Zelf thuiszorg betalen zonder indicatie ivm BI

Discussie in 'Gezondheid' gestart door mamav4, 16 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamav4

mamav4 Niet meer actief

Tijdens al mijn 4 zwangerschappen heb ik veel last gehad van BI. Vooral tijdens mijn 4e zwangerschap. Ik ben toen ook ingeleid en heb een ruggenprik gekregen van te voren. Ik kon ook niet meer lopen, had in huis krukken en moest buitenshuis in een rolstoel.

De kans is natuurlijk heel groot dat ik het nu, tijdens mijn 5e zwangerschap weer ga krijgen.
    Twee jaar geleden had ik tijdelijke een huishoudelijke hulp die enorm veel voor me heeft gedaan.
    Op dit moment ben ik ook aan 't zoeken, maar niemand wil voor een periode van 3/4 mnd, allemaal willen ze natuurlijk de zekerheid voor een langere 'aanstelling'.

Ik ga er vanuit dat ik geen indicatie krijg van het WMO omdat ik een partner heb. Of die het op kan vangen is natuurlijk een heel ander verhaal. Mijnsinziens niet...

Nu schijnt het ook mogelijk te zijn om thuiszorg in te kopen zonder indicatie. Heeft iemand daar ervaring mee. Wat zijn de tarieven ongeveer?
    Ik zit hier aan te denken omdat je die wel voor een maand of 3/4 kan vragen.

2. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik weet niet wat de tarieven zijn, maar je kunt het wel opgeven voor de inkomstenbelasting bij specifieke zorgkosten.

3. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Zou je niet de thuiszorgorganisatie in jouw buurt met deze vraag kunnen benaderen? Misschien dat zij je eventueel wel naar de juiste organisatie/persoon kunnen wijzen?

En is een schoonmaakster/hulp in de huishouding niet iets? Misschien kun je iemand vinden die 3 keer per week een paar uurtjes komt?

Verder weet ik het niet zo....

4. Morgan

Morgan Actief lid

23 mei 2011
    204
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zit met hetzelfde probleem.
    Dit is mijn eerste zwangerschap en ik heb ook behoorlijk last van BI waardoor ik mijn huishouden niet zelf kan doen. Mijn partner heeft er naast zijn werk ook geen tijd voor en inderdaad thuiszorg krijg je niet.
    Ik ben via Marktplaats op zoek gegaan naar een studente die graag bij wil verdienen als huishoudelijke hulp. Omdat ik toch altijd thuis ben, was ik ook niet bang om iemand op deze manier in huis te halen. We zijn heel tevreden met haar en ze is lekker flexibel en ze werkt netjes en snel. Via de thuiszorg betaal je al gauw 20 euro per uur, ik betaal deze studente 10 euro per uur. Zij is dik tevreden met dit bedrag en wij zijn er enorm mee geholpen. :)

Deel Deze Pagina