luisteren naar je eigen gevoel

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mommyJM, 4 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mommyJM

mommyJM Niet meer actief

vandaag heb ik weer een wijze les geleerd en ik wil dat hier ook even delen: luister naar je eigen gevoel, je mama instinct

na maanden kwakkelen met ons meisje , niet geholpen worden door het cb maar gelukkig wel door de ha, zijn we vandaag de halve dag in het zkh geweest voor onderzoeken.

Ik heb altijd gedacht dat ons meisje reflux heeft maar volgens het cb niet omdat ze goed groeide.

Na onderzoeken en testen is gebleken dat ons meisje dus wel reflux heeft en kma.
    Daarnaast is ze overvoed, dit komt doordat ze de hele dag door wilde eten.
    Voor ons als ouders erg lastig , en wij gaven hier aan toe omdat ze anders de hele dag huilde. niet onze fout aldus de ka , ze wilde de hele dag eten en drinken omdat ze haar zuur wilde weg spoelen.

Nu wilt de kinderarts haar als als het ware ''resetten'' , bijvoeding per direct stoppen en weer terug naar het begin : 5 a 6 flesjes en dit langzaam weer opvoeren.
    Dit gaat voor onze dochter en ook voor ons erg moeilijk worden omdat eten een gewenning bij haar is geworden.
    Als dit te lastig voor ons word kunnen wij de spoedlijn bellen en word ons meisje direct opgenomen en gaan hun haar ''resetten;; ( stap terug nemen).
    Als het wel lukt hebben we dinsdag een bel afspraak om te kijken hoe dit gaat en kunnen we overleggen over een eventuele opname.

Voor haar reflux heeft ze medicijnen gekregen en qua melk drinkt ze de pepti voeding.

Ik ben zo blij en opgelucht, omdat eindelijk duidelijk is wat ons meisje mankeert, en tegelijkertijd ook verdrietig , voel me schuldig enz.
    Ik hoop dat dit ons zelf gaat lukken en dat ze niet opgenomen hoeft te worden.

Tot nu toe is het al best goed gegaan !

mijn les: luister altijd naar je moeder gevoel, ik dacht al maanden dat ze dit had maar werd steeds weggestuurd met de zin: ze groeit toch goed?
    Ja te goed aldus de ka.

2. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Alleen al op de titel zeg ik Amen! :cool:

3. Delta

Delta Niet meer actief

Ach meis.. Je hebt het super goed gedaan! Heel veel sterkte de komende tijd en hopelijk gaat het snel beter! Eindelijk..
    Dat sommige niet willen luisteren he, ik sta daar altijd ZO versteld van, goed dat je door gezet hebt!

4. moradora

moradora Fanatiek lid

6 mrt 2013
    1.310
    6
    38
    verzorgende
    Provincie Groningen
    zo zie je maar weer hoe blind het CB soms is. je kan echt helemaal niks met ze.
    heel goed dat je je eigen gevoel hebt gevolgd. en je hoeft je echt niet schuldig te voelen, je hebt gedaan wat jou het beste leek en dat zal niemand je kwalijk nemen
    Ik hoop dat het jullie lukt om het zonder opname te doen.
    veel sterkte en succes!

5. mommyJM

mommyJM Niet meer actief

Bedankt voor jullie lieve reacties.
    T is idd ook niet mijn schuld maar toch baal ik ervan.
    De flesjes gaan tot nu toe goed !

6. Liesje92

Liesje92 Niet meer actief

Er gaat werkelijk niks boven moederinstinct, moge dat nu weer duidelijk worden :) je hoeft je nergens schuldig over te voelen: je hebt ervoor gevochten om haar na te laten kijken en dat is ook het beste gebleken. Super veel succes en ik hoop voor jullie allemaal dat een ziekenhuisopname uit blijft :)

7. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.822
    5.957
    113
    Vrouw
    #7 Zoe123, 4 jul 2013
    Laatst bewerkt: 4 jul 2013
    Jouw verhaal lijkt op mijn verhaal.
    Reflux klachten. Ik kwam bij de KA en die zei:U legt uw zoon te vaak aan.Geef maar een flesje water (???waarom water? En ik geef borstvoeding!) Bij de huisarts (vervanger) geweest, die zei dat "het er bij hoorde". En idd, hij groeide ook als een tierelier!
    Na maanden van ellende (niet slapen, alleen maar willen drinken bij mama, huilen, overstrekken) bij mijn eigen huisarts eindelijk serieus genomen. Zoon opgenomen in ziekenhuis,conclusie knallende reflux. Gelukkig met medicatie al snel verbetering.
    Ik WIST dat er iets mis was, hij is niet mijn eerste kind.En toch heeft het maanden geduurd voordat er aktie was.Ik baal daar ook nog steeds heel erg van.Dat het arme mannetje een slokdarmontsteking had en pijn had...
    Dus wat jij zegt, wat betreft de gezondheid van je kindje, ALTIJD op je strepen staan en je gevoel volgen.

8. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.745
    1.073
    113
    Zo is het helemaal! Mama's weten gewoon dat er iets mis is, daar kan geen professor of andere geleerde tegenop!!

(Las in een artikel dat artsen nu in de opleiding 'leren' om het onderbuik gevoel van een ouder (met name moeders) serieus te nemen.)

9. mommyJM

mommyJM Niet meer actief

wat erg zeg dat je niet geholpen werd !!! arm mannetje !!

ja idd, het gaat wel om mijn kind , en dat ik niet eerder naar de ha ben gegaan had meer te maken met dat ze ook goede dagen er tussen heeft zitten en ik zoiets had van: oh zie je wel ik maak me druk om niks.
    maar een dag later was het weer foute boel.

idd niet slapen, overstrekken, huilen en hier dan de hele dag eten of juist niet eten . wel melk , geen melk..
    op een gegeven moment wist ik het niet meer..
    en nu liep het emmertje bijna over, barstte ook even in tranen uit toen hij zei dat hij ons ging helpen medicijnen ging geven enz, ik heb hem wel 100x bedankt !

10. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meis, je hebt t onwijs goed gedaan!! Je bent een super moeder, je niet schuldig voelen! Jullie komen er wel met zijn 3en!! Je meisje is een toppertje!!!

Veel sterkte de komende dagen... het zal even wennen voor der maar ze zal zelf ook snel voelen dat ze zich er beter door gaat voelen. Komt wel goed met der, ze is nog zo klein...! Geef 'r maar een dikke knuffel:)

11. raspberry

raspberry Niet meer actief

Halleluja, het zou eens tijd worden!
    Echt, voor het tot die botte artsenhersenen eens doordringt dat mama's hun kind 24/7 zien en zij slechts een momentopname krijgen.... ;)

Maar als ik 1 ding heb geleerd van de ervaringen bij onze oudste, is het idd dat mijn intuitie meer dan goud waard is en dat je daar iets mee moet.
    Met die bagage op zak heb ik met onze jongste enorm bij de kinderarts lopen leuren, en zelfs daarmee heeft het dus nog 9 maanden geduurd voor we een beetje rust gingen krijgen.... :(
    Wel weer met de bevestiging dat mama toch steeds weer gelijk had en de kinderarts kan vinden wat ie wil, maar het qua diagnose toch echt tegen mijn intuitie af moet leggen. En dan hebben wij nog een goeie kinderarts.... :cool:

12. raspberry

raspberry Niet meer actief

O, en dus: voel je niet schuldig. Jij hebt niets fout gedaan, het is alleen ongelovelijk moeilijk om voet aan de grond te krijgen bij artsen die steeds maar blijven geloven dat zij beter naar jouw kind kunnen kijken, dan dat jij het kunt.

13. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    Wow dan heeft mijn huisarts en kinderarts die opleiding al wel gevolgd. Wat naar voor je dat jullie zo lang hebben moeten aanmodderen en fijn dat je eindelijk wat weet!!

Sterkte met de rest en je doet het super!

Als ik dit soort verhalen lees krijg ik helemaal pijn in me buik en komen alle nare herinneringen terug van mijn jongste. En dan werd er dus wel naar mij geluisterd

14. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Meid je bent een TOPmoeder wat knap dat he doorgezet hebt en nu eindelijk duidelijk is wat jullie meisje mankeert! Hopelijk gaat het resetten allemaal goed! En wordt het voor jullie allemaal leuker en belangrijkste geen reflux klachten meer voor jullie meisje!
    En schuldig voelen....nergens voor nodig je hebt doorgezet terwijl iedereen zei dat het niet zo was, en je moedergevoel dat is een soort overgevoel altijd naar luisteren!
    Goed gedaan

15. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Goed dat je naar je eigen gevoel hebt geluisterd!
    Hier ook een cb dat niet 'echt' naar je luistert. De huisarts gelukkig wel, en mijn gevoel zat ook gewoon juist.
    Veel succes de komende tijd! En niet schuldig voelen hoor!

16. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Natuurlijk niet leuk dat je meisje dit heeft maar wat fijn eindelijk gehoord te worden, goed dat je doorgezet hebt en hoop dat een opname niet nodig zal zijn...sterkte!

Deel Deze Pagina