Ik heb nog even een vraagje, mijn zoontje 4 weken morgen ligt vaak overdag na de voeding nogeven gezellig op het voedingskussen naast me op de bank. Meestal gaaf ik hem dan een speentje. Maar hij begint altijd na 2 min wild te maaien met zijn armpjes en beentjes en wordt heel onrustig, meestal moet ik zijn speentje een beetje in zijn mond houden want als hij hem uitspuugd wat meestal gebeurd gaat hij jengelen en wort hij nog onrustiger. Als hij zijn speen wer heeft is hij weer tevreden en begint het ritueel na 2 min weer. Pas als hij heel moe is doet hij dit niet meer maar dat duurt soms wel 2 uur. 's Avonds in bed heeft hij er geen last van. Herkent iemand dit, zouden het krampjes zijn?? Ik gebuik wel al Infacol ( zie ook topic inbrengen Infacol) en de dr Brown's flessen. Is dit gewoon typisch gedrag voor een baby van 4 weekjes
Zou heel goed krampjes kunnen zijn. Door het zuigen aan de speen ontspannen ze en hebben ze veel minder last. Hier hielp het goed om Cinababy druppels te gebruiken door ze op de speen te doen. Daardoor hield hij de speen beter in zijn mond EN de druppels (homeopatisch) helpen tegen krampjes. Maar ik zou het zeker ook even bij je 1e bezoek aan het CB bespreken. Zij zien zoveel kindjes dat je goeie kans hebt dat ze dit direct herkennen. Je kunt je kindje ook een beetje helpen door met de beentjes rustig te 'fietsen'.
mag ik wel even attenderen dat er in cynababy alcohol zit. Het is dan wel minimaal maar het zit er wel in.
het kan ook vermoeidheid zijn, t ene kindje gaat gapen, andere kindje jengelen maar weer een ander kindje wordt druk.... 4 weken oud en nog even bij je liggen na een voeding...vaak zijn ze dan alweer moe! zijn hooguit 45-60min echt lekker wakker.... lees er maar eens meer over op: www.inbakeren.nl. wieweet herken je het, en is het idd vermoeidheid. mijn zoontje wil nog wel eens gaan krijssen....druk doen, terwijl ik nog wacht op een boertje. Het enige waar ik hem blij mee maak is op bed leggen... t kan natuurlijk ook krampjes zijn, of voeding wat iets terug loopt de slokdarm in wat een onprettig gevoel geeft.....
En dan? Bang dat een baby alcoholist wordt? Gaat stuiteren? Weet je hoevel 2,5% van een druppel is? Verwaarloosbaar! en ja in brood zit zout (en veel ook) en in water zitten metalen in ALLES zit iets wat je misschien niet geweldig vindt Mijn zoontje is inmiddels 14 maanden en geen alcoholist geworden . Gewoon goed de bijsluiter volgen!
Ik heb de cinababy wel in huis en ook geprobeerd maar ik vond het niet echt iets doen moet ik zeggen, en wat inbakeren betreft ik heb er wel aan zitten denken, maar hoezo vind jij van niet Petra? Ik ga didag naar het CB dus zal een s even informeren daar..
Als je kindje zo onrustig is, zou ik hem inbakeren. Geeft een veilig en gebrogen gevoel. Mijn zoontje had dit ook. Toen ben ik hem gaan inbakeren en hij ging rustig slapen. Je kan dit met het CB bespreken.
Ja daar dacht ik ook al aan, maar ik probeer wel eens zijn handjes tegen te houden als hij zo onrustig is maar dan wordt hij vaak nog onrustiger en gaat hij met zijn hoofdje schudden, vraag ik me af of dat dan ook niet met het inbakeren gaat gebeuren.. Ook vreemd dat hij het 's nachts niet heeft, dan is hij veel rustiger...
Denk het niet hij drinkt niet altijd zijn fles leeg, en na een tijdje stopt het en gaat hij wel weer slapen, vaak is het dan al weer tijd voor de volgende voeding, na die voeding is hij vaak zo moe dat hij meteen gaat slapen, hij ligt nu ook al weer 2 uurtjes dus ik laat hem zo lang mogenlijk liggen zodat hij toch zijn slaap lekker pakt...
Ik vond de Cinababy ook niet veel doen TOT ik het op een speentje deed. Door de smaak hield zoontje lief de speen beter in zijn mond en door het zuigen aan de speen, kalmeerde hij. Suiker zal ongetwijfeld ook werken maar dat ging mij weer iets te ver. Oja... EN de juiste speen vinden. Die bibi dingen zijn voor veel heel kleine babies te moeilijk. Zeg niet dat dit het is hoor... ik denk dat het goed is om het even met het CB te bespreken.
Mijn zoontje pakt alleen de speentjes van Avent, we hebben stad en land afgezocht naar die dingen omdat ze vaak niet een op vooraad zijn, aangezien de meeste kindjes ze niet lekker vinden, uit eindelijk heb ik ze online besteld, maar het is zeker het proberen waard!!! Dan zal ik wel moeten stoppen met de Infacol denk ik??
Ik weet niet precies wat infacol is. Maar middelen tegen dezelfde kwaal tegelijk gebruiken, is eigenlijk nooit een goed idee. Zijn infacol ook druppels? Misschien kun je daar een gedeelte van op de speen doen... tenminste als infacol een beetje lekker smaakje heeft.
inbakeren heeft zin als je kindje ook in bed ligt te maaien met zijn armen. maar als je kindje dit alleen doet bij jou op de bank, is het eerder vermoeidheid. baker niet te snel in, geef je kindje de tijd zelf in slaap te leren vallen. doet hij hazeslaapjes of wordt hij snel weer wakker en maait hij met zijn armen, dan heeft inbakeren zin. ik heb 2 weken mijn kindje het zelf laten proberen, het inslapen en in slaap blijven zeg maar....zonder resultaat. Nu baker ik in, maar dat had niet direct resultaat (nu is mijn zootnje wel een uitzondering hoor, bij de meeste kindjes heeft het wel effect...). Pas na 5 a 6 weken zien we nu dat hij beter/langer slaapt. Maar of dat komt door het inbakeren of doordat hij gewoon wat ouder is geworden weten we dus niet hahahaha... overleg met CB ja, die kunnen evt. ook een keer thuis komen kijken en je helpen...
Niet iedereen wil zijn baby van een paar weken oud al alcohol geven. Ik zei het alleen maar even omdat niet iedereen dit weet en schrikken als ze het horen of lezen.