wisselende temperaturen

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Nutella, 13 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nutella

Nutella Actief lid

13 feb 2017
    387
    213
    43
    NULL
    NULL
    Soms na het meten blijf ik nog even liggen en meet ik een half uur later weer. Wat mij dan verbaasd is dat de temperatuur ineens 0.2 graden gezakt kan zijn.

Ik meet rectaal, maar wel met zo'n goedkope thermometer.

Herkennen jullie dit? Ik twijfel dan erg aan de juistheid van mijn temperatuurkaartje.

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.015
    15.626
    113
    Nabij Utrecht
    Meten na een half uur liggen is niet betrouwbaar. Hij kan dan hoger of lager uitvallen.
    Gewoon elke ochtend rectaal op dezelfde tijd meten direct na het wakker worden ;)

3. Nutella

Nutella Actief lid

13 feb 2017
    387
    213
    43
    NULL
    NULL
    Oké dank je. Dat meten op dezelfde tijd net na het wakker worden is wel lastig als je een rommelige slaper bent..

4. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.015
    15.626
    113
    Nabij Utrecht
    Temp je niet altijd op dezelfde tijd dan??
    Want dan is tempen best onbetrouwbaar ;)

5. Mel88

Mel88 Actief lid

3 mrt 2017
    456
    119
    43
    Hi!

Ik heb ook last van wisselende tempraturen.. Ik zet mijn wekker iedere ochtend om 7h, maar het gebeurt weleens dat ik voor de wekker wakker ben. Ik probeer dan zo rustig mogelijk te blijven liggen, maar ik heb rusteloze benen. Is dus echt een uitdaging, en het heeft sowieso wel effect op mijn temp vermoed ik.

6. Nutella

Nutella Actief lid

13 feb 2017
    387
    213
    43
    NULL
    NULL
    Ik probeer natuurlijk wel op dezelfde tijd te tempen. Mijn wekker staat ook om 7 uur maar ik word ook soms eerder wakker. Ik las laatst dat als je dat hebt, je beter je temp kunt meten als je denkt niet meer in slaap te kunnen vallen. Als je denkt wel weer in slaap te kunnen vallen, dan moet je pas tempen op de gebruikelijke tijd. En een notitie maken natuurlijk, zeker als je temp afwijkt. Volgens mij las ik dat zelfs op die app FF.
    Af en toe slaap ik echter zo slecht dat ik dan de halve nacht wakker heb gelegen en ik denk dat de temp dan echt niet meer betrouwbaar is. Gelukkig gaat het deze cyclus nog goed.

Deel Deze Pagina