vinden kost t me niet zoveel geld