Mijn dochter heeft heel erg veel last van baby acne. Haar gezicht is er helemaal schraal door en ze heeft het zelfs boven op haar hoofd onder haar haartjes waardoor er allemaal korstjes in haar haartjes zitten Wat helpt er tegen en hoe lang blijven ze hier meestal last van houden?
Mijn dochtertje heeft het ook gehad. Ben naar de huisarts gegaan toen het erg onrustig was. Heb een hele lichte hormoonzalf meegekregen en moest smeren met lanette crème. Hormoonzalf 1a2x heel licht gebruikt en was dag later al bijna weg! Nu is ze trouwens 9maand en nergens meer last van gehad
Mijn dochter had het ook, helemaal vol, zag er niet uit arme schat. Duurde een paar weken, ging vanzelf weg. Ik zou er niks op doen! Al helemaal geen hormoonzalf! Als het echt baby acne is heeft je baby er geen last van. Die cortico crèmes zijn niet niks ook al is het de lichtste klasse.
Hier had jongste dochter het ook heel erg.Het kind zag er echt niet uit.Heb er niets opgesmeerd.Wel heel veel buiten met haar geweest.Ineens kwam het en geleidelijk aan was het helemaal verdwenen.Ik zou er niets opsmeren.
Mijn dochter had het ook, en ook had ze veel berg (ook veel haar dus t viel niet zo op). Ik heb er niets opgesmeerd, en met 3 maanden ong trok het vanzelf weg. Zou echt niet beginnen met hormoonzalf om zoiets onschuldigs.
Ik vind het ook vreemd dat een huisarts daar hormoonzalf voor voorschrijft. Gaat gewoon weg. Berg (korstjes op voorhoofd, die volgens mij niks met de babyacné te maken hebben, maar toevallig rond dezelfde tijd opkomen) zou ik wel weghalen. Bij mn oudste heb ik dat laten zitten, met het idee dat het vanzelf wegtrekt, maar die heeft het nu (met 3,5 jaar) nog steeds op wat plekjes, want op een gegeven moment mocht ik ze niet meer wegkrabben. Dus bij de jongste meteen gedaan en die is nu bergvrij.
Dankjewel voor de reacties. Hormoonzalf wil ik liever niet gebruiken aangezien dat niet goed is voor het huidje. Bij het cb zeiden ze dat het acne is, het zijn ook echt heel veel rode pukkeltjes met op sommige een gelig korstje erop.. Haar hele gezichtje voelt zo ruw erdoor Ik ga even googlen op berg voor de zekerheid.. # gekeken en het is geen berg
Hier ook een kind met gevoelige huid en eczeem. In het begin veel baby acne ook. Hier wisten ze niets mee te beginnen maar ondertussen was het echt heel zielig aan het worden. Zo klein als hij was krabde hij zich helemaal rot. Op aanraden van de apotheek lipikar van la roche posay geprobeerd. Kreeg een proefruns mee. Wist niet hoe snel ik nieuwe moest halen. Binnen no time was alles weg en vooral de jeuk. Dat was t belangrijkste voor mij. Nu door eczeem een hele riedel aan vette Zalf en hormoonzalf maar ik gebruik het liever niet. Maar soms heb je geen keuze
Ik zou naar de huisarts gaan. Laten vaststellen dat hetbabyacne is. En dan niks.. Het gaat vanzelf over (hier hadden we ook een pukkelkoning). Bedenk je dat als je kindje er geen last van heeft, dat het belangrijkste is! Ik vond het er ook niet uitzien, maar vond dat ondergeschikt aan wat je met een babyhuidje doet als je er om die reden van alles op wilt smeren.
Ik zou ook even naar de huisarts gaan, het kan nl ook krentenbaard zijn als er gele korstjes op zitten...
Ik ben afgelopen donderdag bij het cb geweest en die zeiden dat het baby acne is dus ik kan er dan toch wel vanuit gaan dat het echt acne is? Even een foto erbij gevoegd.. In het echt zie je t veel erger. Haar hele voorhoofd is ook rood gekleurd door de pukkeltjes
Mijn dochter heeft dit precies zo gehad, alleen dan is het nog veel erger geworden, omdat ze bij het consultatiebureau zeiden dat het acne was heb ik er niets aan gedaan, omdat acne in principe vanzelf over gaat en je er beter niets aan kunt doen. Uiteindelijk werd het zo erg dat ik niet kon geloven dat het baby acne was. Ik ben naar de huisarts geweest en uiteindelijk bleek het eczeem te zijn. Toen behandeld met vaseline lanette creme en gelukkig binnen een week of 2 onder controle. Ik smeer het nog steeds 2 a 3 x dgs. op anders is het zo weer terug. Ik zo dus toch naar de HA gaan, want stel dat het ook eczeem is dan wordt het alleen maar erger en je baby kan er ontzettend veel hinder van ondervinden in de vorm van jeuk.
Zo zag onze dochter er ook uit.Ik ging ook twijfelen aan eczeem maar was het niet en is gewoon weer verdwenen.
Meen je niet... Het word inderdaad steeds erger.. Daarnaast heb ik ook eczeem maar echt heel weinig en dat ziet er anders uit.. Ik hoop echt niet dat dit eczeem is.. ik ga maandag wel een afspraak maken.
Hier ook een mannetje die heel erg last van baby acné had... Zooo zielig... Op een gegeven moment werd zijn gezichtje droog en kreeg hij korstjes in zijn wenkbrauwen, toen heb ik op aanraden van het CB vaseline cetomacrogol gehaald. Vrij verkrijgbaar bij de apotheek. Na twee dagen zag het er zichtbaar rustiger uit! Verder vooral niet aan de korstjes krabben, niet met zeep wassen of insmeren met geparfumeerde zalfjes. Het gaat vanzelf over, ik denk dat het hier met een week of twee, drie al bijna helemaal weg was. Het schijnt dat kindjes die flink baby acné hebben gehad later een grotere kans hebben op jeugdpuistjes. Maar zover zijn we nog niet
Onze dochter heeft het rond die leeftijd ook heel erg gehad is vanzelf weg gegaan... zou er niks mee doen
Mijn zoon had precies dan en dan nog veel erger. Die zalf die ik eerder opperde werkte perfect ertegen en na 1 dag al bijna weg. Ik vond het geen eczeem. Maar hij heeft wel eczeem ontwikkeld toen hij ouder werd. Maar omdat hij gewoon extreem gevoelig is op zijn huid pakt t vaak erger uit.
Hier heeft dochter het ook heel erg gehad. Bleek KMA te zijn... KMA vrij diëet en met een week was alle uitslag weg
Het kunnen dus heel veel verschillende dingen zijn.. Ik laat het morgen bekijken door de huisarts.. Dankjewel voor alle adviezen!