Positieve zwangerschapstest

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Melanie, 9 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melanie

    Melanie Lid

    9 feb 2006
    45
    0
    0
    Hallo,

    Ik heb 26 december een miskraam gehad in de 7e week. Er is toen ook een echo gemaakt en de baarmoeder was al helemaal leeg. HCG waarde was toen 371. Op 19 januari nogmaals laten prikken en HCG waarde was toen 21 en een 2e echo op 20 januari liet nogmaals zien dat de miskraam goed was verlopen.
    Ik ben inmiddels 18 dagen overtijd en heb op 2 februari twee maal een positieve zwangerschapstest gehad. Thuis en één bij de dokter. Nu heb ik diezelfde dag tevens bloed prikken om de HCG waarde te bepalen om zeker te maken dat de positieve test niet nog een gevolg van de miskraam was. Uitslag nog steeds niet binnen (ben al een week verder) en begin aardig nerveus te worden. Ik heb sinds vorige week wel zwangerschapsverschijnselen (pijnlijke borsten en duizeligheid), maar wil het eigenlijk nog niet geloven zolang ik geen bevestiging heb van een verhoogde HCG waarde.

    Mijn vraag dus, zou een zwangerschapstest tevens positief hebben gereageerd op een waarde 21?
    En, hoe lang duurt het normaal om een uitslag te krijgen van de HCG waarde, vind een week wel erg lang duren?

    Hoop hieruit te kunnen opmaken of ik inderdaad echt zwanger ben.

    Alvast dank voor je antwoord.

    groeten Melanie
     
  2. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hallo Melanie,

    een bloeduitslag over hCG kan dezelfde dag binnen zijn. Ik neem aan dat je weer zwanger bent nu. De testen zijn twee keer positief geweest en je voelt je zwanger. Bel dus maar even achter die uitslag aan!

    Mirjam
     
  3. Melanie

    Melanie Lid

    9 feb 2006
    45
    0
    0
    Dank voor je antwoord!

    Ik heb gisteren dan eindelijk (na 2 weken) de uitslag gekregen en de B-HCG waarde is van 21.0 op 19 januari naar 6.3 gedaald op 2 februari. Nu begrijpen de huisarts en de gynaecoloog echter niet waarom mijn urinetests bij die waarde positief waren. Vandaag weer een urinetest gedaan en deze was weer binnen de 10 seconden positief. Ik heb nu een afspraak voor een echo as vrijdagmiddag om duidelijk te krijgen of ik nu wel of niet zwanger ben...

    Heeft één van jullie een idee hoe de B-HCG waarde zo laag kan zijn terwijl de urinetests wel een positieve uitslag geven?

    Alvast bedankt.

    groeten Melanie
     
  4. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    Hoi Melanie,

    daar kan ik helaas geen antwoord op geven. Ik zou dat nog eens navragen aan de gynaecoloog.
    Succes met de echo vrijdag!

    Mirjam
     
  5. Melanie

    Melanie Lid

    9 feb 2006
    45
    0
    0
    Net de echo gehad en er was een vruchtje te zien en het hartje klopt al.

    Waarschijnlijk is er iets verkeerd gegaan met het bloedonderzoek, want de gynaecologe kan er geen verklaring voor geven.

    Vruchtje is 10,3 mm, dus rond de 7 weken en 6 dagen zwanger wat betekent dat ik echt direct na mijn miskraan terug zwanger ben geworden.

    Bedankt voor je antwoorden op mijn eerdere vragen!

    Ik kan nu eindelijk starten met het genieten van het zwanger zijn.

    Groetjes Melanie
     
  6. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    Hoi Melanie,

    dat is echt heel goed nieuws! Van harte gefeliciteerd en een hele goede zwangerschap toegewenst.

    Mirjam
     

Deel Deze Pagina