Ik vind dat ook knap, het lijkt me namelijk echt hel. Zit iedereen bv beneden gezellig te eten en te lachen en zit je zelf in je eentje op een slaapkamer met een bordje. En nou kan ik echt goed alleen zijn, maar dat is wat anders dan totale afzondering van je gezin in een beperkte ruimte. Overigens zijn er nog wel situaties waarbij ik me kan voorstellen dat je daarvoor kiest, bv als je een kwetsbare in je gezin hebt. Maar voor inkorten van quarantaine vraag ik me af of het altijd het gewenste effect heeft. Het zal soms best helpen, maar ik ken genoeg gevallen waarbij ondanks isolatie toch om de beurt verschillende gezinsleden aan de beurt kwam. Is volgens mij een kwestie van (on)geluk. Grappig genoeg is bij ons verder niemand besmet geraakt zonder isolatie van dochters. Morgen is het de laatste dag van mijn quarantaine, dus het zou op de valreep nog kunnen, maar afgelopen vrijdag was ik ook negatief getest (pcr) dus ik acht de kans steeds kleiner.
Is ook helemaal prima als een volwassene zelf die keuze maakt en ziet zitten hoor. En als je je beroerd voelt misschien ook wel logischer omdat je dan toch niet gezellig erbij kan zitten en liever op bed bent. Maar verder lijkt het mij dus echt een opgave en vooral voor pubers (of jonger) zou ik er niet voor kiezen. Maar heel eerlijk, misschien had ik een andere keuze gemaakt in het begin van de pandemie. De stand van zaken nu is vast ook van invloed op die mening. Dit was onze eerste quarantaine dus dat kan ik niet met zekerheid zeggen.
Ja, het blijft een overweging op dat moment. Kinderen in isolatie, dus ook pubers, zou ik alleen zien zitten als zij het zelf zien zitten. Ik wil zelf wel in isolatie hoor. Geen huishouden, hele dag tv/boeken/tijdschschriften, geen thuisonderwijs geven. Heerlijk zo'n week Nee hoor. Bij vriend lag het toch anders. Doordeweeks zien we m toch al niet omdat ie altijd 's nachts werkt, dus dat was voor dochter niet raar. En op afstand kon ze toch even met m praten. Ze hangt dus heel erg aan mij. Dat zou wel echt schadelijker zijn als ik in isolatie zou gaan. Wat dat betreft ben ik blij dat zij het nu heeft gehad. Mocht ik het komende weken krijgen, kan zij gewoon dr ding doen.
Hier wel gekozen voor pubers in isolatie. Sowieso zitten die al best veel op hun kamer omdat ze van gamen houden. Verder volgenden ze gewoon thuisonderwijs dus hun dagen waren daar behoorlijk mee gevuld. Ook voelden ze zich verder niet echt heel lekker dus tussendoor hebben ze ook op bed gelegen. Daarnaast hadden beiden het en konden ze dus wel contact met elkaar hebben op een van hun kamers. Met avondeten kwamen ze wel naar beneden en zaten zij samen aan de ene kant van de huiskamer en wij aan de andere kant. Onze kamer is vrij groot dus daar zat een meter of 10 tussen. Op deze manier was dit goed te doen. Ik wilde kost wat kost de kans zo klein mogelijk maken dat de rest besmet werd. Met name voor de jongste. Die kan eigenlijk geen lesuur meer missen laat staan langer dan de 5 dagen die hij nu miste. Bij geen isolatie zat hij minimaal 2 lesweken binnen maar nog kans op veel langer als man en ik en eventueel hijzelf na elkaar nog besmet raakten. Dit is echt prima gelopen en de jongste mocht ook na die 5 dagen uit quarantaine. Ook zijn wij (ouders) zelf niet besmet geraakt. Dus het heeft wel gewerkt.
Uiteindelijk is het denk ik ook het belangrijkste om naar je eigen situatie en kinderen te kijken. Dus wel fijn dat het bij jullie op die manier goed werkte. Ik herken het overigens helemaal: pubers die graag en veel op hun kamer zitten. Maar grappig genoeg kwamen ze tijdens de quarantaine juist meer beneden zitten, omdat ze het op hun kamer inmiddels wel gezien hadden. Plotseling wilden ze beneden gamen, gezellig Mario party met ons spelen enzo
Klopt, 7 dagen is als je dan 24 uur klachten vrij bent en anders 10 dagen. Maar misschien vind de schrijfster een paar dagen 7?
Ja ik dacht al dat ik t niet helemaal snapte, de regels haha… Nou… 7 dagen binnen… moet er niet aan denken haha dat lijkt wel een eeuwigheid ipv paar dagen
Ik zeg je heel eerlijk,ik vond het absoluut niet erg. Ik zat 10 dagen binnen maar ik heb mij goed vermaakt, was eerst echt ziek hoor dat wel maar de laatste paar dagen een stuk beter en ik heb zoveel achterstallige klussen gedaan haha. Uiteraard is corona geen grap maar ik vond het dus goed te doen.
Nja ik ben vanaf donderdag ziek… geen idee of het Corona is… had geen testen en ook geen zin om te halen… Maarja, school was dicht, kinderen zijn niet lekker, dus kwam toch al nergens behalve bij m’n moeder en snel de winkel door voor het nodige ik ben 2 dagen ziek geweest, gewoon koorts, lamlendig en vandaag gelukkig weer stuk beter… Maarja met kinderen die ook al een week nergens komen, zoontje had 1,5 week geleden Corona volgens de thuistest, 1 dag ziek geweest 1 week niks en nu weer aan het spugen…. Word er niet heel gelukkig van haha dat gezeur de hele dag aan m’n hoofd
Beterschap! Jij hebt ook even net wat meer kinderen dan ik haha. Natuurlijk hier ook gezeur maar verder vermaakte ze zich prima. Ze is overigs nu ook weer thuis want ze is opeens weer ziek.
Hier was destijds de regel dat je als je 2 dagen weer volledig asymptomatisch was na symptomatisch te zijn geweest, je weer naar buiten mocht. M'n man en ik waren 3 dagen symptomatisch, de kinderen 1 dag (die viel binnen onze 3 dagen), dus na 5 dagen mochten we weer naar buiten.