Hoi, Mijn kleintje is nu 4 weken oud en heeft sinds een week hele harde ontlasting. Het zijn eigenlijk een soort grote konijnenkeutels, zeg maar. Hij krijgt flesvoeding (Nutricia Omneo) met johannesbroodpitmeel. Toen we hier net mee begonnen waren de luiers vaak juist waterig, maar dat sloeg van de ene op de andere dag helemaal om. Hij heeft er behoorlijk last van, maar ik heb geen idee wat ik kan doen om hem te helpen. Heeft iemand tips voor ons?
Minder johannesbroodpitmeel geven, meer water in de fles doen? verder, lekker zijn buikje masseren en in een warm badje Succes!
ons mannetje kreeg een heel klein beetje lactulose, maar geef niet te veel want dan slaat het ineens om in diaree! hier tenminste!
Van VSM (homeopathisch dus) zijn er wel drupjes te krijgen om de ontlasting was zachter te maken. Misschien moet de kleinen og wat wennen aan de voeding. Ze zijn nog zo jong.
Ben op de site nog even aan het zoeken geweest. Kwam inderstaande reactie tegen van Eveline, de voedingsdeskundige. Ze reageerd op dezelfde vraag die jij hebt, dan bij een baby van 3 weken. De vraag was of ze meer water door de voeding konden doen om de ontlasting zachter te maken. 'Wanneer het verder goed gaat op de hoeveelheid van 7 keer 80 ml zou ik dat voorlopig aanhouden. Je mag je kindje tussendoor wel een beetje water of rooibosthee geven, dat helpt vaak wel bij harde ontlasting. Ik zou eerst proberen om 30 ml extra te geven en te kijken hoe het gaat.' Groeten eveline
Wij kregen inderdaad ook het advies water te geven. Door de voeding kan, maar dan moet hij alles opdrinken ivm de voeding die hij wel binnen moet krijgen. Als je twijfelt of je probeert en hij doet dat niet. Kun je ook tussendoor water geven. Wel iets verwarmen dan.. En ik weet niet waarom hij johannesbroodpitmeel krijgt naast de omneo, is ook wel erg veel?! Misschien kun je de johannesbroodpitmeel verminderen. of nutrilon met omneo mengen?! Je kunt hiervoor trouwens gewoon even het consultatiebureau bellen he? Want al die goed bedoelde adviezen leuk, maar zij hebben er echt verstand van.
hier onze dochter ook... ze krijgt dit door de johannesbroodpitmeel!! ik doe nu 2 of 3 scheppen speciale voeding en de rest standaard voeding.. bij vragen pb je mij maar!!
Ik zou ook even advies in winnen bij mensen die er verstand van hebben want een verstopping wil je niet. En nu al laxo geven zonder advies in te winnen vind ik persoonlijk niet echt een idee omdat laxo ook zijn nadelen heeft.
ik heb weleens gelezen dat het wil helpen als je bij iedere fles 10ml extra water toevoegt. maar misschien even het consultatiebureau bellen, zij hebben er toch het meest verstand van. joyce
Druppeltje olijfolie in de fles doen en inderdaad iets meer water in de fles (maar soms verdwijnt dan juist het effect van johannesbroodpitmeel..)
mijn dochtertje heeft dat ook gehad, bij ons kwam het door de voeding(omneo) met de friso comfort was ze er vanaf ( uiteindelijk is het pepti geworden)
Ons zoontje had het ook bij de overschakeling van voeding, ik heb toen een tijdje Kindicol van VSM gebruikt en toen was het zo over.
Hier moeten we van de kinderarts 3ml lactulose per dag geven met een spuitje ivm stelselmatig harde ontlasting. Extra water hielp niks, ook de kindicol druppels niet.
Bedankt voor de reacties. As dinsdag ga ik naar het consultatiebureau en zal het daar bespreken. Nu ga ik eerst beginnen met dat extra water (kan nooit kwaad, toch). Mocht het consultatiebureau dat voorstellen, kan ik daar gelijk op reageren. Thanks!!
Iets meer (10cc) water in de fles, drupje olijfolie erin en als dat niet werkt kindicol van vsm (maar ik weet niet zeker of dat zo jong al mag)