Hoi meiden, Ik heb sinds afgelopen vrijdag na 4 weken besloten te stoppen met de borstvoeding en volledig op kunstvoeding over te gaan. Ik heb het idee dat onze kleine man nog erg moet wennen aan het drinken uit een fles. Vandaag is de 5e dag dat tie uit de fles drinkt, hij krijgt nu 2 x de fles en de rest nog borst maar ik vind het moeizaam gaan uit de fles. Hij mag 100 hebben maar laat vaak 20 staan. Hij is ook onrustiger tijdens het drinken uit de fles. Zou het gewoon wennen zijn... Ik had gehoopt dat de fles me meer rust zou geven maar ik wordt er alleen maar onzekerder van. Zijn er meer meiden waarbij de kleine erg moest wennen aan de fles?? Groetjes
Mijn dochter is nu 9 weken en zit sinds ze 5 weken was op flesvoeding. Ze laat ook vaak voeding over en zit nu nog bijna elke dag op 7 voedingen. Ben sinds vandaag gestart met difrax s fles en tot nu toe gaan de flessen best aardig leeg. Tot nu toe dus erg tevreden met deze fles hier zit ook een kleine speen op. Hoop dat je er iets mee kan.
Hey meiden, ik had eerst flessen van Avent maar daar verslikte hij zich telkens in en dat ging veel te hard. Toen Difrax ging iets beter maar die trekt vaak vacuüm. Nu vanaf gisteren de tommy tippee fles gehaald en dat gaat een stuk beter, drinkt veel rustiger en drinkt de fles ook verder leeg. @ mamafay hoeveel krijgt jouw dochter per fles...? Bedankt voor jullie reacties
Eerst deed ik er 120/4 in en nu met deze fles 150/5. Ze had eerst ook 7 of 8 voedingen per dag en hopelijk gaan we nu naar 5 of 6, maar daar zijn we pas sinds gister mee begonnen dus dat is afwachten.
Ok, en voed jij dan op verzoek dus wanneer dat ze honger heeft of probeer je altijd ongeveer dezelfde tijd tussen de voedingen te laten. Omdat ik nu 4x borst geef en 3x fles vind ik het zo moeilijk om in te schatten of ik op verzoek moet voeden of dat ik een beetje gezette tijden aan moet houden. Meestal zit er zo'n 2 1/2 of 3 uur tussen de voedingen. Ik probeer nu meer aan te sturen op 3 uur. Vind het zo lastig, waar doe je nu goed aan he. Succes met je meissie!
Ik voed altijd op verzoek, maar vandaag zat er elke keer zo'n 3 uur tussen. Eerst wist ik het ook niet goed, maar ja denk dat het nu dus vanzelf wel komt. Ik laat haar nooit huilen omdat ze honger heeft, maar gaan nu wel proberen de nachtvoeding eraf te krijgen. Ze drinkt nu overdag genoeg dus heeft ze niet meer nodig. Succes met de voeding en volg vooral je eigen gevoel die is vaak het beste.