opvolgmelk bij 5 flessen

Discussie in 'Voeding' gestart door MissSol, 18 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissSol

MissSol Bekend lid

20 dec 2011
    518
    0
    0
    paraveterinair
    Alkmaar
    Wat zouden jullie in die situatie doen, nog even op nr 1 blijven of toch over naar nr2? Ons zoontje is vrijdag 6mnd en drinkt nog steeds 5 flessen, ik krijg hem echt nog niet op 4, al een aantal keer geprobeerd maar dan komt hij midden in de nacht alsnog dus dat werkt echt nog niet. Bijvoeding daar eet hij nog niet veel van, we zijn er pas net mee begonnen en meer als een paar hapjes wil hij niet.

2. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Nog evn op nr 1 blijven :)

3. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Zolang hij nog 5 flessen krijgt zou ik hem op 1 houden. Nmr 2 vult wel meer, dus je zou het eventueel kunnen proberen.
    Meestal als de bijvoeding meer gaat worden vervalt er vanzelf een fles, en kom je automatisch op 4 flessen terecht.

4. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0
    wij hebben toen 5 flessen van 150+5 gegeven en dat ging prima. daarna pas fles 5 laten vervallen en over gegaan op 4 flessen van 180+6.

5. MissSol

MissSol Bekend lid

20 dec 2011
    518
    0
    0
    paraveterinair
    Alkmaar
    Hebben jullie misschien tips voor dit schema: 5.30/6.00uur 120/4 (hier word hij wakker voor, maar slaapt wel verder). 9.00uur180/6 daarna paar hapjes fruit. 13.00uur 180/6. 17.00 uur 180/6. 18.00 uur paar hapjes groente. 21.00 uur 210/7 (deze drinkt ie al slapend, geef ik deze niet dan komt hij Snachts). Het liefste zie ik de eerste fles verdwijnen maar dat lukt dus niet, iemand tips of zou het een kwestie van geduld zijn? Hij drinkt alle flessen Goed leeg en laat niet veel staan. Hij slaapt ook altijd weer verder na dat kleine flesje smorgens, als ik die fles niet geef dan hebben we drama.

6. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Misschien kan je die eerste voeding een beetje rekken en het steeds wat meer rekken?
    Dat hij uiteidelijk misschien rond 7.00/7.30 komt ofzo?

Dan heb je een lekker begin van de dag

7. MissSol

MissSol Bekend lid

20 dec 2011
    518
    0
    0
    paraveterinair
    Alkmaar
    Helaas rekken gaat niet want dan zit ik met een kind die helemaal overstuur raakt, want als hij die niet krijgt dan is het mis, meneertje kan echt heel boos worden:$ Naja we blijven gewoon maar geven want daarna kunnen we zelf ook weer verder slapen, soms wel tot 8.30/9.00uur dat maakt de nachtelijke uitstapjes weer goed:D

8. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Misschien kun je de fles van 17:00 iets vervroegen en iets verkleinen zodat hij meer trek heeft in zijn groente? Wie weet wil hij wel eten maar is hij voldaan van alle melk dat hij simpelweg geen trek heeft?

Maar kan natuurlijk ook dat hij er nog niet aan toe is, dat weet je zelf het beste :D

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik heb iets langer nr1 gegeven omdat mijn jochie ook de bijvoeding weigerde.

Hij bleek wel brood te eten. Daarmee kregen we de 5e fles er wel af bij 6,5 maand. En konden we ook over naar nr2 voeding. En water/thee/sap naast de boterham.

Pas bij 7 maand zag hij het licht, en begon opeens goed te eten. Toen at hij ook in een weekend normale porties en was zelfs de 4e fles snel weg..

10. MissSol

MissSol Bekend lid

20 dec 2011
    518
    0
    0
    paraveterinair
    Alkmaar
    Ik had hem gister toevallig een broodkorstje gegeven, dit ging wel even naar ze mond maar al snel was de interesse weg en gooide hij het weg, dus denk dat hij daar nog niet aan toe is. We zijn sinds 2 weken hapjes gaan geven en helaas was meneer vorige week ziek en at toen geen hapjes dus pas deze week weer actief met bijvoeding bezig. Ik verbaas me zo dat sommige kindjes al hele potjes op eten. Misschien wel een idee om s' avondspits eerst groente te geven, hij slaapt smiddags altijd maar kort en is dan ook erg hongerig. Ik denk dat dit meneertje over een paar weekjes ook wel het licht zal zien, metbze melk is het ook lange tijd drama geweest en ineens was dat ook over en dronk ie zonder problemen alles leeg, maar pas bij 4,5 maand! Het is onze eerste dus soms weet ik ook niet zo goed hoe ik het nou moet aanpakken...

Deel Deze Pagina