Haha, sorry voor de lange titel .. ik wist het niet duidelijker te omschrijven. Maar ik wil hierover even de mening peilen... mijn man is Turks en nu zijn er veel Turkse namen die ik wel erg mooi vind maar waarvan Nederlandse mensen hem waarschijnlijk in eerste instantie verkeerd zouden uitspreken. Een voorbeeld van een naam die ik erg mooi vind is "Can" , dit spreek je uit als "djan" Of dus John, maar dan met een "a". Ik vind het echt een hele mooie naam, en op zich niet heel moeilijk... maar ja, ik zou het denk ik wel vervelend vinden om een naam te hebben die mensen als ze hem lezen verkeerd zouden uitspreken.. wat is jullie mening hierover?
je zal mensen altijd een keer corrigeren en soms wel vaker en het is de vraag of je jezelf daar niet aan gaat irriteren (ik heb het met de naam Ticho *spreek je uit als tiego maar krijg ook wel combinaties van tiko etc)
Je hebt het met veel namen hoor! Zelfs met 'gewone' namen zoals nathalie (natalie of naatalie) of sharon (shaaron of sheron) Ik dacht zelf eerst ook Can? (kan) Maar ik vind de uitspraak van jou Djan wel leuk!
Och je moest eens weten hoe vaan Cailan's naam (Kay-len)verkeerd wordt gezegd (zelfs door opa's& Oma's ) Gewoon eindeloos verbeteren. Ze leren het vanzelf.
En dat is dan weer de reden dat ik me er niet druk om maak dat Naeyyssa vaak de uitspraak zal moeten verbeteren..! Met 'gewone' namen moet dat immers ook vaak genoeg..! Can -> heel leuk hoor! (Al zei ik in eerste instantie "tsjan" en zat ik er qua uitspraak dus ook naast) En ik ben zelf (voor een meisje) verzot op Sadiye, wat ook een Turkse naam is..! Liefs
Wij zijn niet turks, maar ik was dus ook helemaal gek van de naam Can (Djan). Maar ja, inderdaad vanwege de verwarrende uitspraak hebben we er niet voor gekozen, ook al blijf ik de naam geweldig leuk vinden.
Nou, voor deze zwangerschap zijn we er qua naam al wel uit, wordt wel een Turkse naam, en ook een door iedereen uit te spreken naam.. maar ja, wie zegt dat het bij 1 kindje blijft...
ja en daar zit ik nu dus mee, Mert is een turkse naam en nu krijgen we een meisje en vind ik het heel moeilijk om een leuke naam te bedenken die iedereen uit kan spreken. welke namen hebben jullie nu dan gevonden?
wij hebben ook een heerlijk moeilijke naam voor onze zoon. maar uiteindelijk snapt iedereen hem wel. je moet de naam kiezen die je zelf mooi vind. en ik vind can erg mooi
een meisje kan je ook Hadise noemen in het turks word het hadiçe geschreven (hadidjee uitgesproken) maar je kan die ç vervangen door een s waardor het hadise (hadis uitgesproken) word is veel gemakkelijker voor uit te spreken.
Ik ken iemand die Gaby heet maar die is als Keebi vernoemd of zoiets Esmeé en Esmay is dat nou verschil?