Ik heb ff een vraagje voor mijn vriendin. Zelf durft ze niet te gaan vragen maar zit er wel onwijs mee. Dus probeer ik voor haar een antwoord te vinden. Bijdeze: Ze is in februari ( 1e week ) gestopt met de pil. Toen heeft ze na het stoppen haar bloeding gehad. Daarna hebben ze 3 weken onbeschermde seks gehad. Omdat ze nogal onstabiel is is ze van schrik daarna weer begonnen met de pil. Nu is ze bij de dokter geweest omdat ze toch wel kinderen wil en is nu een dag of 5 weer gestopt met de pil. ( hoe heen en weer kan je gaan??? ) Maar nu heeft ze nog geen bloeding gehad en ook niet een menstruatie-gevoel. Wel is ze wee op de maag, beetje lage rugpijn, lichte hoofdpijn en is haar reukvermogen veranderd. Ze had het idee dat ze misschien zwanger kon zijn, maar de test gisteravond was negatief. Nu twijfelt ze, zou ze zwanger kunnen zijn?? In mijn ogen zou het kunnen, maar ik denk eerder dat ze het onbewust manipuleert allemaal. Of haar HCG hormoon is nog niet hoog genoeg.. Ik wou dat het bij ons zo makkelijk zou kunnen gaan, maar ik heb wel het gevoel dat ik haar helpen moet. Dus ik zou jullie zicht op dit probleem opprijs stellen. Alvast bedankt.
Beste Gemma, Ze zou zwanger KUNNEN zijn. Ik denk zelf echter dat haar lichaam aan het ontpillen is en dat ze niet zwanger is! Bij ontpillen heb je veel dezelfde klachten als bij zwanger zijn. Het is ook niet raar dat je ongesteldheid wegblijft na het stoppen van de pil, omdat lichaam de hormonen weer 'op orde' moet maken! Succes!
Ik denk ook meer aan ontpillen, ze is zo aan het rommelen geweest met hormonen. En als ze wil testen zou ik dat 's morgens doen ivm hormopnwaardes in je urine.
Zoals mamatien zei, het kan, maar ze kan door het ontpillen ook een periode overslaan, dat heb ik ook gehad dacht gelijk dat ik zwanger was, maar niet dus, moest maar gewoon wachten tot mijn hormonen weer op de rit waren. Ik denk dat ze gewoon moet afwachten, of even naar de ha gaan als ze blijft twijfelen.
Misschien is ze aan het ontpillen maar laat haar maar voor de zekerheid foliumzuur slikken, het kan geen kwaad.
ik loop met de rest mee, ze KAN zwanger zijn, maar ik denk eerder aan ontpillen. zeker als ze tussendoor weer de pil heeft geslikt, dan zal haar hormoonpeil nog zijn als toen ze de pil nog slikte. als ze zo onzeker en onstabiel is, is ze er dan wel klaar voor??
Bedankt voor jullie antwoorden. Ik betwijfel ook of ze er klaar voor is. In hun relatie loopt het op het moment ook niet lekker ( vriend is ontslagen en zit hele dagen thuis en geeft alleen maar geld uit.. ) Dus ik denk dat ze een beetje labiel is op het moment. Ik zal haar een potje foliumzuur tabletjes geven en als ze eind van de maand nog niet ongesteld is zal ik haar nog eens een testje laten doen. Bedankt voor jullie adviezen! Groetjes gemma
het zou inderdaad van het ontpillen kunnen zijn die symptonen, maar als ze alsnog twijfeld, kan ze ook het beste een test doen met ochtend urine en niet 's avonds...