Misselijk!

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Claus, 25 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Claus

Claus Lid

6 feb 2008
    5
    0
    0
    Wie is er ook zo vreselijk misselijk dat de lol van het geheel er wel een beetje afgaat? Wat helpt? Inderdaad vanillevla? Ik hoor het graag!

2. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Vervelend dat je zo misselijk bent! Bij zwangerschapsmisselijkheid is het vaak een beetje uitproberen wat helpt bij jou. Helaas is het zo dat wat bij de een helpt bij de andere niets doet of het zelfs erger maakt. Die vanille vla vond ik bijvoorbeeld veel te weeig, werd er nog naarder van. Bij mij hielp yoghurt soms wel.
    Ik was wel echt heel erg misselijk (moest 3x naar het ziekenhuis wegens uitdroging).

Wat verder kan helpen is:
    - eten waar je nog zin in hebt (of het nu wel of niet gezond is)
    - cola
    - zoute dropjes
    - steeds kleine beetjes eten, dus zorgen dat je maag nooit echt leeg is
    - gemberthee of gembercapsules
    - kaakjes
    - Sowieso is het belangrijk veel te drinken (vooral als je ook gaat overgeven) en veel rust te nemen.

Als het je te veel wordt kun je bij de huisarts om emesafene vragen, dat is een middel tegen zwangerschapsmisselijkheid dat je veilig kunt gebruiken in de zwangerschap.

Succes!

Groetjes Rosa

3. Mooni

Mooni Actief lid

12 okt 2007
    316
    0
    0
    Dropjes zijn toch niet goed?

4. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Niet als je er kilo's van eet, maar een paar kan geen kwaad.

5. Claus

Claus Lid

6 feb 2008
    5
    0
    0
    Dank meiden! Gedeelde smart is halve smart toch? Ga eens wat tips uitproberen. Dat van die zoute drop had ik stiekum al een beetje gemerkt trouwens. Ik zit overigens als aan de Emesafene. Helpt geen zier.
    Het haalt me zo naar beneden (geestelijk) die misselijkheid. Ik kan niet overgeven, dus blijft het maar dwars zitten. Jeetje Rosao, dat je dat volgehouden hebt, uitdroging..... Je kindje heeft er niet onder geleden gelukkig. Nou, weer even geklaagd, nu weer door........

Nogmaals bedankt,

Claus :cry:

6. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Emesafene hielp bij mij ook niet meer (helaas.....), er zijn een paar weken geweest dat helemaal niets hielp. Alleen heel veel rust hielp een beetje. Vond het wel heel moeilijk om vol te houden, de tweede keer in het ziekenhuis ging ik er echt bijna aan onderdoor. Je voelt je zo niet zoals je denkt dat je je moet voelen bij een zwangerschap. Was ook eigenlijk niet meer bezig met zwanger zijn, maar meer met me wat beter proberen te voelen. Het hielp wel toen ik me besefte dat er meer vrouwen zich zo voelen en dat het niet erg is als je niet geniet van je zwangerschap. Toen ik mezelf toestemming gaf niet blij te zijn met het zwangerzijn ging het wat beter (ik was blij dat ik een kindje kreeg, maar vond het vreselijk om zwanger te zijn).

Het is voor jezelf trouwens wel beter als je niet overgeeft, dan krijg je tenminste nog genoeg voedingsstoffen binnen en kun je minder snel uitgedroogd raken.

Wat ik me trouwens nog bedacht is dat bij mij op een gegeven moment vette/zoute dingen een beetje hielpen. En bouillon kan helpen om je eetlust wat op te wekken.

Succes! Groetjes Rosa

7. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Hoihoi, je moet idd een beetje uitvogelen wat voor jou werkt. Voor mezelf heb ik het ook nog niet gevonden helaas. tijdens mijn vorige zwangerschap dacht ik dat het normaal was om zoveel over te geven (gaf dag en nacht over) tot ik dus 4 kg was afgevallen en het gewoon echt niet leuk meer was. Het is opgehouden toen ons dochtertje geboren werd met 13 weken (das weer een ander verhaal en of er verband was weten we niet). Maar ik had dus gehoopt deze zwangerschap gespaard te worden en dat het anders zou zijn, maar nee dus. Nu 6 weken zwanger en vecht al de hele dag tegen de drang om over te geven. Want ik weet dat als ik eenmaal begin met spugen, dat er dan geen houden meer aan is. Emesafene hielp bij mij ook niet. Hoe graag ik ook een kindje wil, het zwanger zijn zelf is gewoon niet tof op deze manier. Maar ja, misschien vinden we allemaal nog iets dat ons deze periode door helpt en ons eten binnenhoudt :D

8. Geaaaaaatje

Geaaaaaatje Bekend lid

31 mei 2007
    556
    0
    0
    Friesland
    Ik ben zelf ook super misselijk. Vanaf vrijdag is het al compleet mis. Vandaag probeer ik zoveel mogelijk kleine porties te eten in de hoop dat ik dan wat meer binnen zal houden. Want als je zo misselijk bent is het inderdaad niet veel aan. Maar ik weet natuurlijk waar ik het allemaal voor doe en dat verzacht de pijn weer een beetje hè ;)

xxxies Gea

9. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Zelf had ik gister een behoorlijk misselijke dag. Was ook niet leuk. Waarschijnlijk niet zo erg als bij jou/jullie. Ik merk nu dat eten VOOR het opstaan heel belangrijk voor mij is. En vooral ook gezond eten. Zat ik van het weekend nog aan de vette snacks, nu wil ik er niks van weten.

Ik ken dat gevoel van misselijk zijn en niet kunnen overgeven. Ik heb dat zeker 24 uur achter elkaar gehad toen ik een blindedarm ontsteking had en oh beroerd dat je je dan voelt. Het klinkt misschien gek, maar bij mij hielp het om af en toe even lekker te huilen. dat luchtte op en ook de misselijkheid ging dan even een beetje weg. Ik heb zelf altijd het idee dat emotie en misselijkheid enorm met elkaar in verband staan, maar ik weet natuurlijk niet 100% zeker of dat zo is.

10. Claus

Claus Lid

6 feb 2008
    5
    0
    0
    Nogmaals dank voor de reakties. Potje huilen doe ik regelmatig. helpt inderdaad best een beetje. Dat misselijkheid in verband staat met je emoties, geloof ik gelijk, aangezien ik me ook heel down voel. Ik weet dat de geschiedenis zich herhaalt bij mij, dus probeer daar nu anders mee om te gaan. Gewoon over me heen laten komen en accepteren dat ik nu eenmaal geen happy zwangere ben. Nu maar hopen dat het kindje daar niet teveel onder lijdt....... Gisteravond voor het eerst eens "lekker" overgegeven; heb me daarna zowaar even 10 minuten goed gevoeld. Tien geweldige minuten! We tobben gewoon lekker door toch?

XxxClaus :cry:

11. Geaaaaaatje

Geaaaaaatje Bekend lid

31 mei 2007
    556
    0
    0
    Friesland
    Daarom...enne vooral de moed niet opgeven hoor. Ik voel me ook nog niet goed. Het eten van gisteraaf heb ik binnengehouden, maar de hele nacht wel weer braakneigingen gehad en dus geen oog dichtgedaan. Morgen wil ik graag weer aan het werk, dus ik ga vandaag weer mijn best doen om zoveel mogelijk eten binnen te houden. Want als ik niet fatsoenlijk kan eten, dan wil werken en eten op het werk al helemaal niet.

12. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    Als je zo misselijk bent kan dat indd de pret drukken, ben zelf helaas misselijk geweest tot aan de bevalling :S

Maar de tips zijn eigenlijk allemaal al gezegt... gewoon eten waar je zin in hebt, werkt het beste..

ook al eet je dan de hele dag chocola, als je maar wat binnen krijgt!

Verder is regelmaat heel erg belangrijk, dus om dezelfde tijden naar bed, uit bed, en eten. (liefst indd kleine porties verdeeld over een aantal keer per dag)

Sterkte!

13. Takkiewakkie

13 feb 2008
    51
    0
    0
    Dag meiden,

Hier nog een zeer misselijke zwangere... Man wat voel ik mij beroerd, de hele dag misselijk ook voordat ik naar bed wil. Deze week ben ik thuis gebleven, mede door de beroerdheid, maar ik denk ook een griepje te hebben, dat dikt het allemaal nog even aan. Heb de hele week op de bank gelegen.. opzoek naar iets te eten, misselijk voelen, slapen slapen slapen.. Nu dus bijna een week verder en gister heb ik emesafene gevraagd aan de huisarts, die neem je voor het slapen in. Nou, net was ik zo beroerd.. een half uur later nu en 2 aangekloven beschuitjes voel ik mij iets beter.. volgende week maar weer naar werk, ondanks dat ik mij niet lekker voel.. hoe doen jullie dat op werk dan en het reizen met de trein zorgde vorige week ervoor dat ik bijna moest kotsen. Achteruit reiden lukt mij niet, volle treinen met raampjes dicht, beslagen ramen, mensen die in het gangpad staan.. mijn hart tikt er bijna uit en ik vecht om vol te houden niet te kotsen.. gek he?..
    naja, het is hooguit vervelend, het geeft extra spanning voor komende week zovan; ohjee, als het maar goed gaat.. en tsja heo meer je er mee bezig bent...
    Ik heb gister trouwens croissantjes ontdekt, dat ging wel goed.. en als ik aan groenten denk, dan moet ik al kokhalzen.. ik hoop maardat ik later wel gezonde dingen kan eten.. Nou, ondertussen voel ik mij ietsje beter en ga ik mijzelf eens aankleden, en voordat de volgende misselijkheidsgolf komt bedenken wat ik zo maar weer eet..
    Pfff, het valt niet mee dames, maar we slaan ons er doorheen..
    Fijn dat je hier een beetje mag klagen, want je krijgt vaak te horen ``ja, ach, zwanger zijn is heel normaal, en de klachten horen erbij..`` DUH,
    dan voel je je zo´n aansteller..

xx sterkte allemaal en beterschap, want je kan je echt ziek voelen..

14. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Hoi,

Ik heb door de misselijkheid niet kunnen werken. Kon op een gegeven moment niet eens meer naar de wc zonder te moeten spugen. Kon me niet eens meer concentreren op een tijdschrift, laat staan op mijn werk. Heb me er af en toe wel schuldig over gevoeld, maar wat niet gaat gaat gewoon niet. Uiteindelijk heb ik de hele zwangerschap niet kunnen werken.

Laat je niets wijsmaken hoor! Extreme zwangerschapsmisselijkheid is soms zelfs een reden om je op te nemen in het ziekenhuis dus het is echt niet niets en zeker niet iets wat je maar moet ondergaan "omdat een beetje misselijkheid er bij hoort".

Heel veel succes!

Groetjes Rosa

15. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

claus,

misschien helpt het om even een frisse neus te halen in de natuur ! even lekker rustig. of gewoon ff een blokje om kan natuurlijk ook.
    gister voelde ik me ook beter toen ik weer even buiten was.

16. flower1975

25 dec 2007
    49
    0
    0
    hoi
    bij mij hielp chocomel (halfvol) erg goed, terwijl al het andere (inclusief gemberthee) er mn in de ochtend weer uit kwam.
    nu de misselijkheid over is, vind ik het niet meer lekker, maar dat is bijzaak :(

17. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Bij mij helpen soepstengels. Ik eet er een paar voor ik uit bed ga, sta dan voorzichtig op en doe dan een bord cruesli. Dat gaat vrij goed.

Mijn vorige zwangerschap ben ik aan het spugen geweest van het begin tot aan de bevalling, maar nu gaat het vrij goed. Ben wel misselijk, maar niet zoals de vorige keer.

18. Liz0104

Liz0104 Fanatiek lid

14 jan 2008
    1.048
    1
    0
    Antwerpen
    pfff bijna heel de dag door ben ik misselijk... het is niet te doen. ik ga niet echt klagen want ben heel blij met men zwangerschap... maar het misselijk zijn verpest het toch wel even... soms heb ik geen eetlust... uit angst dat het er allemaal weer zal uitkomen... het meeste van de tijd voel ik me slecht... en moet ik even gaan liggen... op sommige momenten van de dag lukt het me ook wel normaal te eten en functioneren... maar het blijft rot ... :rolleyes:

19. Charlotte8346

10 aug 2007
    9
    0
    0
    Ha meiden,
    Ik vind het van mijzelf zo erg om te klagen over de misselijkheid! Alsof je zit aan te stellen.... :( ik heb het nu een week echt heel erg, dagelijks 24 uur per dag kan ik wel zeggen,
    Afgelopen zaterdag toch de arts gebeld en die heeft zetpillen voorgeschreven. Direct thuis ingenomen/ingedaan. Hielp vrij snel, maar sinds vandaag ben ik heel rillerig, slag... futloos.. en kan nu om de aandacht van mijn man wel huilen... de is zo zorgzaam.
    Ik vind het heel moeilijk om aan mijn lichaam toe te geven, normaal ben ik een keiharde en ga altijd maar door met alles, maar nu kan ik dat echt niet. Lig meer en deel van de dag op mn bed.

krijg trouwens nu andere zetpillen van de arts, om te kijken of ik daar minder bijsymptomen van krijg.

Succes allemaal, volhouden he!

PS. de vorige keer bij mijn zwangerschap (11wkn miskraam) was ik helemaal niet misselijk, nu is alles anders, en misschien ook maar gelukkig... ben nu minder bang dat het misgaat, al klinkt dat een beetje stom misschien.

20. Charlotte8346

10 aug 2007
    9
    0
    0
    owja en cola wil bij mij ook helpen, alleen zeggen ze dat je dat niet mag....

wat vinden jullie?

Deel Deze Pagina