Mijn zoon van net 8maanden word nu al 2weken lang elke nacht om een uur of 4, 5 wakker.. Hij is dan aan het jengelen/zeuren (na omgeveer 1 tot 1,5uur en 5x een speentje geven valt hij dan weer in slaap). Nou heeft hij 4grote witte bulten zitten in zijn mondje dus tandjes komen eraan! Zou hij nou wakker worden door deze tandjes? Hij huilt namelijk niet echt.. Ik heb als tip gekregen om savonds voor het slapen gaan een zetpil te geven, maar dat gaat een beetje tegen mijn gevoel in omdat ik niet zéker weet of hij pijn heeft. Iemand tips, ervaring? Werkt een zetpil dan wel? En hoelang duurd het voordat die bultjes eens tandjes worden?! (Voorheen sliep hij makkelijk van savonds 7 tot sochtends 8,9uur)
Ja het kan zijn dat hij daar snachts last van heeft, ze komen meestal snachts door. Een zetpil voor het slapen gaan helpt niet meer tegen de tijd dat hij wakker is. Een zetpil werkt 3-4 uur. Je zou op het moment zelf als hij wakker is wel een zetpil kunnen geven. Als je dat liever niet doet kan je detinox geven, dat verdooft het tandvlees een beetje, je hebt ook gengigel maar dat heb ik nooit gebruikt. Ik geef ook niet graag een zetpil maar als ik weet dat hij pijn heeft dan geef ik hem gewoon, als ik erge pijn heb neem ik ook een paracetamol.
En een koelbijtring uit de koelkast als hij wakker wordt? Hier vindt ze dat erg fijn als ze tandjes krijgt
Wij geven hier wel een zetpil bij pijn van het doorkomen van de tandjes. Dat doet namelijk echt pijn, dat vind ik zielig. Maar inderdaad wel pas als ik zeker weet dat hij dus pijn heeft. Meestal heeft hij er dan maar 1 nacht 1 zetpil nodig om ervan af te zijn. Hier werkt de bijtring niet goed genoeg helaas. Maar het is inderdaad wel het proberen waard om hem een koelbijtring te geven. Als dat niet werkt kun je hem altijd nog een zetpilletje geven
Ja, tandjes kunnen nogal pijn doen. Heb je zelf op latere leeftijd geen last gehad van bijvoorbeeld de verstandskiezen die doorkwamen? En ja: een zetpil helpt daartegen, want pijnstillers gaan pijn tegen Als ik hier niet zeker weet of het pijn is, geef ik een zetpil. Ze zijn niet schadelijk en als je kindje dan rustiger wordt, weet je dus dat het pijn was. En zoniet, weet je dat ook, hoef je dan dus niet nog een te geven Chamodent deed helemaal niets hier en is ook absoluut niet bewezen dat dat iets doet. Bijtringen midden in de nacht lijkt me nogal een geklooi. Die gaan de pijn even tegen op het moment dat je erop bijt, maar al slapend bijt je niet op zo'n ding
Wij geven ze als ze s nachts wakker wordt. Hier word ze nooit wakker, alleen bij erge pijn en jeuk is de ervaring tot nu toe. Bij jeuk smeer ik in, bij pijn een zetpil. Allen weer naar bed en slapen maar.
Paracetamol gewoon geven want dat kan geen kwaad. Het is beter om het een keer onnodig te geven dan je kindje pijn te laten hebben als dat niet nodig is. Nachtrust is ook belangrijk. Als je het 1 x geeft dan weet je het toch of het helpt? mijn advies: niet te krenterig met de paracetamol
Hier krijgt ons kindje als ik denk dat ie last van z'n tandjes heeft wel een zetpil voor het slapen gaan. Hij blij.. mama blij.. Allemaal heerlijk slapen. Ik heb hem ook wel eens midden in de nacht nog een zetpil gegeven. Tandjes krijgen doet pijn, en zetpillen helpen tegen pijn