Ik heb jaja je raait het al de buikgriep,en dat is vannacht begonnen ik hou letterlijk en figuurlijk niets binnen.. Nu is het zo dat ik gastouder ben van 2 kindjes,en vorige week hoefde ik niet te werken omdat de vader vrij was.. Nu moet ik zelf afzegen ,en dat voelt echt niet goed,voel me echt schuldig .. Door de buikgriep is ook me suiker raar aan het doen(diabetes) zit al vanaf gister avond met hele hoge suiker,en omdat ik alles uit spuug durf ik ook niets te spuiten(insuline). Zal ik ze gewoon smsen dat ik wel kom,maar als het echt niet gaat,dat ik dan na huis wil,of kan ik beter gewoon afzeggen? Kindjes zijn net 1 jaar als ik hun aansteek is het ook niet echt fijn,maar ik wil gewoon werken,voel me altijd schuldig als ik ergens voor moet afmelden
Je kunt er niks aan doen toch? Als je echt ziek bent... ziek = ziek. Ik zou denk ik even bellen en zeggen hoe je je voelt. Dan doe je het gewoon in overleg. Grote kans dat hun uit zichzelf zeggen: griep maar lekker uit. En anders gewoon maar proberen en naar huis gaan als het echt niet gaat. Maar ik begrijp hieruit dat jij dus bij de mensen thuis op past? Ik word ook gastouder. Maar doe het bij mezelf aan huis..
Lieve schat,Ten eerste,buikgriep is zo besmettelijk als de pest!! Dus als jij daarheen gaat,hebben die kinderen het geheid ook,en ik denk niet dat jij dat wilt! En ten 2e je kan het beste goed uitzieken,wij hebben het ook heeeel erg gehad,het heerst als de pest en je kan zomaar2 weken last ervan hebben.. Ik kanje aanraden,elk kwartier 1 eetlepel water te nemen,dat registreerd de maag niet,blijft dat binnen,dan na 2 uur elk kwartier 2 eetlepels water<----heb ik van de huisartsenpost! Wat betreft je suiker,daar zou ik de dokter nu wel gelijk over opbellen voordat je straks een (hypo) zeg ik dat goed?? krijgt!! Heel veel beterschap!!ik weet wat je doormaakt nu
zou echt niet gaan, niet alleen vanwege jezelf maar ook vanwege die kindjes, je kunt ze wel aansteken natuurlijk!
Ziek = ziek natuurlijk, hoe vervelend het ook is! Ik zou die mensen nu gelijk bellen over hoe en wat en dan zullen ze waarschijnlijk uit zichzelf wel zeggen dat je lekker uit moet zieken! Beterschap!
meld je ziek meid, dit gaat toch niet goedkomen? kan je zelf toch ook wel inschatten? je hebt diabetes en buikgriep en je wilt voor hele jonge kindjes zorgen die dan ook weer griep kunnen krijgen, hele verantwoordelijkheid, andermans kinderen, niet doen dus! heel veel beterschap en ik zou vandaag bellen als het lukt, dan kunnen de ouders nog een oplossing zoeken.
ziekmelden hoor! Mensen die voor een gastouder kiezen weten van te voren dat ze dat risico lopen. Maar idd wel nu vast bellen!
Ja heb geprobeerd te bellen,maar geen gehoor,dus heb een smsje achter gelaten.. Ben eigenlijk nooit ziek,en sinds dat ik diabetes heb om de haverklap,maar meestal ga ik gewoon door met me werk,maar denk dat dat nu echt niet gaat lukken
Ik zou het zeker meer waarderen als mijn gastouder afbelt omdat ze ziek is dan dat ze midden op de dag belt dat het niet gaat of dat ze mijn kindje besmet. Dus zeker afbellen zou ik zeggen! Je kan, als je ziek bent, toch ook niet goed voor die kleintjes zorgen? Ik had gisteren ook buikgriep, gelukkig maar 1 nacht en 1 dag. Nu voel ik me al beter, maar oh my god, wat voelde ik me beroerd!
Ik ben nog steeds ziek,dat met die lepeltjes water doe ik ook.. Heb weer de hele nacht op gezeten slapen lukt niet,als ik even slaap ben ik met een uur weer wakker,zometeen een afspraak bij de huisarts..
veel beterschap! hopelijk ben je snel weer beter, toch extra in de gaten houden omdat je diabetes hebt is heel verstandig. hoe reageerden de ouders?
Me suiker die doet echt heel raar,zo zit ik heel hoog en dan zit die weer goed,word er niet goed van,het lijkt wel dat ik me daar nog meer rotter gaat voelen..
Beterschap ! Als de bloedglucoses hoog blijven meer insuline injecteren. de bloedglucose stijgt omdat het lichaam druk in verweer is tegen de griep dus ook al eet je niet gaat toch de bloedglucose omhoog als je de insuline injecteer is het wel verstandig om er iets van koolhydraten bij te nemen bijvoorbeeld een bakje yoghurt of vla of een glas appelsap dat smaakt vaak beter als brood als je niet lekker bent. wordt de bloedglucose heel hoog en je gaat braken dan altijd een dokter bellen