Hele kinderwagenset of buggy?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door ivvy, 4 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ivvy

    ivvy Lid

    14 jun 2013
    89
    1
    8
    NULL
    NULL
    Hoi iedereen,

    Wij zijn al een tijdje aan het kijken naar kinderwagens en buggy's, maar vragen ons af of het nog wel de moeite is een hele kinderwagenset (dus onderstel met draagmand en zitgedeelte, eventueel maxi-cosi) aan te kopen.
    We zouden namenlijk voor het in het begin een tijdje de kinderwagen met draagmand van familie kunnen lenen, en daarna kopen we dan zelf een compactere buggy. Op zich lijkt een buggy ons gewoon veel handiger: het is makkelijk en klein op te vouwen, het weegt veel minder en je kan het zitje ook plat leggen.
    Anderzijds denk ik wel dat we die draagmand vaak gaan gebruiken in het begin, dus misschien kunnen we dan toch beter een eigen exemplaar hebben. Maak je die draagmand echt vuil? Zie je daar snel gebruikssporen op? Of is het gewoon aangenaam dat wanneer we overschakelen naar het zitgedeeltje, met hetzelfde onderstel verder kunnen?
    Hoe denken jullie hierover? Zijn hier veel mensen die later toch nog een buggy hebben bijgekocht omdat dat handiger en kleiner is? Of welke kinderwagenset heeft toch dezelfde voordelen als een buggy?
     
  2. Boekje

    Boekje Lid

    15 mrt 2016
    93
    4
    8
    NULL
    NULL
    Hoe lang kun je een kinderwagen lenen dan? Want heel kleine kindjes kunnen nog niet echt in een buggy, ook niet als ie helemaal plat kan. Dat wiebelt te veel en biedt niet genoeg ondersteuning.
    De kinderwagenbak is bij mij niet echt vies geworden, maar er kan wel eens in gespuugd worden natuurlijk.
    Zelf hebben wij een kinderwagen en een buggy. Buggy pas later erbij gekocht toen mn zoontje echt goed kin zitten. Buggy vond ik handig voor kortere stukken en neemt inderdaad minder plaats in beslag. Maar je kunt er bijv niet mee in t bos rijden.
     
  3. Anne09

    Anne09 Fanatiek lid

    11 aug 2011
    1.290
    57
    48
    Een echte kinderwagen rijdt een stuk lekkerder dan een buggy. Een buggy heeft vaak kleine wieltjes en weinig vering. Daarnaast hebben vrijwel alle kinderwagens de optie om je kind in het zitgedeelte naar je toe te laten kijken. Dat is wel fijn voor kleinere kinderen. Buggy is vooral gebruikersgemak, terwijl een kinderwagen veel meer comfort geeft.

    Een maxi cosi (of een baby autostoel van een ander merk) heb je ook zeker nodig.

    Wij hebben trouwens een bugaboo en zou hem echt niet willen missen.
     
  4. bababoe

    bababoe Fanatiek lid

    11 mrt 2011
    1.648
    592
    113
    Sluit me aan bij mijn voorgangster. Onze vorige kinderwagen was echt een ramp, om die reden een buggy erbij gekocht. Nu een super fijne wagen toen nummer 2 kwam en nummer 1 nog niet kon lopen, en nu gebruiken we de buggy echt maar zelden. Onze jongste is inmiddels ruim 7 maanden en ligt nog altijd in de kinderwagenbak. Wat mij betreft dus toch de moeite van het aanschaffen waard. Een buggy is qua comfort niet te vergelijken met een kinderwagen. Ik zou er niet aan moeten denken om mijn jongste in een buggy te vervoeren, al kan ie helemaal plat.
     
  5. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Wij hebben een bug a boo. Het eerste half haar gebruikten we vooral de bak of het onderstel om de maxicosi op te klikken (ideaal bij boodschappen) daarna het zit gedeelte omdat die ook nog plat kon. Rijdt heerlijk en vooral als je dagjes uit gaat etc veel fijner. Toen hij een jaar was buggy bijgekocht die achter in m'n auto ligt voor bijv in het dorp of stad maar het zijn maar irritante wieltjes hoor, schommelt en doet! Voordeel is dat m'n kofferbak niet gelijk vol zit dat dan wel. Maar zeker het eerste 1,5 jaar is het echt niet comfortabel voor je kind (en ook niet voor jou) ik zou het het eerste jaar ook niet doen omdat ze vaak niet zo plat kinnen en ook schokkerig zijn...
     
  6. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier nooit een buggy gebruikt, enkel een kinderwagen. Rijdt veeeel fijner en qua zitcomfort ook fijner. Wij hebben een klein autootje, kinderwagen past er gewoon in en heeft me nooit in de weg gestaan - maar met bv een weekendje weg lieten we 'm thuis en gebruikte ik een draagdoek/-zak.
     
  7. gouda82

    gouda82 Actief lid

    4 jan 2014
    259
    55
    28
    Gouda
    Wij hebben zelf geen buggy want ik vind ze echt verschrikkelijk. Tijdens onze vakantie in Amerika konden we er 1 lenen zodat we onze wagen niet mee hoefde te slepen. 1x gebruikt maar de rest van de vakantie laten staan en zoon gedragen in de drager. Die buggy's zijn voor mijn te laag waardoor ik er krom achter loop een ze rijden absoluut niet soepel.
    Ik zou dus gewoon een wagen kopen, heb je zeker 2 jaar plezier van
     
  8. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    Hier nooit een buggy gehad. Vind ze lelijk en verschrikkelijk om achter te lopen. Altijd onze kinderwagen gebruikt dus (bugaboo Cameleon en bugaboo donkey) Veel comfortabeler voor het kind en voor mij.
     
  9. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.412
    4.733
    113
    Wij hebben nooit een buggy gehad. Vind het echt verschrikkelijk. Zowel hoe het eruit ziet als qua comfort. Hier altijd onze bugaboo gebruikt.
     
  10. flowertje36

    flowertje36 Fanatiek lid

    21 sep 2014
    4.074
    1.314
    113
    Vrouw
    Hier ook de buggy alleen gebruikt voor kleine boodschappen. Maar wat een onding.
    Loopt verschrikkelijk, kind zit er altijd verkeerd in.
    De buggy ook pas gaan gebruiken toen me zoon 1 jaar was. Daarvoor altijd kinderwagen met zitje.
     
  11. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Nog geen buggy aangeschaft en ben het ook niet van plan.
    Kinderwagen loopt heerlijk en het lijkt me voor het kind ook veel comfortabeler dan een buggy.

    Wij hebben een joolz geo. Die is niet heel erg compact op te vouwen. Maar je hoeft niets uit elkaar te halen. (Zitgedeelte)
    Kan hem zelfs met 1 hand uitvouwen.
     
  12. harlene2014

    harlene2014 Fanatiek lid

    23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    In een buggy zakken ze zo erg weg. En het is oncomfortabel.

    Hier een joolz geo en de bak heb ik zeker 6 maanden gebruikt nu buggy gedeelte die je in drie standen zet en mik hem zo de auto in.
     
  13. Louloute

    Louloute Niet meer actief

    Tot nu toe nooit een buggy gehad en ook niet gemist. Ben erg blij met onze kinderwagen (bugaboo)! :)
     
  14. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Hier nog steeds veelvuldig de kinderwagen met wandelwageninzet. De buggy ligt achterin mijn auto omdat, behalve het onderstel en dan niets meer bij kan. Dus ik gebruik bij het boodschappen doen de buggy, en dan nog niet eens altijd, want het is nog handiger om je kindje in het winkelwagentje te zetten;) zodra dat veilig kan.

    Wij hebben de eerste 7 mnd vooral de bak gebruikt, toen hij 8 mnd was voor op vakantie de buggy erbij gekocht omdat het ruimte in de auto scheelde, maar vrijwel niet gebruikt. Hij zat er beroerd in, zakte steeds onderuit, je kunt `m niet zien. We hadden ook de Kokadi-draagzak bij ons en dus die vrijwel dagelijks gebruikt. Veel fijner!
     
  15. deepfreeze

    deepfreeze VIP lid

    29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik had beide. Ze lagen tot zo'n 6-7 maanden in de reiswieg. Daarna gebruikten we de kinderwageninzet, maar dan in ligstand (ivm ruggetje). Pas vanaf 11/12 maanden gingen ze in een gewone buggy, omdat ze toen zelf konden gaan zitten.
    Die buggy gebruikte ik als we met de auto weggingen. Maar de kinderwagen heb ik ook nog tot ca 2 jaar gebruikt, omdat deze handiger was met boodschappen, en ook wat meer steun geeft bij langere wandelingen..
     
  16. Love1990

    Love1990 Niet meer actief

    Ik heb wel een buggy maar die gebruik ik alleen voor de oudste (2,5 jaar) als we een heel eind moeten wandelen. Onze kleine van 10 maanden ligt daar totaal niet comfortabel in, voor haar gebruikt ik altijd de combiwagen
     
  17. Ocean83

    Ocean83 Bekend lid

    13 mei 2015
    731
    82
    28
    Wij hebben beide. De buggy gebruiken we voor vliegreizen. De wandelwagen (bugaboo) is voor dagelijks gebruik, veel fijner dan een buggy!
     
  18. dreamcatcher

    dreamcatcher Niet meer actief

    Wij hebben bij ons zoontje beide gebruikt. Wel pas vanaf dat hij een jaar was de buggy erbij gekocht.En hadden eigenlijk best een fijne buggy! Niet vergelijkbaar met een kinderwagen maar toch zat ons zoontje er prima in en hij reed ook fijn. Wij hadden de nuna pepp.
     
  19. Pippa02

    Pippa02 Niet meer actief

    Wij hebben beiden.

    Vanaf 1,5 jaar vooral de buggy gebruikt. Want die kinderwagen stond zo vreselijk in de weg. Buggy konden we mooi in de kast opbergen en makkelijk pakken.

    Er zijn zeker wel buggy's te verkrijgen die ook comfortabel zijn hoor! Zelfs paraplu buggy's.
     

Deel Deze Pagina