hele korte maar hele roze wolk :( wat nu?

Discussie in 'Miskraam' gestart door klingel, 16 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sabrien

Sabrien Fanatiek lid

8 aug 2007
    2.098
    0
    0
    Lieve Klingel,

Vreselijk.......heb er geen woorden voor. Zo ontzettend blij met de positieve test(en) en dan wordt je dat zomaar afgepakt......... waarom? Zo oneerlijk..........

Wij hebben dit 3 maanden geleden ook meegemaakt en hebben nu de draad weer opgepakt, wilde even geen hormonen meer in mijn lijf en even tot rust komen en ik moet zeggen dit heeft me wel goed gedaan. Ik zit nu midden in mijn 4e ICSI poging dus dat is weer spannend natuurlijk.

Meissie, neem de tijd en rust en denk eens rustig na over hoe je verder wilt gaan en bespreek dat ook eens in het ziekenhuis om te kijken hoe die erover denken.

In ons ziekenhuis zeiden ze dat als je al eens zwanger bent geraakt van IVF/ICSI ze goede hoop hebben voor een nieuwe poging. 100% garantie kunnen ze natuurlijk nooit geven maar ze gaven bij mij aan dat ik bij de goede kanshebbers behoor en dat geeft natuurlijk ook een fijn gevoel.

Sterkte!!!

2. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    hi sabrien,

jij hebt dus even rust genomen?
    dat klinkt als de verstandigste keuze, maar ik merk wel dat ik ook wel graag door wil nu ik eindelijk aan zwangerzijn heb mogen snuffelen.

kom net bij mn kliniek vandaan; wat de gyn betreft is het wachten op mn ongi (wanneer zou die toch komen????) en dan op dag 12 een echo, en dan mijn enige cryootje ophalen.
    opzich een ronde zonder gedonder dus, alleen progesteron na de TP.
    denk dat ik dit wel een goede middenweg vind...

is het inderdaad zo dat ALS je zwanger bent geworden na ICSI, dit goed vertrouwen geeft in weer/meer succes?

ik hoop het zo....

jij zit nu in je 4e ICSI? waar ben je nu qua dag/actie?

ik wens je ontzettend veel geluk en succes!
    liefs
    klingel

3. Sabrien

Sabrien Fanatiek lid

8 aug 2007
    2.098
    0
    0
    Klingel,

Dat is al een fijn vooruitzicht dat je verder kunt met de cryoterugplaatsing!!! Dat is inderdaad een goede middenweg.
    Mijn ongi was doorgezet na 40 dgn dus dat valt op zich nog wel mee!!!

Onze arts gaf ons die hoop wel mee dat als het eerder gelukt is, je toch meer kans hebt op een zwangerschap ligt natuurlijk ook aan je leeftijd (ik ben 26) ( je hebt immers al bewezen dat je het kunt) zo zeiden ze het tegen ons. Heb het ook nog zwart op wit meegekregen voor de verzekering en daar staat letter in: In een evaluerend gesprek hebben wij met patiente besproken dat zij tot de goede kanshebbers behoord. Nou dat vind ik nogal wat, nogmaals het is absoluut geen garantie dat weet ik ook maar geeft misschien wel wat meer rust.

Ik ben nu met de Puregon bezig en heb woensdag de 1e FM, dus dat is weer errug spannend!!!!! Hoop volgende week de punctie te hebben als alles goed gaat!!! Het is en blijft spannend iedere poging weer!!!

Ik hoop dat de ongi snel doorzet en dat jullie verder kunnen!! Hoop dat jullie het een plekje kunnen geven, want vergeten doe je het volgens mij nooit!!!! :(
    Ik wens jullie ook ontzettend veel sterkte en succes en geluk met jullie cryo-poging en alles wat jullie (hopelijk niet natuurlijk ;)) daarna nog willen ondernemen.

Ik blijf je volgen!

Gr. Sabrien

4. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    jee, 40 dagen! dat vind ik echt wel erg lang.. ik was van plan niet langer dan 2 weken (sinds 16/10) te wachten eigenlijk :(
    lijkt me niet gezond, of is dat het juist wel?

tis inderdaad wel zo dat als je al (even) zwanger bent geweest je misschien meer reden tot hoop mag hebben.
    hoewel ik soms denk, misschien was dit wel de enige kans :(

mag jij deze poging nog van de verzekering hebben? of doe je het op eigen kosten?

ik mag 3x ICSI, ik zit mezelf eigenlijk nu af te vragen of ik de afgelopen ICSI wel wil indienen, aangezien er maar 1 cryo uit is gekomen.
    maar ja, dan zeg ik blijkbaar ook dat ik nog 3 ICSIs ga nodig hebben en das niet positief he... dus dat doen we dan maar niet ;)

hoeveel puregon prik jij eigenlijk?

wens jou ook alle succes, ik hou je in de gaten! :)

5. Sabrien

Sabrien Fanatiek lid

8 aug 2007
    2.098
    0
    0
    Lieve Klingel,

40 dgn valt nog best mee hoor!!! Na een mislukte IVF/ICSI poging/miskraam kan je cyclus flink van slag raken zeiden ze tegen mij en kan het wel eens tot 8 weken na de miskraam duren dan moet je wel echt aan de bel trekken (was advies van mijn ziekenhuis).

Even kort mijn MMM verleden:
    1e ICSI: dreigende overstimulatie (150 eenheden Puregon) 32 follikels bij 2e FM poging afgebroken
    2e ICSI: na punctie bij man geen enkele zaadcel gevonden, er kon geen ICSI plaats vinden (75 en later 100 eenheden Puregon 6 follikels)
    3e ICSI: (meteen 100 eenheden Puregon, weer 6 follikels) bij 6,5 week zwangerschap helaas miskraam
    4e ICSI krijgen wij nog geheel vergoed i.vm. de 1e ICSI poging (geen punctie gehad dus telt niet). Nu spuit ik 125 eenheden op advies van het ziekenhuis om toch meer follikels te hebben. Dus ben benieuwd wat dat brengt woensdag!

Inderdaad we blijven POSITIEF, hoe moeilijk dat soms ook is!!!!!
    Hou je taai!!!!!!!!!!

Knufffff

Deel Deze Pagina