Ik ben even zo woest! IK word vandaag door mijn oma gebeld met de vraag of ik zwanger ben. Mijn zus idem dito. Hallo?! Hebben wij niet het recht om dit zelf te vertellen? Schijnbaar niet. Twee mensen uit mijn geboortedorp (waar mijn hele familie woont) weten dat ik zwanger ben. Mijn moeder en een hele goede vriendin. Beiden weten van mijn voorgeschiedenis en dat we graag pas het goede nieuws willen melden na drie maanden. Helaas krijgen we de kans niet, want werkelijk elke onbenullige boerenl*l weet het :x. En al een week! Wij hadden gepland om het met kerst tegen iedereen te vertellen en ik had me er echt op verheugd. Ondanks dat deze zwangerschap goed lijkt te gaan, kan het ook misgaan en dan mogen we alle confronterende vragen hierover beantwoorden. Ik ben duidelijk ontzettend pissed en ik snap niet waarom mensen zulke gevoelige informatie niet voor zich weten te houden!
Allereerst, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik hoop dat je een mooi en gezond kindje op de wereld mag zetten! Wat betreft de roddels; dat is echt niet leuk en not-done! Het is aan jullie om dit mooie nieuws te vertellen wanneer en hoe jullie dat willen. Heb je ook nagevraagd wie zijn mond voorbij heeft gepraat? Diegene zou van mij een flinke uitbrander kunnen verwachten.
Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap! Gezien je voorgeschiedenis allemaal superspannend kan ik me voorstellen. Echt rot dat waarschijnlijk (?) één van de twee mensen die het niet wisten het niet voor zich konden houden. Aan de andere kant: mensen leven kennelijk wel met je mee. Neemt natuurlijk niet weg dat je boos bent. Kan het trouwens niet zo zijn dat andere mensen ook meegelezen hebben op je blog?
Mijn moeder bleek het aan mijn zus te hebben verteld. Eerst ontkende ze het, maar mijn zus had al aangegeven dat ze het van haar wist. De rest lijkt bij mijn vriendin vandaan te komen. Ik vermoed dat zij het tegen haar moeder heeft verteld en dat zo beetje de grootste roddeltante in town. Misschien maak ik er wel een te groot ding van, maar dit was met name voor mij erg belangrijk. Ik heb de afgelopen ervan gedroomd om dit geweldige nieuws te mogen vertellen en alle blije, verbaasde gezichten te zien. Ik was al allerlei plannetjes aan het het bedenken hoe ik dit zo origineel mogelijk ging mededelen. Over twee weken hebben we een familiefeest en daar wil ik niet meer heen. Dan ga ik vragen krijgen en ik wil er nu nog geen antwoord op geven. Dit is een geheimpje van mij en Treesman (en van dit forum )
Ze kunnen wel meelezen, maar niemand weet hoe ik echt heet. De meeste mensen die het nu weten, zijn mensen die ik hooguit één keer per jaar spreek en waarvoor ik dit allemaal veels te persoonlijk vind. Ik had het gewoon zo graag mijn oma en zus zelf verteld. Als het goed gaat wordt dit het eerste achterkleinkind en mijn zus tante. Ik vind het allemaal te bijzonder om er zo achteloos mee om te gaan, maar daar denken anderen schijnbaar anders over.
Jeetje Trees, wat onwijs balen. Ik kan me voorstellen dat je dit heel erg vervelend vindt. Ook al had je deze voor geschiedenis niet, dan nog is het toch aan jullie om dit super nieuws te vertellen? Nu is het helemaal spannend natuurlijk, plakbeeb blijft zitten natuurlijk, maar dan nog, wat als?? Hopelijk houdt iedereen nu zijn mond, maar als de grootste roddeltante het al weet................. Liefs Nynke
Het stadium van mond houden zijn we al voorbij. De buurvrouw vroeg zelfs aan mijn oma of ik zwanger was. Ik ken dat hele mens niet . Arme oma wist van niks en raakte er helemaal overstuur van. Wij zijn namelijk niet getrouwd en de buurvrouw sprak er al schande van... pfff.. Ik kom echt uit zo roddelgat waar niemand iets beters te doen heeft. Zelf ben ik het al tien jaar geleden ontvlucht, maar ik ben nog steeds zeer interessant (probeer het maar als compliment op te vatten ).
Oei, dat is echt een roddelgat dus. Bah, wat balen zeg. Arme Oma, die gaat nu vast bellen dat je wel snel moet trouwen hoor. Maar zonder dollen, leuk is anders en de lol gaat er zo wel af. Als je na 10 jaar nog steeds spreekvoer bent voor iedereen is het maar goed dat je weg gegaan bent. Sommige mensen..............
Ik heb namelijk iets heel ergs gedaan.... ik ben gaan samenwonen zonder getrouwd te zijn. Is het niet vreselijk? Oma vroeg inderdaad net hoe het met de trouwplannen stond. Eigenlijk moeten we maar lachen om alle bekrompenheid. Wel wil ik verhaal halen bij mijn vriendin. Ik heb haar duidelijk gevraagd het voor zich te houden en vind het echt niet netjes dat ze dat niet heeft gedaan.
O, echt Trees?Samen wonen zonder getrouwd te zijn, dat had ik nou niet achter je gezocht. Maar woonde je in een vrij christelijk dorp of is Oma nog erg ouderwets? Je kan er beter om lachen als om huilen idd. Is haar bekrompenheid moet je maar denken. Dat je verhaal gaat halen kan ik me heel goed voorstellen. Je vriendin kent jullie voorgeschiedenis en, zeker als jij nadrukkelijk hebt gevraagd of ze het voor zich wel houden, vind ik dit zeker niet netjes. (rare zin die ergens niet helemaal klopt taaltechnisch)
Hihi ik zie de zin door de vingers Inderdaad een heel gelovig dorp, waarbij je zonder al teveel moeite 'anders' dan de anderen bent.
Thanks. En jou een beetje "kennende" ben jij zeker "anders" als de rest daar. Leven en laten leven Trees. Al is dat, in dit geval, wel lastig.
Gefeliciteerd! Erg vervelend van die roddels. Heb er ook last van, helaas hebben de roddels hier te maken met mijn miskraam.
Vind het sowieso niet aan anderen om jullie blije nieuws te vertellen! Dat is toch iets van jullie om te vertellen! Kan me goed voorstellen dat je boos bent, zeker gezien je verleden! En je vriendin had zeker discreet moeten zijn! Heb je haar wel aangesproken?
Nou ja!! Schande, foei!!! Ik was 4 maanden zwanger in mijn trouwjurk, en kom uit een zwaar gelovig nest... ach ja. Maar serieus, ik vind het echt niet kunnen dat mensen het doorvertellen terwijl ze toch weten wat voor geschiedenis er achter zit. En los daarvan, je wilt het toch ZELF vertellen. Grrrr.
He Trees wat een onwijs goed nieuws zeg! Gefeliciteerd met je mooie echo! En nu maar heel langzaam voorzichtig echt gaan geloven dat er een kleintje in je buik aan het groeien is! Maar even on topic: bah wat vervelend dat mensen jullie niet gewoon zelf het goede nieuws laten vertellen op jullie eigen moment! Kan me voorstellen dat je daarvan baalt. Helaas is het ook niet terug te draaien. Maar zou de personen die hun mond niet konden houden wel even erop aanspreken, dan heb je het in ieder geval gezegd!
Ten eerste uiteraard van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Als ik dat zo lees in je handtekening ben ik oprecht blij voor jullie *ook al ken ik jullie uiteraard niet persoonlijk*.. Ontopic: Jeetje wat ongevoelig van ze zeg!!! Iedere zwangere vrouw wil het zelf vertellen aan iedereen en k kan begrijpen dat jullie dit ook willen.. Bah, ik zou er echt wat van zeggen hoor tegen degene die het hebben verder verteld, zeker als je nadrukkelijk vraagt om het voor zich te houden.. Uhm, tja, hier ook schande hoor. zijn samen gaan wonen zonder te trouwen, raakte ook nog eens zwanger, deed de was openlijk op zondag *solly* en woon dus in een zwaar gelovige stad/dorp.........Nu kijken de mensen me weer vaker aan, omdat we 4 weken geleden alsnog getrouwd hihi..
Ik denk dat het vaak zo gaat hoor, dat de mensen omenduur nog sneller weet dan jij zelf dat je zwanger bent. Hier ook zoiets voorgehad: mijn schoonmoeder kon ook niet echt zwijgen en heeft haar geheim bij een tante verteld, nu is die tante net op computercursus gegaan en wou ze ons feliciteren via mail maar ipv naar ons te mailen heeft ze heel haar adresboek een mail gestuurd, ja zo wist heel de familie direct dat we zwanger waren. De eerste moment was ik ook echt boos maar nu kan ik er gelukkig al om lachen.
Vind het altijd jammer dat mensen dan direct jouw nieuws gebruiken als roddelnieuws bij de koffie Ik ben hier op het forum een vriendin van mij tegen gekomen die zwanger was, en dat heb ik tegen mn man gezegd, en verder niemand. We hebben gewacht tot ze er zelf mee kwam. Vind ik wel zo netjes, ik behandel de ander hoe ik zelf ook behandeld wil worden Overigens hadden we haar er op mogen 'aanspreken' zei ze later hoor Heb verteld dat ik haar per ongeluk gevonden heb op ZP
hoi trees, wat een rotstreek! kan me voorstellen dat je behoorlijk pissig bent erover! waarschijnlijk is het bij je vriendin allemaal uit enthousiasme gegaan, maar dan nog! het is jullie kindje, jullie wondertje en dus ook JULLIE nieuws! echt heel irritant dat iedereen het nu weet en dat je dit geweldig mooie nieuws niet zelf hebt kunnen vertellen! reageer je maar lekker af hier!