Hoi meiden, Ik weet sinds donderdag dat ik zwanger ben en ben - zoals ik ergens anders op het forum al had gepost - behoorlijk bang dat het weer mis gaat, omdat ik al 3x een vmk/chemische zw heb gehad. Nu heb ik sinds vrijdagochtend steeds 3 a 4x per dag krampen. Dit begon als een soort van iets heftigere menstruatiekrampen, maar ze worden steeds erger en sinds gisteren is het af en toe zo erg dat ik niet meer weet hoe ik moet staan, liggen of zitten. Ik heb dit nog nooit eerder meegemaakt en het maakt me erg bang, omdat je altijd hoort dat hele erge krampen een voobode zijn voor een (v)mk . Ze zijn echt zo erg dat ik er soms bijna van moet overgeven en helemaal sta te trillen en zweten. Ik ben vannacht ook weer 2x mn bed uit gegaan. Ze duren ongeveer 20 minuten en daarna voel ik weer helemaal niks (geen enkel symptoom) of alleen lichte krampen. Heeft iemand hier dit ook wel eens gehad (met goed of slecht gevolg)? Je mag het ook eerlijk zeggen als je dit herkent van een (v)mk, want ik weet gewoon liever waar ik aan toe ben. Alvast bedankt! Nana
Ik heb dit ook gehad. Bijna 2 weken lang (van week 4 tot 6). Inderdaad maar 10- 20 minuten, dan was het weg. Het werd wel steeds minder en nu heb ik er geen last meer van. Ik kon soms echt niet liggen, en liep dan even wat rond. Echt wegpuffen soms. Ben zo blij dat ik er vanaf ben!!! Ik heb mezelf toen ook voorgehouden; zolang er geen bloed is, dan zal het wel zo horen. Als je twijfelt kun je altijd vk bellen!
Oooh dank je meis. Ik ben heeeeel blij te horen dat jouw kleintje na die krampen nog lekker op z'n plaats zit. Het is zo'n heftige pijn, dat ik dacht dat het niet anders dan slecht kon zijn. Ik heb mn ZH hierover al gemaild (zit in de mmm), maar zij doen er nogal makkelijk over. Kan een vmk zijn, hoeft niet- even afwachten en als het echt ondraaglijk wordt langskomen (maar dan kunnen ze nog weinig doen). 11 maart krijg ik een echo. Dank je wel in ieder geval!
Hoi Hoi, ik heb hetzelfde als jou.. deed soms zo zeer dat ik huilend op bed lag.. ik dacht ook, dat kan niet goed zijn.. dit gaat verkeerd.. maar heb gisteren voor de 1ste keer een super echo gehad met mooi kloppend hartje.. en volgens de verloskundig heb je die krampen omdat je baarmoeder groter wordt, en dat doet zeer.. niet alle vrouwen hebben dat.. maar dat ik bedoel te zeggen is, maak je te druk.. en zolang er geen bloed bij vrij komt, hoef je je geen zorgen te maken.. je baarmoeder groeit.. geniet van je zwangerschap..
Heb het hier ook gehad rond 6W; nooit een druppeltje bloedverlies gehad of wat dan ook. Ondertussen heb ik een heerlijk meisje van 13 maanden rondkruipen
@Kwek & Denisje: OOohh wat fijn om te horen dat jullie dit ook hebben gehad! Ik wordt langzaam aan wat gerustgestelder . Mn angst komt vooral door al die voorlichtingsssites over zwangerschap, waar vaak staat dat heftige krampen een voorbode van een mk zijn. Heel goed om te horen dat dit ook heel vaak niet het geval is. Dank jullie voor de reacties!
hier ook precies hetzelfde. bij mij bleken het mijn darmen te zijn. die reageerden zo erg op het zwangerschapshormoon. nou ik heb een spastische darm maar dit was echt vreselijk. zulke heftige krampen. was soms echt van plan om de ambulance te bellen. zat helemaal te zweten en viel zowat flauw! bij +- 10 weken hield het op. heb het dus best lang gehouden!
Bedankt voor je vraag Nana dit zat mij ook dwars. Soms kan ik gewoon niet op mijn buik liggen, en ik heb ook last van Felle buikkrampen ene keer erger als de andere soms is het na een 20 seconde weg en soms na 5 minuten. Ik heb soms ook dat als bijvoorbeeld mijn man aan mijn buik zit dat ik daarna ook een licht krampje krijg. Ik vind het allemaal zo spannend het is de eerste, bij jou ook?
ik heb er ook last van gehad.. dat is je baarmoeder ,die ligt als het ware nu nog gekanteld en moet nu een ronde om zijn as draaien om vervolgens omhoog te gaan groeien en dat kan idd heel erg pijnlijk zijn.. ook kan het zijn dat je of pittig of tegekruid eten hebt gehad en dat je darmen erop reageren idd met de zwangerschapshormonen nu.. eet vooral geen pinda`s daar heb ik het van gehad raak je heel erg verstopt van... en meissie alles wa je op i-net leest zijn meestal negatieve dingen, zogauw je bij google iets intoetst krijg je eerst negatieve verhalen ga je 2 uur doorzoeken kom je pas de positieve verhalen tegen..
Even meegelezen, heb zelf vandaag ook (behoorlijk ongerust) de VK gebeld n.a.v. krampen en bruine vloeiing. Zij gaf aan dat dit meestal niet duid op mk, maar dat ik sowieso niets kan doen om een e.v.t. mk te voorkomen. Moet zeggen dat jullie reacties op dit topic me meer gerust hebben gesteld, bedankt! Groetjes Y30
Ik heb het zelfde gehad qua krampen en pijn. Bleek bij mij een stukje darm te zijn wat waarschijnelijk klem zat doordat die plek maakte voor de baarmoeder. Wat bij mij hielp was een beetje persen en als er dan wat valse lucht uit was, of wat ontlasting ) hard of zacht. dan was ik er weer een aantal uur vanaf. )ps na een aantal keer goed gesport te hebben en gesprongen etc was het over bij mij, toen zat die denk ik niet meer klem of zo.
Nana wat heerlijk om te lezen dat je zwanger bent!! Gefeliciteerd meid! Ik ga ontzettend had duimen voor een plakbeeb voor jullie en een prachtig eind oktober kindje!! Over jouw vraag, ik vond de innesteling heel erg veel pijn doen, ik stond echt krom toen. Was wel iets voor nod bij mij. Verder 2 maal een vmk gehad en daarbij herken ik het niet. Ik hoop dat jouw bm gewoon aan het wennen is aan de nieuwe bewoner!
ik heb het ook heel erg gehad...altijd zonder bloedverlies...ben nu bijna 15 weken zwanger en de kleine groeit goed kan me de reactie van het ziekenhuis wel voorstellen...ze kunnen je niet geruststellen of nog ongeruster maken...het kan nog alle kanten op gaan....maar bij mij was het duidelijk een teken dat mn baarmoeder aan het groeien was ik hoop dat je kleintje lekker blijft zitten en goed gaat groeien
Heel erg bedankt voor al jullie lieve en geruststellende reacties! Ik voel me echt een stuk geruster. Ik denk dat m'n darmen misschien ook een rol spelen bij de krampjes, want het voelt also alles daarbeneden de polonaise aan het lopen is . @Maybe01: Ja, ik vind het ook enorm spannend. Het is inderdaad ook mijn eerste. Ik zie dat we bijna gelijk lopen. Gezellig! Wie weet zie ik je nog bij de oktobermama's Ik kijk zoooo ontzettens uit naar de eerste echo. De tijd gaat me veel te langzaam hihi. @Y30: vervelend dat je ook zo aan het stressen was meis. Maar het is goed om te lezen dat het ook volkomen onschuldig kan zijn, he. Ik hoop dat de vloeing snel helemaal verdwijnt en je beebje lekker blijft plakken!! @Odess: Hey die Odess!! Dank je meis. Jaaaaa, ik ben ook ein-duh-lijk weer eens zwanger. OOhh ik hoop sjooooooo dat het dit keer een echt plakbeeb is die wel tot het einde bij me wil blijven! Ik zie dat jij al een heel eind op weg bent voor een brusje voor Elise! Super dat je weer zwanger bent!!
*doet een plakbabyplak ronde dansje voor Nana* Heerlijk meid Ja hier schiet het alweer op, schrikken er zelf vaak van haha Maar natuurlijk helemaal blij en gelukkig! Wanneer heb jij je eerste echo?
allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap! pijn als een soort menstruatiekramp heb ik heel lang gehad, bijna de hele zwangerschap! ook geen bloedverlies en ons mannetje is nu ruim 7 maanden oud! dus hoeft niet te duiden op mk!!! komt heel veel voor dus probeer rustig te blijven da's alleen maar beter voor je beebje in wording... komt goed!
wat ben ik blij dat ik dit topic zie, heb het gisteren heel erg gehad.. zo erg, dat ik bijna flauw viel, dat ik geen druk kon geven om te poepen. en niet recht kon staan van de pijn. Na een half uurtje ben ik in slaapgevallen. en een uurtje wakker te worden met een gekke pijnlijke buik. gelukkig geen krampen meer.. maar wel last van de buik.. maar niet aan de bm gelukkig succes iedereen
@mommieof2: dat klinkt echt precies als wat ik voel - eng he wanneer je neit weet wat het is. Heb je trouwens al een echo gehad waardoor je weet dat je twee beebjes gaat krijgen of heb je een voorgevoel (vanwege je banner)? @mukkie: dank je meis! Blij te horen dat jij nu een gezond mannetje hebt rondlopen @Odess: hahaha, zo'n baby plakdansje dat moet natuurlijk wel helpen. Dank je . Ik krijg mn eerste echo 11 maart, wanneer ik precies 7 weken ben - voordeel van in de mmm zitten. OOooooowww ik kan echt niet wachten. Ik denk dat we pas echt kunnen genieten als we dan een hartje zien. We zijn nu allebei nog zo bang dat het weer mis gaat. Ik doe nog steeds om de dag een testje om te zien of mn hcg wel toeneemt, hihi. Weten jullie het geslacht van je beebje al of wil je het een verassing houden?
Eigenlijk staan die twee kindjes voor me twee mannetjes. Maar kon geen leuke banner vinden dus dan maar zo maar je bent niet de enige hoor, die dat vraagt hahah!
Ik kan me dat heel goed voorstellen, gelukkig nog maar 2 weekjes geduld! Wanneer had je de vorige keer je vmk's? Die van mij waren met 5 weken, dus de knaller met 5 weken gaf me gelukkig al een beetje rust Hopelijk voor jou ook een super knaller met 5 weken en daarna wel ophouden met testen he - het kan zijn dat je dan teveel hcg hebt en dat kunnen die testen niet meer aan, wordt het lijntje weer lichter heb ik gehoord en dan zit je alsnog in de stress. Ik dans lekker door en natuurlijk helpt dat heel goed