hoi, na geplande keizersnee lig ik waarschijnlijk nog een dag of vijf in het zkh. wat gaat mijn man dan doen? gaat hij dan gewoon werken en voor en na de tijd en in lunchpauze ons bezoeken? lijkt me raar om 5 dagen met z´n drieen in het ziekenhuis door te brengen.. verder heeft hij 2 dagen na de bevalling een bruiloft waar hij ook in eerste instantie voor als getuige werd gevraagd.. het is om de hoek en begint eind vd middag en gaat tot in de late uurtjes door. zo lastig om in te schatten of hij daar even naar toe kan. mij lijkt een uurtje of 2 geen probleem, even feliciteren, het is natuurlijk wel zijn beste vriend..
ik heb ook een ks gehad (niet gepland maar toch) maar mijn man heeft niet gewerkt. Hij sliep wel gewoon thuis,maar hij had genoeg te regelen en een paar keer per dag ons bezoeken en ook nog voor onze beestjes zorgen. Dus hij had het druk zat!
Ik heb ook een niet geplande ks gehad en mijn man heeft (bijna) niet gewerkt. Kreeg hij ook de kans niet voor, want woensdag om half twee is ons meisje geboren en vrijdag om 3 uur mochten we al naar huis! Hij is donderdag en vrijdag wel naar zijn werk geweest, maar meer om wat dingen over te dragen en om beschuit met muisjes uit te delen. Verder had hij het druk zat met ons bezoeken, geboorte aangeven en geboortekaartjes in elkaar zetten. In de kraamweek is hij ook een aantal uurtjes geweest als de kraamzorg er was.
Zoals ik er nu over denk: Als ik idd 4 dagen daar lig dan moet hij maar gewoon lekker gaan werken, zonde van zijn dagen en dan komt hij maar fijn op bezoek in de pauzes etc. Ik word toch wel verzorgd en krijg voldoende bezoek, beetje rust voor moeders af en toe lijkt me ook geen kwaad kunnen Maar goed misschien ga ik er onder invloed van hormonen wel héél anders over denken.
Mijn man is gewoon aan t werk gegaan.. Hij is op "gekke" tijden op visite geweest.. De 2e dag was ie er al rond 8 uur en de 3e dag eind van de middag.. Hij heeft een boerenbedrijf en was die week volop aan t maaien..
Misschien woon je in Belgie maar hier lig je geen 5 dagen als alles goed gaat. Hier beide keren donderdagavond laat een ks en zondagochtend en maandagochtend naar huis. Nu hebben we al kids dus ligt de zaak weer anders, hij zal er moeten zijn om hun op te vangen na school ed. maar ik denk dat hij overdag veel in het ziekenhuis zal willen zijn. Hij is tenslotte wel weer net vader geworden en zal zoveel mogelijk bij de baby willen zijn lijkt me. Ik denk dat ie bij de nu geplande ks dag 3 misschien paar uurtjes gaat werken als alles goed gaat maar zeker geen hele dagen. Naar een bruiloft gaan... tja als het echt zn beste vriend is vooruit maar zou wel aanraden het echt kort te houden, en zeker niet tot de late uurtjes. Hij kan beter zn krachten sparen, het is allemaal al vermoeiend genoeg. Verder bracht mn man zn tijd dus door met bij ons zijn, thuis wasje doen, extra spullen brengen, aangifte doen, mensen bellen, wou er ook wel bij zijn als bezoek kwam kijken in het ziekenhuis, geboortekaartjes zn kinderen in bad doen (kan je zlef niet na een ks, verpleging kan het evt doen maar is toch veel bijzonderder als je man dat doet en jullie meteen vooral zelf voor je kind zorgen). Hij heeft weinig stil gezeten hoor.
Ik ben op zaterdagavond laat met ks bevallen, niet gepland dus. Op dinsdag ochtend naar huis gegaan. Zondag was voor hem dus zowiezo vrij en maandag en dinsdag zijn de eerste 2 dagen die je meestal toch al vrij krijgt. Eenmaal thuis heeft hij rest van de week wel nog wat gewerkt. Ik geloof vanaf donderdag (t/m zaterdag). En op zaterdag hield de kraamzorg er mee op. Hij kan moeilijk vrij nemen en op deze manier lukte het ook. Nu met een zoontje erbij denk ik dat hij na de bevalling zowiez wat langer vrij zal moeten nemen. Met een zoontje erbij is het toch al wat drukker dan bij de eerste.
mijn man heeft wel gewerkt, hij werkt in de horeca en er waren evenementen en hij kon geen vrij krijgen. Ik vond het wel jammer dat hij moest werken.
Hier ook een geplande keizersnee. 's maandags opgenomen, dinsdag de keizersnee en vrijdagochtend naar huis. Mijn man heeft die week niet gewerkt, omdat hij genoeg te regelen had, maar ook omdat hij ook bij zijn dochter wou zijn. De kraamdagen thuis heeft hij gewerkt en toen de kraamhulp weg was heeft hij 2 weken vrij genomen en hebben we heerlijk kunnen genieten van ons wonder.
Mijn man had nog vakantie toen de kleine geboren werd, maar hij was niet hele dagen in het ziekenhuis. Hij kwam `s morgens, dochter kwam dan ook met opa en oma. Na de lunch ging hij naar huis en rond 18:00 uur kwam hij weer tot een uur of 22:00 uur. Hier in het ziekenhuis zijn ze niet streng met de officiële bezoektijden, wel rusttijd `s middags. Maar dat is wel fijn aangezien het `s middags rustiger is dan `s nachts. We kwamen op zondagmorgen (woensdagavond laat werd zoontje geboren) thuis en vrijdag is man weer gaan werken.
Mijn man was beide keren vrij. De 1e keer(spoedks) had hij ook echt niet kunnen werken (door de spanningen) en is hij veel op bezoek geweest en er was idd genoeg te regelen (kraamspullen, aangifte, kaartjes, hulpmiddelen voor mij voor thuis etc.) Ik was vrijdagvond bevallen en mocht maandagochtend naar huis. Eigenlijk zondag, maar ik had nogal veel bloed verloren. Tweede keer was een geplande ks, maar hadden we natuurlijk ook nog een peutertje thuis lopen! Dus ook thuis gebleven en voor onze oudste dochter gezorgd en veel langs geweest. Dit keer woensdagmiddag bevallen en mochten zaterdag naar huis. Eigenlijk vrijdag, maar onze jongste was en teveel afgevallen en zag erg geel.
Ik heb vorige week donderdag een geplande KS gehad. Ik mocht overigens op zaterdagochtend al naar huis, het waren dus maar 2 nachtjes in het ziekenhuis. Mijn man is die 2 dagen niet gaan werken, hij heeft het druk zat gehad en daarnaast zou hij er niet met zijn hoofd bij zijn geweest gezien alle emoties.
Mijn man blijft thuis, 1e keer ook gedaan, zat ie lekker bij mij en de kleine in het ziekenhuis, ik mocht op dag 3 naar huis. Nu geplande KS, en manlief is nu weer vrij als het zover is, is ook makkelijk met onze oudste zoon!
Mijn man is gewoon gaan werken. Tenminste niet de hele week. Maandagmiddag is Jaime geboren en toen was hij uiteraard in zkh. Dinsdag was hij niet op werk. Woensdag wel en donderdag ook. Alleen donderdag kon ik hem al bellen om te zeggen da tik naar huis mocht.... Straks zal het denk ik net zo gaan. Dochterlief moet naar school toe en hij bewaart zn dagen voor als de kraamzorg weg is...
Oh wat ik vergat...vijf dagen is best lang. Jij gaat ook in Diak toch? Ik lag er echt maar 2,5 dag in..
ooo mijn KS is gepland op een woensdag en ze vertelden me dat we waarschijnlijk op zondag naar huis mogen en heel misschien op zaterdag.... kraamhulp blijft dan tot de week erop op vrijdag. denk dat mijn man bijvoorbeeld t-m maandag vrij neemt en dan di-wo-do-vrij gaat werken om daarna weer een week vrij te nemen als kraamhulp weg is... of als anderen betere tips hebben?
Misschien zeggen ze het wel da thet alleen maar meevalt dan ofzo. Bij mij twijfelden ze woensdag of ik al naar huis kon, ik kon wel alleen mn dochter had nog lage bloedsuikerspiegel en dat wilden ze nog even in de gaten houden. De donderdagochtend kwam kinderarts voor controle en toen het goed was mochten we weg. Ik zou het dan ook zo doen als jij nu schrijft. En wat ik nog vergat..aardige vrouw dr huisman toch?
dr huisman nooit gezien.. ik had dr vd maat, maar vond hem vrij routinematig te werk gaan, weinig tijd nemend voor vragen of persoonlijk contact, terwijl ik laatst ruim ene uur moest wachten.. andere patient liet hij al in zijn spreekkamer terwijl hij bij mij nog een echo moest maken... nouja..
Hier een spoedkeizersnede gehad en mijn vriend is niet gaan werken en ik had er ook echt niet aan moeten denken dat hij dat wel gedaan had. We moesten 7 dagen blijven ( Sanne omdat ik koorts had gehad tijdens de bevalling en ze een antibiotica kuur moest afmaken ) en ik omdat ik hartritme-stoortnissen kreeg tijdens de keizersnede en omdat ik dus tijdens de bevalling hoge koorts had moest ik ook een antibiotica kuur via het infuus.. Sanne lag op de kinderafdeling ik op de kraam ik kon er de eerste dagen zelf niet heen en was flink van slag had er niet aan moeten denken dat hij er niet geweest was.. !!