Sinds ik zwanger ben heb ik ineens hele erge roos. Maar echt extreem, zie het gewoon zitten in m'n haar, heel vies. Heb heel donker en dik haar, dus ziet er echt niet uit. Durf nauwelijks meer zwarte kleding aan. Er is niets veranderd in m'n voeding of haarproducten. Is echt sinds ik zwanger ben, maar heb er de vorige zwangerschappen geen last van gehad. Is dit herkenbaar voor iemand? Of heeft er iemand een gouden tip? Wil er zo graag vanaf..
Ja ik! Het is niet extreem, maar voor de zwangerschap had ik er nooit last van. Enige wat bij mij helpt is mijn haar goed wassen met head en shoulders. Heb je dat al geprobeerd?
Hier reageer ik juist op producten die anti-roos beloven te zijn. Wat bij mij al jarenlang ervoor zorgt dat ik geen roos, of rode jeukende plekken heb is de dermolin shampoo. Daar zit niks in. (zelfs neutral werkt hier niet) kwestie van uitproberen misschien maar ik zou iets kiezen wat het meest huidvriendelijk is.
Hi, Ik heb er ook last van. Ik heb zelf ook donker haar, heel vervelend dus als ik ondanks het wassen met roos blijf zitten. Ik las hier toevallig net over: Roos - Aandoeningen - Dokterdokter.nl En via een vriend heb ik een shampoo gekregen die hij van de dokter heeft. Hij had er nl ook overmatig last van. Het is een 'medische' shampoo, werkt wel goed. Ik probeer later ( als ik het niet vergeet) de naam van shampoo op te zoeken. Maar aan die site heb je hopelijk ook wat?
Heb je ook wel eens geprobeerd om juist helemaal geen shampoo te gebruiken? Bij mij heeft dat enorm geholpen! Sindsdien geen last meer van roos.
Ja, ik had het ook heel erg! Toen wist ik alleen niet dat ik zwanger ben. Heb een week met head en schouders gewassen en het is nu voorbij. Mocht het weer terugkomen doe ik weer een 'kuurtje'. Wist niet dat dat ook een symptoom was eigenlijk. Mijn vorige zwangerschap had ik hier geen last van.
Hier ook herkenbaar. De gewone head en shoulders kon ik niet tegen. Naast de roos heb ik ook een extreem gevoelige hoofdhuid met eczeem. Ik heb vanalles geprobeerd. Ik gebruik nu head en shoulders voor een jeukende hoofdhuid. Dat gaat heel goed.
Als ik jou was even naar de huisarts gaan. Sinds mijn zwangerschap is mijn gevoelige huid met name de hoofdhuid ook erger geworden met name eczeem, jeuk en hierdoor schilfertjes. Ik ben naar de huisarts geweest en een spulletje gehad om 2x in de week te gebruiken. Het verschil is al te zien.. Geef wel ff aan dat je zwanger bent
Mijn favoriete shampoo is die met gember van Bodyshop, nu gebruik ik head en shoulders maar als die op is ga ik weer aan de gembershampoo.
Ganier: Berken haarwater met vet Gewoon te halen bij etos en kruidvat. Ik gebruik het na iedere douchebeurt en bij mij werkt het super!
Bedankt voor alle tips! Heb head and shoulders gehaald en die van de bodyshop. Ga ik allebei een poosje uitproberen. Hoop zo dat het werkt, vind het echt stom namelijk.
Heel herkenbaar. Bij mijn eerste zwangerschap. Ik werd gek van de jeuk en schilfers. Het zat ook altijd in mijn haar. Ik waste mijn haar soms twee keer per dag met een verkoelende, peperdure shampoo van de kapper. Toen kreeg ik de gouden tip; Selsun. Verkrijgbaar bij de drogist. Ik merkte gelijk verschil. Ik heb het toen een tijdje gebruikt en ik waste mijn haar nog maar twee keer per week. Vaker was niet nodig. Bij deze zwangerschap gebruik ik het eens in de paar weken. Als mijn hoofdhuid weer gaat jeuken. Nergens meer last van. Ik zou het echt gelijk gaan gebruiken als ik jou was.
Hmm ik zie al veel nuttige tips voorbij komen maar omdat het mijn beroep is wil ik toch even reageren. In 99% van alle producten zit Sodium Laureth Sulfate of Sodium Lauryl Sulfate. Dit is een sterke reiniger die ik sowieso al nooit zou gebruiken. Maar als je roos hebt is dat vaak het teken dat je huid de uitdroging die wordt veroorzaakt door die shampoo niet bij kan houden. In het begin zorgt dit ervoor dat je haar sneller vet wordt. Bij een zwangerschap echter kan je huid zoveel droger worden dat het niet meer vet wordt maar resulteert in roos/ huidschilfers. Mijn advies: let op welke shampoo je gebruikt. Kijk naar de ingredienten. En anders inderdaad even langs je huisarts. Helaas kan ik niet zeggen welke shampoo ik zou aanraden omdat ik bang ben dat dit gezien wordt als reclame. Succes.