Hele hele hele diepe zucht... (Poezen, stank, man, etc)

Discussie in 'De lounge' gestart door Frietje, 21 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    onzin. in smuldier zit niet veel toegevoegd spul en is ook niet relatief duur. het is juist goedkoop. en prima om ook aan blaasgruiskatten te geven. ik geef dit op advies van een holistisch dierenarts die pro vers vlees is.

2. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    de blaasgruiskater doet het hier super op. een bakje smuldier is 400 gram en kost zo'n 60 cent. richtlijn is ong 40 gr per kg kat per dag. ik geef ze ongeveer 150 gram per dag per kat. het kost mij zo'n 13 euro aan vlees per maand voor 2 katten;)

3. Scorpio99

Scorpio99 Actief lid

11 jan 2013
    464
    18
    18
    Duur neem ik inderdaad terug, ik was in de war met een ander merk ;)

Smuldier compleet bevat wel tarwe. Smuldier en Rodi zijn het goedkoopst en van mindere kwaliteit, maar nog altijd beter dan brokken :D
    Als je een goede kvv wilt, kies je een kvv met bot als calciumbron, zonder granen (zeker tarwe vermijden) en zonder premix.
    Daarnaast is Smuldier ook voornamelijk afgestemd op honden die minder eiwitten nodig hebben als katten. In de compleet varianten zit ook pens, iets wat niet iedere kat lekker vind (zijn natuurlijk wel katten die het eten hoor)

4. Purified

Purified Fanatiek lid

28 mrt 2013
    1.223
    1
    0
    Hier krijgen de poezen Royal Canin indoor en voor in de kattenbak de extreme classic, hier voorheen de biokat. Alleen nu een electrische kattenbak aangeschaft dus wat we ook gebruiken ruiken we toch niet..

Extreme classic is geweldig, alleen niet als ze buiten komen want dan krijg je witte inloop pootjes.

5. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Smuldier compleet bevat maar zeer weinig tarwe. 1%. Is dus te verwaarlozen. Beter smuldier met een beetje tarwe dan brok met nog meer troep. Mijn herder is allergisch voor granen en doet het super op smuldier. En mijn katten doen echt een moord voor de pens variant. Alleen jammer dat dit stinkt als de hel...

6. Debbie81

Debbie81 Fanatiek lid

13 nov 2011
    1.338
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voor de meiden die hun katten vers vlees geven...
    Jullie zijn erbij vergeten te vermelden dat je wel een sterke maag hiervoor moet hebben ....BLÉ. Respect voor degene die het wel kunnen....

ik heb gisteren een bakje smuldier gekocht. de complete variant om uit te proberen.
    Gisteren in de koelkast gezet om het vandaag te gaan geven.
    heb 100 gr per kat gegeven en ze vonden het heerlijk.
    alleen.......mijn maag vond het minder.
    Ik stond gewoon te kokhalzen boven dat vlees. moest ook echt niet naar die bakjes kijken Blé.
    Toen ze klaar waren met eten heb ik al kokhalzend de bakjes vlees weggekieperd en ook het restand vlees wat voor vanavond bedoeld was....
    Oh dat kan ik echt niet hoor. wat ranzig ziet dat eruit zeg.
    Ben niet zwanger en normaal heb ik er totaal geen last van...
    Mn man gaat dit ook echt niet geven als ik er al niet tegen kan... Ik ben normaal de daperste als het op dit soort dingen aan komt, nou dit gaat voor mij zelfs ook een stapje te ver.

Over de prijs, gisteren eff goed gekeken. er zijn aardig wat soorten met verschillende prijzen. de complete variant die ik gekocht had was het goedkoopst van alles en ik dacht 69 cent maar dat weet ik niet helemaal zeker meer.

Deel Deze Pagina