Dag dames, Vorige week maandag heb ik een cuttetage gehad na een zwangerschap van 9 weken. Op onze eerste echo bij bijna 9 weken was een klein vruchtje te zien van ongeveer 6 weken zonder hartaktie. Dan val je wel even in een diep dal... Nu is de curretage goed verlopen, alleen diezelfde dag wat licht bloedverlies gehad en buikkrampen. Een aantal dagen is het goed gegaan, geen krampen en bloedverlies. Nu ben ik sinds zaterdag weer begonnen met vloeien, helderrood. Heb hier ook af en toe buikkrampen bij vooral na een toiletbezoek is het daar ook erg gevoelig (mijn baarmoeder?)! Bij een beetje 'druk' druppeld het er uit. Ik moet pas over 5 weken terug komen voor controle. Is dit nog wel normaal?? Hou er zelf niet zo van om meteen weer naar het ziekenhuis te bellen maar maak me wel een beetje ongerust.
Hoi Tjes, allereerst heel veel sterkte... komt rauw op je dak vallen als alles goed lijkt te gaan. Bij mijn 1e curettage dit voorjaar heb ik de eerste dagen erna ook nauwelijks bloedverlies gehad, begon pas een dag of 4 na de curettage ineens heel erg te vloeien. Dat heeft ongeveer een week aangehouden (met krampen) en daarna nog 2 weken lang af en aan een beetje bloedverlies. Ik ben zelf in behandeling bij het ziekenhuis, en heb ze in die eerst week bloedverlies gebeld omdat ik het niet vertrouwde, maar zij zeiden dat het heel normaal was zolang ik er geen koorts of heel erge krampen bij had. Bij controle 7 weken na de curettage bleek alles er goed uit te zien. Hou je temperatuur dus in de gaten, en als je het niet vertrouwd zou ik sowieso even bellen, maar volgens mij is het niet uitzonderlijk pas na een paar dagen bloedverlies te krijgen. Sterkte!