Flesvoeding in vliegtuig

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door rus05, 18 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rus05

rus05 Bekend lid

31 mrt 2011
    643
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi iedereen,

Een vraagje over flesvoeding geven in het vliegtuig: mag je gewoon met je pak nutrilon en een thermosfles met gekookt water de douane door? Of mag je een maximale hoeveelheid poeder Nutrilon mee en moet je om warm water vragen in het vliegtuig? Ik heb liever mijn water mee want dat is gekookt! Of maakt dat niet zoveel meer uit? Mijn dochter is 11 weken.

Als iemand verder nog een tip heeft over flesvoeding in het vliegtuig, waar ik aan moet denken, dan hoor ik het heel graag. Mijn man heeft me overgehaald om deze vakantie te boeken maar nu het dichterbij komt, ben ik zo zenuwachtig: stel je voor dat ik wat vergeet in het vliegtuig, stel je voor dat het te warm in ons oord? Brrrr, bezorgde moeder :)

groetjes Rus05

2. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.320
    238
    63
    Je mag geen volledig pak mee, alleen de hoeveelheid voeding die je tijdens de reis nodig hebt. Een thermoskan water kan je ook niet mee nemen, je mag geen vloeistoffen mee nemen. Je zal daar dus om water moeten vragen.
    Dat het niet gekookt is maakt niet uit, wij hebben het water nooit gekookt.

Als je per se gekookt water wilt, dan de fles geven voordat je het vliegtuig in gaat? Je kan dan om heet theewater vragen bij zo'n drinkgelegenheid.

3. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Je kan toch kant en klare pakjes nutrilon meenemen? Dat mag volgens mij wel hoor. Zou het gewoon ff checken bij de luchtvaartmaatschappij.

4. adi

adi Niet meer actief

Je kunt daar een flesje spa blauw kopen en vragen of ze de juiste hoeveelheid zoveel seconden willen opwarmen. Gekookt water hebben ze ook, je kunt ook gewoon thee bestellen in t vliegtuig, vandaar.

Ik zou een aantal torentjes afgemeten voeding meenemen en erop rekenen dat je de baby wat vaker de fles zult geven in de vliegtuig.
    Sowieso tijdens het stijgen en dalen, maar misschien ook als die onrustig wordt, last heeft vd druk enz.

5. Tania

Tania Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.240
    0
    0
    Ik mocht in het vliegtuig afgelopen zomer gewoon pakjes kant en klare pap meenemen dus zo'n pakje kant en klare nutrilon is misschien optie als ze standaard voeding krijgt?
    En anders zou ik inderdaad een flesje spa kopen in het vliegtuig en afgemeten bakjes voeding meenemen.

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Heb zelf gelukkig nooit fles hoeven geven in het vliegtuig, maar je ziet regelmatig flessen in het vliegtuig hoor. Het is bij elke maatschappij weer een beetje anders geregeld, en het maakt ook nogal uit waar je naartoe gaat en hoe lang je vlucht duurt.
    Beste is om ruimschoots van te voreneven het de maatschappij te bellen, de ene heeft niets aan boord, terwijl de ander zelfs pakjes kantenklaar pakjes kv in de galley heeft.
    Water mag je op Schiphol niet meenemen, en poeder alleen in afgemeten porties voor onderweg (voedingstorentje), dus het grote pak kv moet in de koffer. In het vliegtuig is altijd warm water en koud drinkwater aanwezig, dus fles maken kan gewoon aan oord. Meestal hebben de stewardessen daar ook gewoon ervaring mee.

Ik zou snel bellen zodat je weet wat kan en niet kan, en dan lekker gaan genieten van de voorpret. En maak je vooral niet te veel zorgen, zelfs in het kleinste dorpje in de rimboe in Afrika en Azië verkopen ze kunstvoeding, heb ik met ik met eigen ogen gezien.

7. Jeanetjuh

Jeanetjuh Fanatiek lid

30 okt 2009
    2.149
    0
    36
    Zeeland
    Waar ga je heen? Wij zijn vorig jaar naar Turkije geweest met Transavia en mocht gewoon gekookt water en sap meenemen voor mijn zoontje.

8. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
    Je kan ind gewoon gekookt water vragen als je een flesje water op schiphol koopt kan je dat afmeten voor de temperatuur. Weet je tenminste zeker dat het niet "afgepakt" wordt bij de gate.

9. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Ik nam altijd zelf een thermoskan met gekookt water mee en een flesje spa blauw, en poeder in een torentje. Dan kon ik nog voor het opstijgen een flesje klaarmaken om te geven tijdens het opstijgen, dat is meestal de tijd dat de stewardessen druk bezig zijn en op die manier hoefde ik ze niet te storen.

Ik heb op korte vluchten meerdere keren gehoord dat er geen magnetron aanwezig was dus daar zou ik niet zomaar vanuit gaan. En toen ik een keer voorin zat kreeg ik mee dat een stewardess een flesje (dat ze aan het opwarmen was voor een moeder) vergeten was, waardoor het gloeiend heet was geworden.

Daarom doe ik het liever zelf :) Heb ook een keer een pakje nutrilon meegenomen, maar die kon dus niet opgewarmd worden ivm geen magnetron. Gelukkig dronk mn zoon m ook koud.

10. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Thermoskan bedoel ik trouwens zo een kleintje hé, van 33 cc ofzo? Nu lijkt het net alsof ik met hele thermoskannen aan het slepen was.

11. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    je moet ook niet vragen of ze voeding warmmaken, maar vragen om warm water om daarin het poeder op te lossen!

magnetrons en vliegtuigen gaan niet goed samen...de golven van een microwave kunnen de navigatie beinvloeden, alleen in de nieuwste airbustypes heb je volgens mij magnetrons, in de meeste vliegtuigen hebben ze convectie-ovens. meeste maaltijden in vliegtuig zijn afgedekt met aluminium, dat kan al niet in een microwave.

12. adi

adi Niet meer actief

Daarnaast heeft elke vliegtuig iets van een waterkoker? Hoe kunnen ze anders thee verkopen? Ik heb zelfs op de vlucht dusseldorf-berlijn (20min vliegen) koffie en thee kunnen bestellen.

13. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    maar nogmaals, voor je eigen gemoedsrust: bel je vliegmaatschappij even op!

14. Peeter

Peeter Actief lid

26 jun 2010
    115
    0
    0
    Ik ben net terug van een vlucht van Schiphol naar Spanje. Heb 2 hele pakken kunstvoeding in m'n handbagage meegenomen. Ik was veel te bang dat m'n koffer niet zou aankomen en ik dan geen voeding zou hebben. Was geen enkel probleem! Je hoeft dus geen afgemeten porties mee te nemen.
    Na de controle's heb ik gewoon het flesje met kraanwater gevuld en au bain marie laten opwarmen in het vliegtuig. Gaat prima! Als je geen kraanwater wilt gebruiken zou ik inderdaad een flesje spa blauw kopen en dat au bain marie laten opwaren (heb ik op de terugvlucht gedaan).

15. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    In spanje verkopen ze ook kunstvoeding hoor :)

Deel Deze Pagina