Hallo Allemaal.. Mijn dochtertje van 2 jaar wil niet meer slapen vooral s'middags is het een drama ze is dan wel super moe en merk gewoon dat ze het echt nog nodig heeft want als ik haar wakker houd dan is ze tegen half 4 heel erg vervelend en is niks goed!! en eet ze ook heel slecht savonds en wil ze het liefst al om half 6 naar bedje alleen dan word ze smorgens ook weer om half 6 wakker ik heb haar nu net wel weer in bedje gelegt maar ze huilt en schreeuwd dan alles bij elkaar en uiteindelijk valt ze wel weer in slaap maar vind dit echt heel zielig moet ik dit gewoon door zetten of wat zouden jullie doen?? soms valt ze ook niet in slaap en huilt en schreeuwd heel lang en dan haal ik haar er toch maar weer eruit vind het een beetje moeilijk hoop dat ik niet de enige ben en dat iemand zijn ervaring kan opschrijven wat jij er mee hebt gedaan
probeer eens om haar om de dag op bed te leggen. hier ook een kleine meid die niet iedere dag slaapt, maar gemiddeld wel 3-4 keer in de week. En wat later als voorheen. Normaal lag ze er rond 12 uur al in. Nu ligt ze meestal rond 1 uur op haar bed, en maak ik haar uiterlijk om half 3 wakker. anders slaapt ze idd 's avonds niet. Dit werkt hier goed. ik kijk het een beetje aan. Is ze moe, gaat ze naar bed (met wel wat gemopper). Is ze lekker aan t spelen, en toont ze niet moe, dan mag ze wakker blijven. Rond 4 uur hier dan ook een instortmoment. Ik probeer er dan voor te zorgen dat ik alle tijd en aandacht voor haar heb (lukt niet altijd) en dan gaan we lekker boekjes lezen. Dan heeft ze even rust, soms valt ze op schoot in slaap. En dan is ze met het eten weer opgeladen. succes ermee
Hier hielp het wel eens als ik mijn zoontje dan een half uur/een uurtje later op bedje legde. Dan sliep hij wel. En dan maakte ik hem eerder wakker zodat hij savonds dan ook meteen sliep. Misschien dat het gewoon even een tijdelijke fase is.
Hier betekende dat toch einde middagslaapje.... (helaas hele foute timing, begin zwangerschapsverlof). Nu is ze rond 4 uur wel heel moe en kruipt dan even tegen mij aan op de bank en valt dan in slaap. Ze mag dan max 3 kwartier slapen anders is ze savonds niet naar bed te krijgen
Ik zou haar dan rond 3uur - half 4 voor een uurtje op bed leggen, als je merkt dat ze moe wordt. Dan heb je veel meer kans dat ze even een dutje doet en daarna goed wakker is om te eten.
hoi hoi hier hebben wij ook mee gezeten maaar hebben toen een wekkertje gekocht voor haar. nu zetten we dus de wekker op ongeveer 10 min en dan vertellen we dat ze als het wekertje afloopt naar bed moet. als ze dan o bed ligt dan zetten we de wekker weer en zeggen dan dat als de wekker weer gaat dan komt mama haar er uit halen. dit gaat moet ik zeggen nog steeds erg goed. ook leggen we haar wat later op deb zo is ze heeft ze wat meer slaap en gaat ze makkeliker in bed liggen slapen.
Ik herken het, maar ik leg haar wel even op bed en dan is het soms even een paar min huilen en dan is het stil en slaapt ze heerlijk. Ze hebben het toch nog nodig hoor, want nu is de ontwikkeling heel erg bezig in de hersenen. En mijn dochtertje slaap elke middag 1.5 a 2 uurtjes en wordt zelf wakker, meestal om 14.30. En dan ligt ze meestal tussen 19.30 a 20.00 op bed en slaapt weer gewoon. Soms slaapt ze ook niet en dan vallen ze smiddags op de bank in slaap, zijn te moe om te eten etc. Dus ik probeer haar toch even lekker rustig in haar kamer te laten slapen en als ze echt niet wilt dan maak ik er geen probleem van. We maken allemaal hetzelfde mee hihi.