Hallo allemaal, Ik ben benieuwd naar meiden die net als ik een hele korte cyclus hebben. Eerst was mijn cyclus tussen de 21-23 dagen, maar de laatste 2 was helaas 20 dagen. Zijn er hier nog meer meiden die zo'n korte of nog kortere cylcus hebben? Wat zijn jullie ervaringen? Zijn jullie zwanger of hebben jullie al een kindje gekregen met zo'n cyclus? Of lukt het niet net als bij ons? Ik hoop dat er veel mensen reageren want bent echt heel benieuwd hoeveel mensen er last van hebben, het lijkt wel alsof ik zowat de enige ben want ik lees er nooit iets over.
mijn schoonzus heeft ook zo'n cyclus en soms nog wel iets korter dus het komt wel vaker voor maar zij probeerd nog niet zwanger te worden dus daar kan ik verder niks over vertellen. ik hoop dat het evengoed gaat lukken ondanks na 15 rondes. gebruik je al ovu testen?
Ik heb al van alles geprobeerd, ik loop bij de gyn. Gisteren een HSG gehad en was een minder leuke ervaring. Volgens velen nu wel extra vruchtbaar dus hopen dat het nu gaat lukken Als het goed is heb ik elke maand een eisprong, dat heb ik met ovu testen een keer bevestigd. Mijn eisprong voel ik wel, doet behoorlijk pijn.
Hoi Brigit, Dat is inderdaad wel kort, maar volgens mij hangt het ook allemaal af van de lengte van je LF. Hoe is die? Als die korter is dan 9/10 dagen zou dat te kort zijn, dacht ik. Maar zie in je onderschrift dat alles goed is? Heb je het al ter sprake gebracht bij een arts? Nou, hoop voor je dat je snel meer duidelijkheid hebt of wat ervaringsverhalen van anderen mag lezen hier! Liefs
Mijn LF is ongeveer 9/10 dagen. Ik had gisteren niet mijn eigen gynaecoloog, ik vroeg aan haar of je met korte cyclus niet moeilijker zwanger word, dat dat de oorzaak kan zijn dat we nog niet zwanger zijn. Ze zei alleen maar als je een eisprong hebt kan je gewoon zwanger worden. Vandaag ga ik een afspraak maken bij mijn eigen gyn, al is het maar een telefonische afspraak. Het zou toch wel fijn zijn als ik antwoorden krijg op mijn vragen
Ik zit af en toe ook te tellen hoe mijn LF is, soms ook een beetje bang dat ie te kort is. Ik heb ook niet zo'n lange cyclus. Maar volgens mij zit het bij mij wel goed verder. Ik zou het gewoon even vragen hoor, bij de mensen die er verstand van hebben! Lijkt me vervelend om zo in de onzekerheid te zitten! Je LF moet natuurlijk wel lang genoeg zijn voor een vruchtje om in te nestelen. Ik ben benieuwd wat ze zeggen!
ik had voor mijn eerste zwangerschap ook een korte cyclus, zelfs 1 keer van maar 18 dagen. Gemiddeld rond de 25 dagen. De maand na de cyclus van 18 dagen was ik zwanger, dus het kan wel.
Ik heb voor 19 april een afspraak gemaakt bij mijn eigen gyn, die is erg aardig en legt alles uit voor je de vraag gesteld hebt. Ik ga al mijn vragen opschrijven en mee nemen. Ik ben dus echt heel benieuwd hoe het nou zit met de LF! Want dat probeerde ik dus gisteren te vragen aan die vrouwelijke gyn en ze tetterde er steeds overheen van als je een eisprong hebt word je gewoon zwanger. En dat is dus een leerling gyn, nou lekker dan als ze nu al zo is!! Maar ik ben toch nog steeds erg benieuwd naar jullie ervaringen. Als ik het zo lees is er dus wel degelijk een kans om zwanger te worden met een korte cyclus. Daar ben ik blij om!!
O en waar ik ook nieuwsgierig nar ben is of jullie menstruatie na de zwangerschap verandert is? Is het langer geworden? Ik hoop het wel namelijk, moet er niet aan denken de rest van mijn leven zo'n korte cyclus te houden
Hallo Brigit Hier ook een die een korte cyclus heeft. Ik ben nu gestopt met de pil en had toen een cyclus van 27 dagen Dacht dat is heel erg mooi, Maar de maand erop een cyclus van 25 dagen en de maand daarop een van 22 dagen. Het hoeft voor mij niet korter te worden, want dan zal ik een bezoekje brengen naar de huisarts. Wij proberen zwanger te worden van ons 2e wonder. De cyclus voor mijn zwangerschap was rond de 28-29 dagen en nu wordt ie steeds korter.
Hoi Dat had ik ook nadat ik met de pil was gestopt, zat op 25 dagen en toen even paar keer 20 en zelfs 1 keer 12 dagen en toen werd het weer langer en zat ik tussen de 21 en 24 dagen. Nu na 2 jaar word mijn cyclus steeds korter. Heel raar. Ik hoop voor jou dat dit gewoon bij ontpillen hoort en het straks weer wat langer word!!!