Hallo! Op 4 januari ben ik gecuretteerd na een zwangerschap van 10 weken. Achteraf bezien hield ik al heel vroeg veel vocht vast; opgezwollen gezicht, handen en slapende handen en benen 's nachts. Een kennis heeft vier miskramen gehad voordat ze erachter kwamen dat ze een stollingsziekte (de precieze naam weet ik niet) heeft waardoor ze steeds miskramen kreeg. Ze had telkens dezelfde symptomen als ik beschreef. Ik heb mijn gyn gebeld, maar kan niet terecht voor 20 febr. Nu is mijn vraag of jullie hier al eens over gehoord hebben en wat dit kan zijn? Mijn kennis heeft inmiddels wel 2 gezonde kindjes; ze heeft zich tijdens de zwangerschappen moeten spuiten. Groetjes, Roosje
Hoi roosje, Helaas kan ik jou daar geen uitsluitsel over geven en moet je daarvoor echt bij de gynaecoloog zijn. vaak doen ze pas onderzoek als er meerdere (2 of meer) miskramen zijn geweest. 1 op de 5 zwangerschappen loopt uit op een miskraam jij kan net die ene zijn geweest en de klachten kunnen toeval zijn. Afwachten wat de gynaecoloog zegt de 20ste. Succes! Imke
Hoi Imke, Ik heb in 2001 een bbz gehad en in 2002 een mk, dus was dit helaas niet de eerste keer.. Bedankt voor je reactie, ik wacht het inderdaad maar af! Groetjes,Roosje