Hallo, Ik heb nu sinds een paar weken vijf keer dit gehad: Heel vroeg in de ochtend, meestal tussen 5 uur en 8 uur, als ik nog lig te slapen word ik wakker van een zeurende pijn onderin mijn rug aan de zijkant. Het voelt als mijn nieren. Het voelt als een soort aanval en doet zoooo'n zeer. Na een tijdje, soms 5 min. soms een uur trekt het weg. Vanmorgen had ik het weer en nu voel ik het de hele ochtend iets zeuren. Als ik even loop wordt het minder en als ik weer ga liggen erger. Ik merk niks aan mijn urine en voel niks aan mijn blaas. Wat kan het zijn? Ik maak me wel een beetje zorgen.
Hoi Rianne84, het kan zijn dat er een urineweginfectie zit die zit te wroeten. Je hoeft in de zwangerschap geen last te hebben bij het plassen om toch stiekem een infectie te hebben. Dus laat het maandag direct even checken door je HA. Het kan ook nierstuwing zijn doordat de baarmoeder alles een beetje begint af te knellen. Je nieren functioneren dan niet helemaal meer naar behoren om zijn afvalstoffen kwijt te raken. Maar in dit geval heb je meestal echt veel pijn, dan sta je bijna krom van de pijn (komt weinig voor in de zwangerschap). Een klein beetje stuwing is niet erg en daar hoeft in principe niets mee te gebeuren, maar nemen je klachten toe, moet je wel meteen even de vk bellen. Zorg in ieder geval dat je goed drinkt en vaak gaat plassen en goed uitplassen. En misschien heb je toch ook wel gewoon bandenpijn, want banden lopen ook aan de achterkant van je baarmoeder, dus richting je rug. Groetjes Brigitte