Hele korte cyclus

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Tassie11, 24 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tassie11

Tassie11 Actief lid

18 jan 2016
    271
    91
    28
    Ik word hier echt niet goed van. Ga morgen zowiezo de dokter bellen.

Heb nu een cyclus van 54-14-19 dagen.
    Elke dag ovulatietest gedaan maar geen piek kunnen vinden.

Kan toch niet goed zijn dit?

2. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

9 jul 2016
    1.772
    817
    113
    Hoe lang ben je gestopt met anticonceptie en wat gebruikte je? Een cyclus korter dan 21 dagen betekent dat er geen kans is op zwangerschap. Maar afhankelijk van je antwoord op mijn eerste vraag kan t zijn dat je huisarts je gewoon weer naar huis stuurt.

3. Tassie11

Tassie11 Actief lid

18 jan 2016
    271
    91
    28
    Ik zit al jaren niet meer aan de anticonceptie. Dus daar kan het niet aan liggen helaas.

4. mamalacht

mamalacht Actief lid

19 apr 2017
    385
    267
    63
    Waarom zou je met een cyclus van minder dan 21 dagen niet zwanger kunnen worden? Bij een heel vroege eisprong kan dit perfect.

5. Tassie11

Tassie11 Actief lid

18 jan 2016
    271
    91
    28

Ja alleen test ik met ovulatietesten. En heb al een paar cyclussen geen eisprong kunnen vinden. Ik test ook als ik dus ongesteld ben al want de cyclus is zo kort. Vind dit echt heel apart. Zou ik dan überhaupt geen eisprong hebben?

6. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    Omdat je ei voldoende tijd moet hebben om tot goede rijping te komen, ik geloof dat dat tenminste 9 dagen is. Een vroegere eisprong komt voor maar dan is het ei niet vruchtbaar. Tel daarbij 9 dagen die nodig zijn voor innesteling en aanmaken van hcg om te voorkomen dat je ongesteld wordt, en menstruatie dan zit je al op 21 dagen.
    Daarbij komt ook nog eems dat als je een vroege eisprong hebt de omstandigheden voor innesteling niet goed zijn; de opbouw van baarmoederslijmvlies bijvoorbeeld heeft ook voldoende tojd nodig.

7. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Heb je al eens getemperatuurd?
    Zou dat toch eens een ronde proberen.
    Kan best dat je wel een eisprong hebt maar die niet vind met ovulatietesten omdat je bijv een hele korte piek hebt.
    Daarnaast kan het zo zijn dat je wel rond de twee weken na eerste dag menstruatie een eisprong hebt maar een veel te korte lf.

Zolang je niet weet wat er in een cyclus gebeurd weet je ook niet hoe je dit moet aanpakken.

Zou inderdaad de huisarts contacten hierover.

Deel Deze Pagina