Hoi allemaal, Ik vroeg mij af of jullie verloskundigen d.m.v. het voelen van de buik een schatting kon geven van de grootte van de baby? Ik ben namelijk erg benieuwd hoe groot de kleine is in mijn buik. De laatste keer toen ik bij mijn verloskundige was vroeg ik haar dus of ze een idee had van de grootte van de baby. Ze zei toen nee, maar dat alles er verder goed uitzag en hij ookal met zijn hoofdje iets in de bekken lag. Ik heb a.s. woensdag mijn volgende afspraak en wil het dan weer vragen, maar kunnen verloskundigen uberhaupt voelen hoe groot een baby is? Want dan vraag ik het natuurlijk niet nog een keer. Straks vind ze me zo'n zeur . Grt Vanilia
Hey, Bij mij hebben 2 verschillende verloskundige gevoeld,... 1x bij ong. 36/37 weken en toen werd de dame geschat op 6 /6,5 pond, en afgelopen vrijdag werd er weer gevoeld en geschat en toen kwam ze op ongeveer 7 pond! Dus afgezien van 2 verschillende verloskundige lagen de getallen erg dicht en goed op elkaar! De grootte kwa lengte durven ze niet te zeggen, is gewoon een schatting van 47 tot 49 cm! succes met je afspraak!
Bij Eva had ik het de verloskundige gevraagd met 33 weken zwangerschap. Ze schatte het kindje op gemiddeld. Eva werd met 41 weken geboren met 53 cm en 4350 gram, dus wel ietsjes groter dan gemiddeld . Maar ze kunnen het op zich dus wel schatten door het te voelen, het is alleen de vraag of het klopt . Zelfs met groeiecho's zitten ze er soms zelfs kilo naast....
Hoi meiden, Bedankt voor jullie antwoord. Ik denk dat ik nog even wacht en het rond week 33-34 vraag. Misschien dat ze het dan toch iets beter kan voelen. Wellicht is het nu nog te vroeg voor een redelijke schatting. Grt Vanilia
tegen mij zei ze dat t ongeveer 1-2 weken voorloopt op groei maar niet hoeveel hij ongeveer weegt of hoe lang hij zal zijn.. maar dat wist ik al van de groei-echo's..
Ze zeggen dat ze het kunnen, maar ze kunnen er makkelijk een kilo naast zitten. Niet teveel aan vast houden dus. Bij mij werd elke keer gezegd dat ze te groot was en bij mijn schoonzusje werd gezegd dat ze een kindje van tussen de 3 en 3,5 kg had. Mijn kindje was 3600 gram en die van haar 4 kg, dus het zegt niet veel
Ik zou er in elk geval weinig waarde aan hechten als ze het wel doen. Mijn zoontje werd op 7 pond geschat en woog 10 pond, een behoorlijk verschil dus.
En onze dochter was op 3,5 kg geschat en was 2,2kg. Zoontje was nu door vk als erg groot geschat en op groeiecho was ie kleiner dan gemiddeld: niet alles van te zeggen dus! Oh ja, beide keren door verschillende vk's geschat...