Ik word gek...

Discussion in 'De lounge' started by Revit, Jan 5, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Revit

Revit Niet meer actief

Hallo medezwangerschapspagina’ers,

Even zeuren op de vroege ochtend.

Ik word gek, echt helemaal gek. Sinds een aantal dagen slaap ik s’nachts niet meer. Geen idee waar het door komt. S-Morgens vroeg val ik in slaap en kan dan zo doorslapen tot 14.00, maar s’nachts, wat een ramp. Ik weet megod niet hoe ik de nacht doorkom, maar ik red het wel op de een of andere manier. Met het gevolg dat ik overdag dood moe ben en er hier alleen voor sta, want mijn zusje voert nog steeds geen donder uit.. Heb een gesprek met haar begeleider vandaag dus hoop dat er dan verandering inkomt.
    Nu moet ik er ook wel bij zeggen dat ik iemand ben, die haar slaap heel hard nodig heeft. Niet in de zin van dat ik veel doe ofzo, maar ik heb gewoon veel slaap nodig.
    Daarbij heb ik boven- onder- naaste buren, en geen idee waar het vandaan komt, maar die mensen stampen bij het leven, schreeuwen alsof ze vermoord worden en draaien s’nachts om 2 uur hardcore. Kijk ik vind het niet erg als je muziek luistert, maar s’nachts hardcore en dan ook nog voluit? Daar pas ik voor.
    Hoorde ik vanmorgen ook nog een vrouw keihard schreeuwen en vervolgens een kindje heel hard huilen. En dit gebeurt niet 1 x, maar zon beetje de hele dagen door.
    Ik heb de puf nog niet om de deur uit te gaan om boodschappen te doen, laat staan onder de douche springen. Het kost me een energie waar je naar van word.
    Nu niet denken dat ik een of andere muts ben die zich nooit doucht, haha, want ik zet me er wel elke dag netjes toe. Dit duurt van 10 tot 18 voor ik de puf heb het daadwerkelijk te doen, maargoed.

Wie o wie heeft er misschien tips waardoor ik s’nachts weer kan slapen?
    Ontzettend bedankt alvast en ook om het te lezen, even van me af kladderen…

Liefs.

2. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

jee, ik zou hier wel mee naar de huisarts gaan, wellicht kan die je tijdelijk iets voorschrijven om je ritme wat om te draaien totdat je ´s nachts wel weer slaapt, daar komt bij dat je nu heel veel aan je hoofd hebt en dat het niet gek is dat je niet kunt slapen, het zal voor jou inmiddels als normaal voelen maar dat is het niet, het is echt zwaar, ik zou de huisarts bellen voordat je echt breekt.

heel veel sterkte hoor!

3. sharmila

sharmila Bekend lid

Jan 27, 2009
    589
    0
    0
    Orthodontist-assistente
    Hoi,

Wat vervelend zeg voor je. Woon je soms bij mij in de flat:D Hier leven de mensen volgens mij ook s'nachts. Idd ook stampen en hardcore, schreeuwen echt niet normaal.Overdags hoor ik niks maar s'nachts!!!!! Maar goed ik weet echt niet wat je er aan kan doen. Ik heb het zelf ook van die periodes. Dan kan ik echt niet in slaap komen en ben zooooo moe. Maar ik heb dat heel mijn leven al en vaak bij de dokter geweest maar ook die weet het niet. Het enige wat ie dan doet is slaaptabletten geven. Nou nu ik een kindje heb is dat geen optie. Maar goed, ik begrijp je probleem maar heb geen oplossing. Ik zoek ook nog steeds de oplossing. Misschien toch teveel aan je hoofd en dat uit zich dan op deze manier denk ik.
    Sterkte meid *knuffel*

4. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Je schrijft dat je zo tot half 2 kunt blijven liggen, doe je dit ook?
    Want op die manier wissel je je hele dag en nacht ritme om en is het niet zo gek dat je snachts niet meer slaapt.
    Het is belangrijk dat je gewoon vroeg opstaat, goed ontbijt en je aan een dagritme houd. Zelfde tijden naar bed, zelfde tijden opstaan.
    Eventueel kan melatonine ook wel helpen.

5. klingel

klingel VIP lid

Feb 15, 2008
    16,318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    denk idd dat je je ritme, verkregen door het slaaptekort, wel weer moet omkeren.
    dus echt eruit rond 0700, en echt erin rond 2200.
    op een gegeven moment moet je lijf de slaap dan snachts gaan pakken..
    want nu krijgt het tussen 0700 en 1400 die ruimte.

6. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

Sep 16, 2008
    16,607
    7
    38
    Mars
    Oordopjes?:)

7. Revit

Revit Niet meer actief

Bedankt allemaal iig.

Ik slaap niet tot 14.00
    Ik zou het wel kunnen, maar doe het niet, juist daarom. Ik sta 8.00 op. Vaak ga ik dan smiddags wel even liggen, maar probeer dit ook niet te doen. Val vaak wel gewoon in slaap als ik tv kijk ofzo.
    Maar savonds rond een uur of 7, ben ik klaar wakker, begin ik te leven en totaal over mijn slaap heen. Ga dan half 11 op bed liggen, dvd kyken of lezen of iets, maar 't helpt allemaal niets.
    Ik ben idd iemand die zich overal druk om maakt en op het moment kan ik het even niet van me afzetten. Het word te veel...
    Vrijdag weer naar maatschappelijk werk, ben er 3 weken niet geweest ivm vakantie, dus hoop dat dit weer wat verlicht. En dan toch maar de dokter..

Oja, wat is melatonine? :)

8. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Wat doe je zoal verder overdag?

9. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Probeer toch eens smiddags wakker te blijven, geen televisie te kijken dus, maar gewoon actief bezig te zijn. Dan voel je je al weer heel anders 's avonds.

Melatonine is een lichaamseigen stof die in tabletvorm te koop is bij bijv de Kruidvat. Het helpt niet bij iedereen maar het valt te proberen. Deze stof wordt aangemaakt door je hersenen waardoor je moe wordt, als je savonds niet kan slapen kan dit dus door een te kort aan melatonine komen. (hoeft niet maar kan wel) Melatonine bijslikken maakt je dan dus slaperig. Dit is niet verslavend dus veel verstandiger dan slaapmiddelen, die wel zeer verslavend werken.

10. Revit

Revit Niet meer actief

Aha oke, dankje. Ga ze maar eens aanschaffen dan.

Verder pas ik op, dit is niet iedere dag maar toch wel heel geregeld. Heb veel gesprekken op en met school en run een huishouden. Ik woon samen met mijn zusje en die gaat fulltime naar school, behalve woensdags.

11. Revit

Revit Niet meer actief

Ik heb denk ik de boosdoener gevonden van 't niet slapen..
    Heb keelontsteking die gister opeens op kwam zetten en verhoging. Vannacht iig wel geslapen. Gistermiddag niet geslapen ofzo, ben 44 uur wakker geweest dus mocht ook wel.. :)

Nog bedankt! :)

Share This Page