Ik heb mijn zoontje vrijdag op moeten halen omdat hij de waterpokken had. Eerst ging het wel, maar nu heeft hij er echt veel pijn aan. Vooral aan zn geslachtsdelen. Die zitten helemaal onder en zn piemie is ook erg opgezwollen. Wat kan ik het beste doen om het te verlichten. Ik smeer al met speciaal spul voor waterpokken en hij krijgt er ook paracetamol bij. Het is zo zielig
Beterschap met je zoontje! Hoop dat je kleine ventje zich snel weer beter voelt! Ik heb helaas geen tips. Ik weet helaas precies hoe machteloos jij je nu voelt! Hier heeft ons ventje ook waterpokken sinds vrijdag. Hij is echt enorm ziek van. Overal pokken, zelfs in zijn gehoorgang en mond. Nu al 3 dagen op rij hoge koorts. Zaterdag 40,5 en vandaag weer 40,1 graden. Als zielig vogeltje ligt hij op de bank en bij elke beweging huilt hij van de pijn.
In bad doen met een flinke schep havermout. Doe de havermout in een dichte washand, dan wordt je bad niet zo vies. Dat droogt de blaasjes sneller uit. Daarna smeren met waterpokkenschuim van KidsClin. Werkt verzachtend tegen de jeuk en pijn. En bij veel pijn een zetpil. Verder veel kroelen en knuffelen. Dat is het beste medicijn.
Als hij zulke koorts heeft, zou ik de ha even bellen! Vaak hebben ze er dan een oor of keelontsteking bij!
Zaterdag zijn we naar de HA post geweest. Inderdaad ook een infectie aan zijn oorschelp en keelpijn. We hebben voor de infectie fucidine gekregen. Nu schreeuwde hij gisterenochtend uren aan stuk van de pijn. Weer HA post gebeld. We mochten 's middags komen. Net een opleving en koortsvrij. Wel pokken in zijn mond, rond zijn ogen en in zijn oren. Advies zetpillen en uitzieken. Vandaag weer 40,1 koorts. Uur geleden nieuwe zetpil gegeven. Hopelijk zak de koorts. Nu slaapt hij gelukkig. Wat als hij straks nog steeds hoge koorts heeft? Weer huisarts bellen? Ze zien me aankomen....
hebben ze niet gezegd wat je moest doen als het niet zakte ? Bellen kan nooit kwaad alhoewel die kleintjes ook wel wat kunnen hebben. Zolang ze goed drinken. Hier was waterpokken overigens ook een drama. Paracetamol op tijd geven en i.d. bad met haverhout waren hier de enige dingen die wat hielpen. En ik moest deppen ( de open pokken ) met betadine zalf